Esquerra
Les notícies més rellevants de la Federació d'Esquerra de Lleida   23/04/2009 | Número 4

LES NOTÍCIES DE LA FEDERACIÓ

El sopar de la República va tenir lloc el 18 d'AbrilEl sopar, on es commemora els catalans que la van proclamar el 14 d'abril de 1931, va tenir lloc al restaurant Can Peixant d’Alcarràs.
Unes 130 persones aproximadament van assistir el passat dissabte 18 d’Abril al sopar que, com cada any,organitza Esquerra en commemoració dels catalans que van proclamar la república el 14 d’abril de 1931.

LLENA ES REUNEIX AMB L’EXECUTIVA DE LA SECTORIAL NACIONAL D’AGRICULTURA PER A FER BALANÇ DE LA SITUACIÓ ACTUAL DEL SECTOR
El Conseller Llena a la Federació d'Esquerra de Lleida

El conseller d’agricultura és va reunir amb els independentistes per valorar les actuacions realitzades pel seu departament i explicar les accions que la Generalitat preveu pel sector.
Joaquim Llena, Conseller d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural de la Generalitat de Catalunya, és va reunir el passat divendres 17 d’abril amb l’executiva de la sectorial nacional d’agricultura d’Esquerra per tal de fer balanç de l’actual situació del sector

Josep Maria Esquerda

Esquerda també ha fet propostes sobre el cotxe elèctric i la fabricació de bombetes de baix consum.
El senador Lleida de l’Entesa, Josep Maria Esquerda, portaveu del grup en la comissió d'Indústria del Senat, ha fet una sèrie de propostes a la Secretària General d'Indústria, Teresa Santero, que avui ha comparegut davant aquesta comissió.

ESQUERRA A LES INSTITUCIONS

Gilabert presideix la presentació del llibre Humbert Torres

El president de la Diputació afirma que la nova col·lecció Biblioteca de Lleidatans Il·lustres serà un reconeixement a les personalitats polítiques i culturals de Ponent i una important aportació a la història lleidatana.
El president de la Diputació de Lleida, Jaume Gilabert, ha presidit l’acte de presentació del llibre ‘Humbert Torres: metge, filòsof, polític’, de Jaume Barrull, a càrrec de Víctor Torres.

La campanya de la recollida de la fruita d’enguany comptarà amb un 80% menys de treballadors contractats en origen
Reunió de Cordinació a Lleida

Uns 2.800 desocupats catalans s’han interessat per la proposta del SOC de treballar a les campanyes de la fruita

La campanya de recollida de la fruita d’aquest només podrà comptar amb un miler de treballadors temporers contractats en origen, una xifra que ha suposat una reducció d’un 80% en relació a la de la campanya anterior, en què aquesta modalitat de contractació va ocupar unes 5.000 persones. La procedència d’aquests treballadors serà, bàsicament, Colòmbia, Mali i Senegal.

La Segarra inaugura la tercera Aula d'Extensió Cultural a Torà amb 51 inscrits
La Segarra inaugura la tercera Aula d'ExtensióTorà ha inaugurat aquesta nit de divendres l'Aula d'Extensió Cultural a Torà amb 51 veïns inscrits, en un acte que ha tingut lloc al convent de Sant Antoni de Pàdua. Aquesta és la tercera aula que es posa en funcionament després de la de Sant Guim, també amb mig centenar de persones inscrites, i la de Guissona amb prop d'un centenar. La iniciativa és del Consell Consultiu de la Gent Gran, i pretén atansar a les petites poblacions temàtiques d'interès escollides pels propis veïns.

AGENDA

Joan Puigcercós Visita Lleida |23.04.2009 | 19:00 | Carrer Major - Auditori | Lleida
   Xerrades Leader | * Dijous dia 23 d’abril a les 20:00 h a Aspa
  Noves expectatives derivades de la implantació dels nous regs de suport a les Garrigues | 24.04.2009 | 09:00 | Casal dels Torms | Els Torms
  Xerrades Leader | * Divendres dia 24 d’abril a les 21:00 h a Llardecans.
  "Jornada sobre Sexualitat i Discapacitats: Una sexualitat diferent?" | l  25.04.2009 | 09:00 | UdL | Lleida

Opinió de la Setmana

Montse Bergés
Portaveu d'ERC a la Paeria

El futur de Les Basses d’Alpicat va centrar la passada campanya electoral fins al punt que la majoria de partits polítics van dir-hi la seva. Recordo encara les paraules de l’alcalde, Àngel Ros, llavors candidat del PSC, en un dels seus discursos que encara avui es poden consultar:

“L’Ajuntament de Lleida ha endegat un procés de participació amb entitats i ciutadans interessats, amb la col•laboració tècnica del Col•legi d’Arquitectes. Toca, però que les diferents opcions polítiques facin les seves propostes sobre el nostre parc urbà. Volem recuperar les Basses, al marge de qualsevol intent de privatització i que mantinguin, com ha estat sempre, la seva característica de servei públic”

Tota una declaració d’intencions que, malauradament, avui sembla que hagi perdut força o s’hagi truncat. Crec que el procés participatiu de Les Basses endegat en el passat mandat ha de seguir fins al final i no seria lògic, després de totes les aportacions que s’han fet per part de ciutadans, entitats i partits polítics que ara, l’Ajuntament de Lleida, encarregués a mans privades el futur d’aquest espai. Des d’Esquerra volem que al més aviat millor comencin les obres per a recuperar Les Basses, actualitzar-les i modernitzar-les, però defensem, i així ho vam dir en el passat ple de la Paeria, un procés participatiu fins al final, que sigui la gent qui digui la seva i no uns pocs privats qui prenguin totes les decisions. No estem d’acord amb aquest tipus de models de gestió emprats per l’equip de govern del PSC amb altres espais urbans, com la plaça Ricard Viñes. Són uns requisits que consisteixen en fer un concurs públic per entregar a un privat un espai perquè aquest en decideixi el seu ús a canvi d’uns diners. Creiem que els usos els ha de marcar l’ajuntament.

Així doncs, i tenint en compte les paraules d’abans pronunciades pel mateix alcalde, Esquerra va presentar, ara fa un any, tot un seguit de propostes per al parc. D’entrada, partim de la idea que Les Basses han de ser públiques, excepte, el càmping i alguns usos de restauració (com el restaurant o alguna cafeteria). Esquerra vam proposar que el parc seria el lloc ideal per construir un alberg municipal per als joves (escoles i instituts hi podrien programar estades durant l’any). També creiem que el parc ha de recuperar part de les piscines, així com el càmping i la zona de picnic. La part esportiva s’hauria de reforçar amb el cobriment d’una part de l’actual pista d’atletisme i també la implantació de circuits interiors de passeig par anar a peu o amb bicicleta. Esquerra també ha proposat reservar una zona d’oci, install•lant un escenari al aire lliure on es poguessin programar activitats musicals, teatre, titelles... Aquesta zona estaria complementada amb terrasses al aire lliure i seria un nou espai d’oci de la ciutat per als mesos de primavera i estiu. Continua ......

Montse Bergés Saura
Portaveu d’ERC a la Paeria

__________________________________