Federació de Lleida

Seguim fent camí

Marta Vilalta i Torres, vicesecretària General d’Estratègia, Entorn i Gestió del Coneixement, portaveu nacional i diputada al Parlament. @martavilaltat

Escric aquest article encara entaulada després del dinar de Sant Esteve, amb un doble sentiment compartit per moltíssima gent al nostre país. D’una banda, l’alegria de poder viure aquests dies amb els que més t’estimes, de retrobaments, com amb el cosí que viu a Itàlia, i que fa mesos que no veus; però d’altra banda, la tristesa de saber que hi ha gent que avui no pot ser taula, perquè fa massa dies que està injustament privat de llibertat.

Aquesta manca de normalitat ja és una rutina a casa nostra, però en dies com aquests encara es fa més excepcional que mai. Justament la nit del dia de Nadal, el pla de Lledoners es va omplir a vessar de persones que van canviar la llarga sobretaula per acompanyar els presos amb nadales que traspassaven els murs. Una imatge tendra i solidària que evidencia que per molt que facin, seguim tossudament alçats.

Després d’un any 2018 difícil protagonitzat pels intents d’adulterar el resultat democràtic de la urnes a través de la repressió, el que queda clar és que el camí és seguir fent camí.

Precisament aquest dilluns, vaig anar a visitar la Presidenta Carme Forcadell a la presó, i era ella, justament ella, la que ens traslladava un missatge d’esperança: viviu i gaudiu, que d’aquesta ens en sortirem.

Article publicat a la contraportada de l'edició del dijous 27 de desembre de 2018 del diari La Mañana.