Federació de Lleida

No estem sols

Marta Vilalta, vicesecretària General d’Estratègia, Entorn i Gestió del Coneixement, portaveu nacional i diputada al Parlament

Aquest dimarts vaig tenir l’oportunitat de participar en la creació de la xarxa de grups parlamentaris europeus amics de Catalunya. Potser el nom no fa honor al seu potencial, però puc assegurar que és una acció importantíssima per teixir aliances nord enllà en la defensa dels drets fonamentals, entre ells el d’autodeterminació.

És increïble, però alhora gratificant, evidenciar com diputats i diputades d’Eslovènia, Westminster, Dinamarca, Irlanda, Suïssa, Estonia o de la cambra flamenca, de moment, no només coneixen la situació política de Catalunya sinó que s’hi solidaritzen. I això vol dir que estan estretament compromesos amb la llibertat dels presos i les preses polítiques, així com el retorn dels exiliats. I que denuncien clarament la resposta repressiva de l’estat espanyol davant la crida legítima de la ciutadania. “Això va de democràcia i de drets”, ens diuen.

Perquè és evident i ho entén tothom. I fins i tot se’ls hi entelen els ulls quan parlen de la Carme Forcadell, presidenta del Parlament, empresonada des de fa 252 dies. No estem sols. És clar. I cada cop serem més perquè la feina de teixir complicitats en l’àmbit internacional és més clau que mai. I els valors de la democràcia, els drets i les llibertats són imparables.

Article publicat a la contraportada de l'edició del dijous 29 de novembre de 2018 del diari La Mañana: http://www.lamanyana.cat/opinio/martavilalta/article/no-estem-sols/