Federació de Lleida

Què volen aquesta gent?

Marta Vilalta, vicesecretària General d’Estratègia, Entorn i Gestió del Coneixement, portaveu nacional i diputada al Parlament

Què volen aquesta gent que venen a reunir-se sense voler parlar amb nosaltres? Per què proposen un Consell de Ministres a Barcelona, si no és per provocar, just un any després de les eleccions imposades i més intervingudes que mai, amb candidats a la presó i amenaces constants? Són capaços de venir a fer-se una foto i a anunciar una mesura estrella com la del salari mínim, però incapaços d’afrontar políticament la resposta al debat de fons a Catalunya que és el dret a l’autodeterminació i la fi de la repressió?

Què volen aquesta gent que utilitzen Catalunya per treure’n un rèdit electoral i li fan el joc a l’extrema dreta, en lloc d’aïllar-la i actuar com un Gobierno d’esquerres, progressista i amb la valentia política i responsabilitat que se li hauria de pressuposar?

Què volen amenaçant-nos cada dia amb un nou 155 selectiu, fet a mida de tergiversacions i excuses basades en mentides?

Crec que està clar: volen humiliar-nos, atemorir-nos, vèncer-nos. Per això també sé què hem de voler nosaltres: no caure en provocacions, no sucumbir a les amenaces i convèncer que només hi ha una via: la política a través de l’autodeterminació. I també ser allò que vulguem ser. I això passa per seguir sent com som: democràtics, cívics i pacífics.

Article publicat a la contraportada de l'edició del dijous 13 de desembre de 2018 del diari La Mañana: https://www.lamanyana.cat/opinio/martavilalta/article/que-volen-aquesta-gent/