Federació de Lleida

No rebaixem els propòsits

Marta Vilalta i Torres, vicesecretària General d’Estratègia, Entorn i Gestió del Coneixement, portaveu nacional i diputada al Parlament. @martavilaltat

Amb l’albada del nou any arriba el moment de fer-nos també nous propòsits i d’afrontar reptes carregats d’il·lusió. Ara sí, és el moment d’apuntar-nos al gimnàs, de viatjar més, de quedar més sovint amb amics, o de cuidar de veritat el medi ambient. Amb els anys, i després de fer-nos molts propòsits i no complir-ne massa, anem relaxant les aspiracions i ens conformem amb anar sobrevivint i qui dia passa any empeny.

De fet, aquests també són dies de rebaixes, però el que és clar, és que hi ha objectius a la vida que no podem rebaixar ni podem abaratir. Es tracta dels drets fonamentals i la dignitat de les persones. I és que aquest any comença amb l’exigència de Vox d’eliminar les lleis d’igualtat i contra la violència masclista per donar suport al pacte entre PP i C’s a Andalusia.

Amb aquesta condició, la formació ultra, feixista i masclista ens està dient que les dones som simples objectes al servei dels acords polítics entre homes, que som ciutadanes de segona i que per ells no som res.

Per molt que siguin èpoques de rebaixes, no es pot tolerar cap mercadeig en drets fonamentals ni que posin la nostra dignitat com a condició. Res de rebaixar propòsits, el 2019 toca seguir lluitant per una societat feminista i en igualtat.

Article publicat a l'edició del dijous 3 de gener de 2019 del diari La Mañana: https://www.lamanyana.cat/opinio/martavilalta/article/no-rebaixem-els-proposits/