Esquerra
Les notícies més rellevants de la Federació d'Esquerra de Lleida   06/04/2009 | Número 2

LES NOTÍCIES DE LA FEDERACIÓ

Junqueras a la seu d'UPAixí ho ha afirmat el candidat d’ERC al Parlament Europeu en les reunions mantingudes avui amb els directius de JARC i UP, en la visita d’avui a Lleida, en la seva pre-campanya a la institució europea.
Oriol Junqueras, candidat d’ERC al Parlament Europeu s’ha compromès avui a defensar els interessos dels agricultors i ramaders de Ponent a Europa. Així ho ha dit avui davant del president de JARC (Joves Agricultors i Ramaders de Catalunya) i el coordinador d’UP (Unió de Pagesos) en la seva visita a Lleida.

ESQUERRA D’OLIOLA DENUNCIA QUE A LA PÀGINA WEB DE L’AJUNTAMENT ENCARA HI CONSTA COM A ALCALDE EN JAUME BERNAUS, CONDEMNAT PER FRAU ELECTORAL
Josep Soldevila

En la mateixa encara no hi consta ni el nou batlle Santiago Cisquella com Tampoc hi consta el nou grup municipal ni el regidor d'ERC Josep Soldevila
Esquerra d’Oliola denuncia que a la web de l’ajuntament del municipi encara hi consta com alcalde en Jaume Bernaus, quan fa quasi cinc mesos que se'l va condemnar per frau electoral i fa aproximadament un més que es va veure obligat a dimitir.

Morreres i Fernàndez durant la roda de premsa

L’ ex vicepresident de la Institució li recorda al seu president que “l’única persona deslleial ha estat ell, per no complir amb el pacte que es va firmar a l’inici del govern conjunt”.
Francesc Morreres, ex vicepresident del Consell Comarcal del Segrià ha acusat al Ricard Pons d’inventar-se aquesta crisi interna de forma “barata i miserable” per tal de fer fora als independentistes del govern de la institució. Morreres ha recordat a Pons que no hi “cap motiu real per aquest cessament” ja que ERC mai va qüestionar que el procés de contractació de la secretària d’igualtat no fos transparent, només “era una qüestió ètico-estètica ja que el seu marit és conseller en la mateixa institució”

ESQUERRA A LES INSTITUCIONS

Setmana Lleida - Barcelona

La Diputació de Lleida inaugura la seu de Lleida al Centre Comarcal Lleidatà, situat al cor de Barcelona.
El Centre Comarcal Lleidatà es convertirà en la delegació de Lleida a Barcelona amb l’objectiu de promoure i difondre les potencialitats de les comarques lleidatanes a l’àrea de Barcelona

La Diputació de Lleida reuneix 300 persones en l’acte inaugural de la delegació de Lleida a Barcelona
Setmana Lleida Barcelona

Una àmplia representació del sector polític, empresarial, turístic, cultural, esportiu i periodístic de Lleida i Barcelona han assistit als actes d’inauguració.
El Centre Comarcal Lleidatà es convertirà en la seu de Lleida a Barcelona amb l’objectiu de promoure i difondre les potencialitats de les comarques lleidatanes a l’àrea de Barcelona.
La Diputació de Lleida ha inaugurat aquest dimecres la seva seu al Centre Comarcal Lleidatà, situat a Barcelona amb una sèrie d'activitats i un acte inaugural al que han assistit unes 300 persones. L’acte ha comptat amb una àmplia representació del sector polític, empresarial, turístic, cultural, esportiu i periodístic de Lleida i Barcelona.

El abocador es preveu funcioni en breuNeix l’ “Informatiu exprés” (l’edició digital de l’informatiu d’Esquerra Republicana de Catalunya de Mollerussa), amb la voluntat de convertir-se en una eina ràpida, àgil i econòmica d’informar més freqüentment la ciutadania de la nostra ciutat. L'informatiu digital també ens ha de permetre donar a conèixer el posicionament del Grup Municipal i de la Secció local davant d’esdeveniment peremptoris o que exigeixen una manifestació pública ràpida, que, sovint, no podem donar a través dels mitjans habituals. Informatiu digital vol ser, a més, el referent per conèixer el desenvolupament dels plens municipals i la dinàmica política municipal.

AGENDA

Conferència Oriol Junqueras a Tàrrega | Amb motiu de la commemoració del 78è aniversari de la proclamació de la República, el candidat d'Esquerra al Parlament Europeu, ORIOL JUNQUERAS realitzarà una conferència a Tàrrega, el dimarts dia 14 d'abril, a les 20:00 hores a la sala d'Actes de la Biblioteca Publica (Plaça Sant Antoni, s/n de Tàrrega).

Xerrades per a la difusió de les ajudes Leader | Divendres dia 17 d’abril a les 21:00 h a Els Omellons

Nota: Si voleu que les vostres informacións surtin publicades al nostre butlletí i a la web d'Esquerra, si us plau envieu-les a fedlleida-premsa@esquerra.org

Opinió de la Setmana

Maria Àngels Cabasés

Miquel Àngel Estradé
Diputat d'Esquerra

LA GABANCHO JA DÓNA LLIÇONS D'INDEPENDENTISME

Trobo realment admirable que una senyora que, com aquell que diu, acaba d'aterrar a l'independentisme, pontifiqui ja a tort i a dret i ens doni, cordialment, lliçons a tots. S'ha de reconèixer que s'ha de ser molt agosarada i gastar dosis gegantines d'autoestima i de confiança en si mateixa, per actuar com ho fa la Sra. Gabancho.

En aquest sentit l'admiro. Perquè jo, per exemple, sempre he fet cas dels consells del meu avi, que em deia : si has estat el darrer d'arribar-hi calla, observa i sobretot respecta als que ja hi eren. És clar que no deixen de ser ell consells d'un probre pagès murri, en el doble sentit del mot. Vull dir que en feia i quan convenia se'l feia.

Però és evident que l'home no sabia que amb tanta humilitat i discreció ni es va gaire lluny ni gaire ràpid. En canvi, aquesta senyora escala posicions mediàtiques i acumula glamour a tal velocitat, que no m'estranyaria que un dia d'aquests fundés, ella sola, l'independentisme català modern i la data de publicació del seu seu llibre esdevingués l'any zero de l'alliberament nacional del nostre país.

En un dels digitals de la " casa gran " la Sra Gabancho explica que en la seva novela de ficció la futura Catalunya independent està presidida per en Miquel Roca i que si no hi figura ERC en tant que protagonista destacada del procés, es perquè si un dia arriba la independència no ho farà pas de la ma d'ERC. Lamento dir que, al meu parer, té tota la raó. És evident que si un dia aglutinem una majoria social prou àmplia favorable a la independència, requisit imprescindible per assolir-la entenc jo, serà perquè s'hi hauran afegit molts dels qui avui la titllen d'impossible, d'utòpica, d'inviable o simplement la contemplen com una hipòtesi aliena als seus interessos.

Per tant, tota aquesta gernació que potser acabarà pujant al tren de la independència ho farà en les últimes estacions i quan el destí final ja sigui ben proper. S'hi sumaran, doncs, per oportunisme, per contagi, per snobisme o perquè no els tocarà un altre remei. Entre tant nouvingut, convers i neòfit com potser que hi acabi havent allò més normal és que el president sigui un com ells. Per exemple : un que al seu dia hagués renunciat al concert econòmic, com ha explicat l'Anasagasti sobre algun gran home d'estat catalanista , o que hagués declarat èxplicitament que no era independentista o que simplement hagués manifestat que això de crear noves fronteres és un anacronisme.

Quant als qui sempre ho heu estat o fa molts anys que en sou, d'independentistes, no cal que us feu cap il·lusió. El més probable és que us succeeixi com a un fidel catalanista del Front Nacional de Catalunya, que després va ingressar a ERC, que el dia de l'històric "ja sóc aqui d'en Tarradelles " va haver de sentir com un del seu poble que mai havia donat la cara pel país li explicava els esforços que havia esmerçat per tal que el president hagués pogut tornar de l'exili.

Ara bé si us trobeu en una situació semblant, cosa molt probable, sempre podeu fer com el del Front que li va espetar amb ironia a l'altre : mireu si n'han estat de meritoris els vostres esforços, que heu fet en un trimestre per Catalunya el que que jo he necessitat per fer trenta anys.

Ja ho sabeu, doncs, la independència l'acabarà duent la majoria que s'hi apuntarà a darrera hora, quan el camí ja faci pendent avall i hagi esdevingut una drecera, i aquests, com sempre ha estat històricament, el primer que faran es traure pit, fer-ne ostentació i donar lliçons mentre es pavonejen i estarrufen la cua més que cap. I perquè ningú els recordi que són uns nouvinguts ja procuraran, no patiu, minimitzar els mèrits dels patriotes veterans i ocultar la seva aportació.

Miquel Àngel Estradé
Diputat d'Esquerra al Parlament de Catalunya

__________________________________

Documentació Institucional:
Relat del Ple al Parlament - 01-04-09
Butlletí de la Delegació del Govern

____________________________________

Premsa - Federació d'Esquerra de Lleida - Tel. 973.278.343 - Fax. 973.278.344 - email. fedlleida-premsa@esquerra.org