Esquerra
Les notícies més rellevants de la Federació d'Esquerra de Lleida   16/04/2009 | Número 3

LES NOTÍCIES DE LA FEDERACIÓ

Junqueras a la Cambra de Comerç de TàrregaAixí ho ha afirmat el candidat d’ERC al Parlament Europeu després de la reunió que va mantenir ahir amb la presidenta de la cambra de comerç de Tàrrega i la seva junta directiva.
Oriol Junqueras, candidat d’ERC al Parlament Europeu s’ha compromès a defensar els interessos dels comerciants de Ponent a Europa. Així ho ha afirmat davant de la presidenta de la Cambra de Comerç de Tàrrega, Anna Felip i la seva junta directiva.

ESQUERDA PREGUNTA A LA NOVA MINISTRA DE SANITAT PER LA INVESTIGACIÓ FRUIT DE L'ACORD AMB LA INDÚSTRIA FARMACÈUTICA
Josep Maria Esquerda

El senador d’ERC lleidatà pregunta pels plans d'investigació i pels criteris per a accedir a aquestes ajudes.
El senador per Lleida d’Esquerra, Josep Maria Esquerda, president de la Comissió de Sanitat del Senat, ha fet la primera pregunta del Ple a la nova Ministra de Sanitat i Polítiques Socials, Trinitat Jiménez. Esquerda li ha demanat que expliqui l'acord de fa unes setmanes entre el Govern i la Farmaindustria i conèixer el detall que la incidència tindrà en la investigació universitària i hospitalària.

Bergés i Mitjans durant la roda de Premsa

Esquerra demanarà dignificar aquests espais i documentar-los històricament per recordar la memòria de totes les víctimes, entre les quals se sap que hi ha víctimes dels bombardejos del Liceu Escolar. El Grup Municipal d’ERC a la Paeria ha aprofitat la celebració avui del 78è aniversari de la proclamació del Dia de la República per reivindicar l’execució de la llei de Memòria Històrica a la ciutat de Lleida. En aquest sentit, Esquerra ha denunciat l’estat d’abandonament que presenta la part del cementiri municipal on hi ha enterrades les víctimes de la repressió.

ESQUERRA A LES INSTITUCIONS

Gilabert amb el retaule

La Diputació cedeix al Museu de Lleida un fragment del retaule de l’escena de la Resurrecció atribuït a Pere Garcia de Benavarri
La Diputació de Lleida i el Museu de Lleida han presentat aquest dimecres el fragment del retaule amb l’escena de la Resurrecció atribuït a Pere Garcia de Benavarri que la Diputació de Lleida ha adquirit per cedir-lo al Museu de Lleida. El retaule procedeix de l’església parroquial de Sant Miquel de Benavarri i va ser subhastat amb un preu de sortida de 22.000 euros.

La Diputació de Lleida presenta el projecte “El Segre, un riu d’història” per donar a conèixer la història i tradicions de la comarca de la Noguera
Gilabert junt amb els membres de l’Associació Jaume Damians

El president de la Diputació, Jaume Gilabert, ha destacat la potencialitat del riu Segre i el seu paper vertebrador del territori.
La iniciativa, promoguda per l’Associació Jaume Damians, organitza diferents activitats per explicar la historia de les poblacions de la Noguera vinculades al riu Segre
El president de la Diputació de Lleida, Jaume Gilabert, ha estat l’encarregat de presentar un nou projecte portat a terme per l’Associació Jaume Damians, anomenat “El Segre, un riu d’història”.

Xerrades per a la difusió de les ajudes Leader | 16.04.2009 | 21:00 | | Alfès

Presentació del llibre sobre la Biografia d'Humbert Torres. | 17.04.2009 | 20:00 | Aula Magna de l'IEI | Lleida

Xerrades Leader |  17.04.2009 | 20:00 | | Els Omellons
  Xerrades Leader | 18.04.2009 | 19:00 | | Fulleda

Opinió de la Setmana

Maria Àngels Cabasés

Miquel Àngel Estradé
Diputat d'Esquerra

Hi ha homes i dones que han nascut per viure drets i oferir al seu poble un gest de fermesa i de valentia que permeti avançar cap a la consecució de la seva plenitud en tots els ordres. Francesc Macià i els qui compartiren el seu anhel d’una Catalunya políticament lliure, socialment justa, econòmicament pròspera i esperitualment gloriosa eren sens dubte patriotes d’aquesta mena. Per això el 14 d’abril del 1931 van proclamar la República Catalana. Aquella proclamació va constituir, segurament, el primer i en qualsevol cas el més important acte de sobirania política i de dignitat nacional protagonitzat pels catalans d’ençà de la desfeta del 1714. I si bé la nova república tot just durà tres dies, forçà una negociació amb el govern central arran de la qual els catalans recuperàrem la Generalitat i les nostres institucions seculars i obtinguérem el compromís d’aprovar un estatut d’autonomia, que es feu efectiu l’any següent.

La importància del gest d’en Macià només adquireix la seva veritable dimensió si l’emmarquem en quatre fets irrefutables. El primer, és que després de més de vint-i-cinc anys d’hegemonia política i cultural del catalanisme conservador que aglutinava la Lliga Regionalista, el grau d’autogovern assolit havia estat exactament de zero. El segon, és que per primer cop, en segles, foren els representants de l’Estat els qui hagueren de desplaçar-se a Barcelona a negociar, des d’una posició que ja no els atorgava tot l’avantatge. El tercer es que del gest d’en Macià encara n’és hereu directe tant el famós “ ja sóc aquí “ d’en Tarradellas com l’actual autogovern, perquè de fet no hem pogut anat gaire més enllà. El quart és que Macià només comptava amb el suport del vot popular, sovint anònim , i hagué d’arriscar-se a avançar sense la complicitat de la gran majoria de les classes dirigents econòmiques, sindicals i intel•lectuals catalanes.

Tots aquests fets haurien de servir de reflexió, obviant els paral•lelismes anacrònics que calguin, als qui intenten esbrinar les causes de l’estat de perplexitat actual que tenalla el catalanisme i no saben o no volen identificar-ne els culpables.

Miquel Àngel Estradé
Diputat d'ERC al Parlament de Catalunya

__________________________________

Documentació Institucional:

Relat del Ple al Parlament - 15-04-09

Butlletídels serveis territorials del Departament d'Acció Social i Ciutadania

________________________________

NOTA: Si voleu que les vostres informacións surtin publicades al nostre butlletí i a la web d'Esquerra, si us plau envieu-les a:

fedlleida-premsa@esquerra.org

Premsa - Federació d'Esquerra de Lleida - Tel. 973.278.343 - Fax. 973.278.344 - email. fedlleida-premsa@esquerra.org