Federació de Lleida

Jordi Verdú
Nom i cognoms: Jordi Verdú Paijà
Municipi: Corbins

Sóc una persona jove, tinc 31 anys, però amb experiència dels darrers 8 anys al govern de l’Ajuntament de Corbins com a regidor.
Durant aquest temps he aprofitat per formar-me en el sector de l’administració i el lideratge, ja que els meus coneixements fins al moment eren en temes educatius, com a mestre d’educació primària i àmbits també socioculturals.
M’he format a la Universitat Autònoma de Barcelona amb un Postgrau de Lideratge i de Governança Local i posteriorment amb un Màster de Govern Local també a la UAB.

Com afrontes el repte d’encapçalar la candidatura municipal d’Esquerra al teu municipi?
Estic il·lusionat en fer aquest pas endavant per posar-me al capdavant de la llista de Corbins Actiu, però obviament no ho faria sense el suport i ganes que els meus companys tenen i la seva confiança que dipositen en mi. A més, hem fet una aposta important aconseguint un molt bon equip després del canvi de candidat d’aquestes dues últimes eleccions. Molta gent nova, vinculada al món associatiu de diferents vessants i edats, passant per vessants juvenils, de la figura de la dona, culturals, de la gent gran etc. Gent emprenedora i vinculada també al món de l’empresa i del món pagès de la localitat.
Sense oblidar els actuals regidors que ens continuaran acompanyant, fent suport i guiant cap a la millor direcció. Gràcies a la seva experiència, coneixement i estima que tenen cap al poble, que no volen deixar i que faran els fonaments d’aquesta nova llista electoral que engeguem.
Tenir aquest gran equip, encara fa sentir-te més recolzat i amb confiança de capitalitzar aquest projecte, que en cap moment seria possible si no vegués en els ulls i les paraules aquestes ganes, força i il·lusió per ser peça clau en aquest equip.
A més d’il·lusió, ens considerem forts i convençuts que la línia que portem és la que el poble necessita i que aquest temps li ha anat bé per sortir de la greu situació econòmica amb la que ens vam trobar.
I finalment també em sento convençut que podem fer les coses que ens plantegem i solucionar totes les situacions amb les que ens trobem. Estem preparats i som forts.

Quins valors creus que ha de transmetre la vostra candidatura?
Els valors que nosaltres transmetem com a persones i veïns del municipi son les mateixes que les que volem transmetre a la gent, sempre amb la veritat, la transparència i el sentit comú que sempre ens ha representant.
Fomentant la solidaritat entre veïns i associacions. Sense perdre la transparència que sempre ens ha identificat amb un ajuntament amb parets de vidre, perquè el l’Ajuntament es cosa de tots.
Sempre treballant amb rigor, coherència i sentit comú. Identificant les necessitats majoritàries dels veïns i veïnes i que tothom senti l’ajuntament com a seu, com l’administració que els pot ajudar amb tot el que necessitin.
Sense deixar de banda la situació del país i del nostre govern empresonat i exiliat injustament.

Quins eixos programàtics seran la base de la candidatura republicana al teu municipi?
Amb una situació econòmica més encarrilada i complint amb tots els terminis de pagament, buscar la forma de fer uns pressupostos participatius amb la mesura del possible perquè puguem liderar els projectes que a la gent més els hi preocupen. Mitjançant també la continua consulta popular de tots aquells temes que ens pertoquen com a veïns i veïnes.
I tot això serà més fàcil amb un projecte de modernització i tenir les millors tecnologies per dur-ho a terme, aconseguint així portar la fibra òptica a totes les llars del poble.
A més, continuar la bona línia en índexs de reciclatge que vam començar el passat octubre amb el sistema de recollida Porta a Porta. Continuar en aquesta línia i millorant tots aquells detalls que ens ajudaran amb un millor servei per a tothom.
I tot això sota una base, que serà recuperar la situació econòmica i de deute que pertoca per llei i que mereix el nostre poble, per sentiment i per qualitat.
Tenir mirada de futur, amb possibilitat de créixer i de donar oportunitat a noves famílies nouvingudes i joves que volen continuar el seu projecte de vida a la localitat.
Potenciar la cultura i donar oferta al mateix municipi, aprofitant els espais existents que tenim. De la mateixa forma que la natura i l’esport, amb la sort dels espais naturals que ens envolten.
I amb molta Il·lusió d’apropar els valors de la solidaritat als joves per poder ser millors quan ens fem grans.

Quins són els grans temes del poble que s’han de resoldre de forma prioritària?
El deute de l’ajuntament. La situació urbanística perquè el poble creixi i els joves no es vegin obligats a marxar per falta d’oportunitats.

Quin és el futur que imagines pel teu municipi?
El futur vindrà per tenir un poble ben connectat amb les tecnologies del moment. Que puguem tenir les mateixes oportunitats d’habitatge, de formació i de treball que pot tenir qualsevol altra població més gran que nosaltres. Continuar treballant perquè la gent de Corbins o tots els nouvinguts que vinguin estimin el poble, tinguin aquest sentiment de pertinença perquè Corbins sigui casa de tots, acollidors i solidaris.
I això ho podrem aconseguir si la gent pot desenvolupar els seus projectes familiars, professionals i de vida al poble com qualsevol persona o família que ho desenvolupi a una ciutat. Tenim oportunitats i no podem renunciar a elles.