BUTLLETÍ DE LA FEDERACIO REGIONAL D'ERC
03.04.2012 . Número 21
actualitat
Oriol Junqueras visita l’Urgell

El President Nacional d’Esquerra Republicana de Catalunya ha estat reunit durant aquest cap de setmana amb els equips de govern municipals de les localitats d’Agramunt, Tornabous i la Fuliola governades pels republicans La visita es va iniciar a aquesta primera localitat on Oriol Junqueras es va interessar per la tasca del Grup Municipal presidit per Bernat Solé i on també va aprofitar per visitar l’Espai Guinovart, el refugi antiaeri i fer un passeig per la localitat.

A la localitat de Tornabous Junqueras i la seva comitiva, formada per diversos càrrecs orgànics i electes del partit, van ser rebuts per la Corporació Municipal encapçalada per Amadeu Ros als que va animar a treballar, també, des dels municipis per sortir de l’actual crisis econòmica que assetja el país amb mesures com la recerca de noves fórmules de finançament municipal.

El president republicà va visitar la nova plaça dedicada a Salvador Seguí, el “Noi de Sucre” i les obres de construcció del Centre d’Interpretació del president màrtir Lluís Companys, fill del municipi agregat del Tarròs.

La visita va concloure amb una reunió amb l’actual equip de govern de la població de La Fuliola i va animar al seu alcalde, Eduard Piera, a col·laborar, també des del dia a dia de la política municipal a contribuir a l’assoliment de noves quotes d’autogovern per a Catalunya. Junqueras també va aprofitar aquesta visita per mostrar, un cop més, el seu escepticisme davant del suposat gir independentista de la coalició CiU.

Festa de la República

Enguany volem celebrar un dinar familiar amb totes i tots vosaltres i amb la vostra gent, que sigui un dia de retrobament de tota la militància. Per aquest motiu, hem programat un seguit d’activitats i actes que començaran a les 12 del migdia fins ben entrat el vespre. Esperem que sigui del vostre gust i que participeu de la festa amb nosaltres.

Programació

· 12 del migdia: benvinguda del nostre alcalde de Tornabous, el senyor Amadeu Ros.

· 12:15 obertura del pavelló amb tot un seguit de jocs educatius i de taula gegants per la canalla. També hi haurà un castell inflable. Aquests jocs estaran tutoritzats en tot moment per monitors.

· 12:20 sortida cap al monument a Lluís Companys per retre-li homenatge i ofrena floral.

· 12:30 visita al centre d’interpretació Lluís Companys

· 13:15 visita al poblat ibèric

· 14:30 trobada al pavelló i dinar (consulteu menú i preus al dors)

· 16:00 lliurament de reconeixements a la militància

· 17:00 inici del primer campionat de “botifarra-ERC”. Al mateix temps, els jocs gegants i el castell inflable estaran disponibles per la canalla fins al tancament de la festa.

Menú

Adult: Fideuà de peix i gambes, rodó de vedella amb bolets i prunes i crema de la casa amb salsa de cafè

Infantil: Macarrons amb formatge, pollatre a la cassola i gelat

Preus

1 menú adult: 16 euros

1 menú infantil:10 euros

2 menús adults: 32 euros

2 menús adults + 1 menú infantil: 40 euros

2 menús adults + 2 menús infantils: 50 euros

2 menús adults + 3 menús infantils: 60 euros

Informació i inscripcions

Us podeu inscriure trucant a les oficines del Casal Víctor Torres i Perenya, al telèfon 973 278 343 o al correu electrònic fedlleida@esquerra.org

El pagament del dinar el podeu fer de tres maneres a aquestes oficines, el mateix dia del dinar a les taules de benvinguda o per transferència bancària al compte bancari 2013 3199 77 0210115705 indicant com a concepte “FESTA REPÚBLICA” i el vostre nom i cognoms

Horaris de setmana santa del Casal Víctor Torres

Volem recordar-vos dels horaris especials de Setmana Santa del Casal Víctor Torres i Perenya.

De dilluns a dimecres:
Matí: de 10.00 a 14,30h
Tarda: de 15.30 a 19.00h

El casal romandrà tancat per vacances del dijous 5 al dilluns 9 d’abril (ambdós inclosos)

Així doncs, bona setmana a tots i a totes i que gaudiu dels dies de lleure!

ERC i JERC a la vaga general del 29M

La Federació Regional de Lleida d’Esquerra Republicana de Catalunya i les JERC – Ponent van donar el seu suport total i la seva adhesió a la vaga general del passat 29 de març.

La jornada, que es va convocar per demostrar la repulsa de la classe treballadora vers la Reforma Laboral impulsada pel Partit Popular va transcórrer amb total normalitat i molts càrrecs i militants d’ERC van assistir a les nombroses manifestacions i concentracions que es van dur a terme arreu de les nostres comarques.

La jornada es va tancar amb una gran manifestació pels carrers de la capital en la que van participar més de 6000 persones. Un èxit aclaparador!

opinió
Rosa Mas i Fustà
»
Secretària Regional d’Imatge i Comunicació
Una flor no fa maig, ni una gota fa raig

Aquests dies d’agitació política han deixat a molta gent una mica sorpresa per la contundència i la claredat en els conceptes i les paraules. Deixant enrere les dualitats, deixant enrere la incertesa i la poca precisió que sovint tenyeixen el discurs polític a casa nostra. Cada cop són més llunyans aquells dies on érem pocs qui defensàvem la independència i el concert econòmic ara aigualit com a pacte fiscal, i més a prop és el nostre destí.

Aquesta convergència en un mateix ideal, no és fruit de la casualitat. En to irònic, deia algú l’altre dia, que de motius per a defensar la independència de Catalunya n’hi ha molts, fins i tot d’econòmics. Després de la publicació del dèficit fiscal dels darrers anys on es demostra que més del 8% del PIB se’n va i no torna, a ningú li pot quedar cap dubte del destí de bona part del nostre esforç. Si recorrem a la història, podrem parlar a bastament de durs episodis de repressió que han marcat les nostres terres durant els darrers segles. I dins l’entorn social i en ple segle XXI, podrem trobar mostres de l’obstinació malaltissa d’anorrear la llengua catalana a les Illes i el País Valencià o evidències de l’obsessió impertorbable de liquidar la immersió lingüística a Catalunya. Proves, i més proves, de que l’encaix dintre d’Espanya no és possible.

Fa uns dies es constituïa l’Assemblea Nacional Catalana. Una entitat concebuda i nodrida des de la societat civil que té com a objectiu aconseguir un estat propi. La unió fa la força, i aquest corrent naix amb empenta, amb les idees clares. La primera pedra està col·locada i els fonaments ben assentats. Però cal continuar teixint l’estructura, posant cadascun dels maons, cada peça dels engranatges fins la darrera teula. Tota aquesta feina ha de permetre que el sostre no tingui goteres i que l’estructura sigui resistent i aguanti l’embat dels temps –i en el nostre cas, de la història-.

Potser aquest canvi estratègic no és fruit de la raó, sinó de la força del corrent que s’emporta l’aigua riu avall. El que sí és cert, però, és que el nostre horitzó no serà mai sense aquest canvi que ens ha de dur al trencament amb la política epicúria del peix al cove i ens ha de menar fora de la caverna. L’autèntica realitat és aquella que ens farà lliures.

campanyes

ERC _ Federació Regional de Lleida