Federació de Lleida

Joan Talarn: ‘Volem que la Diputació de Lleida sigui un ens que treballi, de manera efectiva, al servei dels ajuntaments i de tota la ciutadania de les Terres de Lleida’

Esquerra Republicana de Catalunya i Junts per Catalunya han presentat aquesta tarda a la sala de premsa de la Diputació de Lleida les línies programàtiques de l’acord de govern que han signat ambdues formacions i que es formalitzarà demà en l’elecció de l’alcalde de Bellvís, Joan Talarn, com a nou president republicà de l’ens provincial.

Talarn, que ha exercit de portaveu, ha volgut incidir en que s’ha volgut ‘donar una especial prioritat a la coordinació de les polítiques públiques més enllà de la pròpia distribució de les àrees de govern’. Alhora que ha anunciat que ‘s’està redactant un detallat pla de mandat  que es presentarà a la ciutadania a finals del proper mes d’octubre’.

El republicà també ha desgranat algunes de les novetats del que ha definit com a ‘nova etapa de governança republicana’ de l’organisme supramunicipal com ‘la creació d’una àrea d’igualtat, la rebaixa de sous dels càrrecs electes, la celebració de reunions periòdiques d’àmbit comarcal i reunions descentralitzades per conèixer de primera mà les necessitats del territori’.

De la mateixa manera, i tal com ja ha demanat reiteradament Esquerra Republicana de Catalunya en l’anterior legislatura, Talarn ha anunciat que ‘vetllarem per la equitat en la distribució de recursos de la Diputació de Lleida i la creació d’un mecanisme que efectuï, amb la suficient antelació, la previsió dels recursos de que disposarà cada Ajuntament per a que puguin fer les seves planificacions anuals en els pressupostos municipals’.

‘Volem que la Diputació de Lleida sigui, de manera efectiva, un ens al servei del territori i els ajuntaments i així ho reflectim en el que serà un bon acord per a les terres de Lleida i per als lleidatans i les lleidatanes’, ha etzibat el futur president de la Diputació de Lleida.