Federació de Lleida

Sense por a qui espanta

Marta Vilalta, vicesecretària General d’Estratègia, Entorn i Gestió del Coneixement, portaveu nacional i diputada al Parlament

Sense res a celebrar en el 40è aniversari de la Constitució espanyola que se dieron entre ellos perquè és la cotilla que oprimeix els drets de la ciutadania de Catalunya. Sense res a celebrar, perquè és l’excusa per retallar i impugnar lleis i suspendre institucions democràtiques.

Sense cap ganes de celebrar una transició de fireta que va ser un fals final de la dictadura. I en els últims temps ho veiem més que mai amb l’auge dels moviments feixistes i d’extrema dreta, que mai han desaparegut.

L’inconscient banalització del A por ellos es pot convertir en un A por todos. I és que feixisme és xenofòbia, racisme, masclisme i un recalcitrant nacionalisme espanyol revestit de catalanofòbia. És per això que només hi ha una opció: no tenir por a qui espanta. Sense por als qui acusen amb més de 700 anys de presó als independentistes.

Sense por als qui volen retallar drets i menyspreen les dones i les persones migrades. Perquè és precisament tot el contrari el que la societat i el país necessita: defensa dels drets i llibertats, garantia d’igualtat i democràcia sense límits.

Avui, més que mai, la República catalana no és només la millor opció per plantar cara a l’extrema dreta que s’escampa, sinó que és més que mai una urgència.

Article publicat a la contraportada de l'edició del dijous 6 de desembre de 2018 del diari La Mañana: https://www.lamanyana.cat/opinio/martavilalta/article/sense-por-a-qui-espanta/