Federació de Lleida

Esquerra Republicana demana explicacions al govern espanyol sobre el mal estat de l’A-22 al seu pas per Almacelles

El Grup Parlamentari Republicà al Congrés, de la mà dels diputats Inés Granollers i Gerard Gómez del Moral, ha exigit explicacions al govern espanyol pel mal estat de la carretera A-22 al seu pas per Almacelles. Concretament, han sol·licitat resposta escrita sobre quines són exactament les inversions que tenen previstes fer durant aquest any, quan es duran a terme i si el ministeri de Foment té constància de les nombroses queixes dels usuaris i dels requeriments que ha fet l’Ajuntament. Unes preguntes que tots dos diputats han presentat per escrit i que ara el govern aviat haurà de respondre.

En aquest sentit, la diputada Inés Granollers, ha reiterat que  ‘continuarem insistint des de Lleida. El ministeri ens ha de dir d'una vegada per totes quan té previst arreglar aquest tram que ja fa dos anys que està en mal estat i que pot provocar accidents que després haurem de lamentar. Pensem que es tracta d’una via molt transitada ja que és via de servei de l'autovia A2. És una autèntica vergonya que estiguem formulant queixes i que no només no ho arreglin, sinó que no es dignin ni a contestar. Fins aquí hem arribat’.

Per la seva banda, la senadora del Grup Parlamentari d’Esquerra Republicana-EH Bildu al Senat, Sara Bailac, també ha volgut posar de relleu ‘el compromís d’aprofitar totes les eines al nostre abast per reivindicar unes infraestructures dignes per a les nostres comarques i, sobretot, segures. Cal escoltar les reivindicacions del món local i donar-hi resposta al més aviat possible’.

Totes dues representants d’Esquerra Republicana al Congrés i al Senat van poder conèixer el passat divendres, de primera mà i in situ, el mal estat i l’abandonament d’aquesta via de servei, acompanyades del portaveu d’ERC a l’Ajuntament d’Almacelles, Ignasi Comella.

Des de fa unes setmanes, l’ajuntament s’ha vist obligat, fins i tot, a marcar els vials de servei de la carretera A-22 per fer visible que són de titularitat de Foment. L’objectiu és tornar a denunciar el mal estat del paviment, després d’haver-ho traslladat reiteradament als responsables del ministeri, sense que hi hagi hagut cap mena de resposta.

Amb aquesta denúncia, el consistori també vol informar els usuaris sobre qui té la responsabilitat d’aquesta via perquè s’hi puguin dirigir en cas de responsabilitat patrimonial, pels possibles danys que es puguin produir als vehicles pel mal estat de la calçada.

I és que són moltes les queixes que arriben a l’ajuntament per part dels conductors, davant el risc que suposen els clots que hi ha a les carreteres. Fins i tot, s’ha donat la circumstància que alguns d’ells s’han vist obligats puntualment a anar en contra direcció per evitar aquests esvorancs.