Federació de Lleida

Inés Granollers: ‘La primavera republicana que volem implementar a tots els ajuntaments de Catalunya ha de ser també una primavera feminista i amb esperit guanyador’

Els diputats a Corts Generals, Inés Granollers i Xavier Eritja han encapçalat, juntament amb la directora dels Serveis Territorials de Joventut, Esperança Casas, la presidenta de la Federació Comarcal, Neus Ramonet i la candidata a l’Ajuntament d’Aitona, Anna Casals, una comitiva de futurs alcaldables per la coalició Esquerra Republicana de Catalunya – Acord Municipal de la comarca del Segrià que ha visitat avui el mercat barroc d’Aitona.

Granollers s’ha felicitat pel gran nombre de dones primeres candidates a la comarca del Segrià i ha volgut destacar que ‘la primavera republicana que volem implementar a tots els municipis de Catalunya ha de ser també una primavera feminista i amb esperit guanyador, perquè volem fer una societat més igualitària i per tant millor per a totes i per a tots’.

De la mateixa manera, la diputada de Bellpuig, ha recordat l’excel·lent tasca duta a terme durant els darrers anys des de la Secretaria de les Dones que ha implementat un pla d’igualtat efectiu a Esquerra i ha denunciat que ‘molts partits polítics s’omplen la boca parlant d’igualtat de drets per a les dones, quan totes sabem que en aquests moments aquesta igualtat no és ni efectiva, ni molt menys real perquè no hi ha voluntat política d’emprendre les mesures adients’.

En aquest mateix sentit,  també s’ha manifestat Eritja a l’afirmar que òbviament, ‘la república serà feminista o no serà, perquè les dones i els homes d'Esquerra Republicana pensem que el feminisme és imprescindible per a l'assoliment de la llibertat, la igualtat i la justícia social’.

El diputat al Congrés també ha volgut recordar que ell, Granollers i la Sara Bailac es desplaçaran demà a Madrid, juntament amb la resta d’electes del passat 28 d’abril, per a ‘viure el moment històric de veure com Oriol Junqueras i Raül Romeva, que estan injustament empresonats només per defensar la voluntat de la majoria del poble català, agafen la seva acta com a diputat i senador amb una gran rialla davant de la cara d’estupefacció i de ràbia continguda dels seus propis carcellers’.

Per la seva banda, Anna Casals, ha manifestat el seu agraïment a la comitiva republicana que ha acompanyat la candidatura d’Aitona Republicana – Acord Municipal en la seva visita al Mercat Barroc i ha manifestat la seva intenció ‘de contribuir a que perdurin i a ampliar el calendari d’activitats lúdiques i culturals que facin que tots i totes ens sentim encara més orgullosos de fer que la nostra vila sigui coneguda arreu de la demarcació de Lleida i de tot el nostre país’.