Federació de Lleida

Terror groc

Marta Vilalta i Torres, vicesecretària General d’Estratègia, Entorn i Gestió del Coneixement, portaveu nacional i diputada al Parlament. @martavilaltat

Avui, 21 de març, a banda d’ésser el primer dia de la primavera és també el Dia Mundial de la Poesia. Com ens aniria de bé com a societat més poesia, més sensibilitat i més cultura, en general! Potser serviria per obrir les ments, per aprendre a créixer, o per generar més i millor empatia.

Penso sobretot en aquelles persones que tendeixen gairebé de forma obsessiva a generar odi, a atiar el conflicte o a voler dividir en lloc de trobar solucions democràtiques a través de la paraula, del diàleg i de formes democràtiques.

Aquesta mateixa setmana, sense anar més lluny, hem pogut veure com guàrdies civils relataven al Tribunal Suprem un clima de terror als carrers de Barcelona el 20S.

És obvi que és una invenció construïda amb la intenció de generar un relat paral·lel a la realitat. Però també és obvi que perquè algú estigui disposat a mentir d’aquesta manera, ha de tenir molt poca sensibilitat i honradesa. Jo els hi receptaria poesia. I bona dosi de color groc, que a banda de ser lluminós, és també, una temporada més, el color de moda.

I és que, parafrasejant Ovidi Montllor, hi ha gent a qui no li agrada que es parle, s’escriga o es pense en groc. És la mateixa gent a qui no li agrada que es parle, s’escriga o es pense.

Article publicat a l'edició del dijous 21 de març de 2019 del diari La Mañana: https://www.lamanyana.cat/opinio/martavilalta/article/terror-groc/