Federació de Lleida

Manifest de Menàrguens

Manifest presentat el 2 d'octubre de 2017 a Menàrguens de rebuig a la repressió dels cossos policials de l’estat espanyol contra la població de Catalunya.

El poble català porta molts anys manifestant els seus anhels de llibertat de forma pacífica i democràtica. Finalment, el dia 1 d’octubre va ser convocat a decidir definitivament el seu futur de forma legal i legítima. La convocatòria d’aquest referèndum va endegar la contundent resposta de l’Estat espanyol, que ha actuat de forma antidemocràtica i repressora contra la celebració d’aquest esdeveniment.

Les forces de seguretat de l’Estat van dur a terme durant la jornada del dia 1 d’octubre una càrrega policial desmesurada contra la ciutadania amb l’objectiu d’evitar el referèndum d’autodeterminació de Catalunya, actuació que ha provocat més de 800 ferits, més de 100 a les comarques de la Plana de Lleida, alguns dels quals en estat crític. La violència policial ordenada per l’Estat contra els ciutadans i les ciutadanes que es van aplegar als col·legis electorals i que només volien expressar pacífica i lliurement la seva opinió i votar en el referèndum, va comportar la confiscació d’urnes i destrosses dutes a terme a les dependències electorals, fets absolutament inadmissibles en una societat democràtica i respectuosa i que suposen una vulneració flagrant dels drets civils i les llibertats democràtiques de la societat catalana.

Considerem que tot plegat suposa una autèntica barbàrie inexplicable i injustificable que hem viscut amb un gran encongiment de cor i reiterem el nostre compromís amb la cultura de la pau, perquè la violència mai ha de ser la solució per a resoldre un conflicte.

D’acord amb tot això, des de la Federació d’ERC de Lleida,

- Condemnem enèrgicament la violència que els cossos policials i militars de l’Estat han dut a terme contra la ciutadania.
- Lamentem profundament l’actitud passiva i/o de complicitat dels partits polítics que han justificat l’actuació policial contra els ciutadans.
- Mostrem la solidaritat, l’escalf i l’afecte més sincers vers totes aquelles persones ferides i les seves famílies i amics.
- Mostrem tot el nostre suport i solidaritat amb els pobles i ciutats que van patir el setge desmesurat de les forces de seguretat de l’Estat.
- Secundem l’aturada general d’avui dimarts dia 3 d’octubre i instem al tancament de les administracions públiques, inclosa l’aturada de l’activitat política durant el dia de demà sempre respectant els serveis mínims establerts. També convoquem a tota la societat, patronals, empresaris/es, sindicats, treballadors/es, autònoms, entitats, institucions i tota la cuitadania de Catalunya a una ATURADA DE PAÍS el dimarts dia 3 d’octubre.
- Fem una crida al conjunt de forces polítiques i socials de l’Estat Espanyol i d’Europa per a que facin tot allò que sigui necessari per garantir els drets civils i fonamentals i les llibertats de la ciutadania de Catalunya i per a que condemnin els fets ocorreguts durant la jornada del dia 1 d’octubre.
- Expressem el nostre agraïment al cos de Mossos d’Esquadra, als efectius dels Bombers i als membres voluntaris de les meses electorals per la tasca duta a terme durant tota la jornada electoral vetllant per la seguretat de la ciutadania, i a tota la resta de cossos d’emergències, de seguretat, mèdics, institucions, organitzacions, així com, també, a totes les persones que a títol individual han col·laborat en garantir el decurs d’aquest referèndum de la forma més tranquil·la i pacífica.
- Exigim la dimissió de la subdelegada del Gobierno Imma Manso, com a última responsable al nostre territori d’aquests brutals esdeveniments contra la població.

Manifest aprovat per l'Executiva Regional de la Federació Regional de Lleida d’Esquerra Republicana a Menàrguens el 2 d'octubre de 2017

Document adjunt:
Manifest de Menàrguens (PDF)