Federació de Lleida

Lleida-tanament

Marta Vilalta i Torres, vicesecretària General d’Estratègia, Entorn i Gestió del Coneixement, portaveu nacional i diputada al Parlament. @martavilaltat

La nova etapa que comença a Lleida després de l’acord pel canvi honest i valent és una de les notícies històriques, i sens dubte plenes d’esperança i il·lusió per construir una ciutat molt millor. Però és també una oportunitat en clau territorial.

Precisament una conversa creuada a Twitter, amb el nou paer en cap, Miquel Pueyo, com a protagonista, d’aquelles que es troben a faltar en aquesta xarxa social perquè hi pesa massa el retret i el troleig, anava en aquest sentit. I és que per primera vegada Lleida pot esdevenir la veritable capital de Ponent.

Això vol dir liderar el desenvolupament local però fer-ho de la mà del territori. No d’esquenes, com malauradament ha passat fins ara. No competint. Sinó cooperant. Compartint. I és una oportunitat per a tots. Per la pròpia ciutat perquè podria esdevenir pol de referència i pal de paller d’una zona que massa vegades s’ha sentit menystinguda i oblidada. I és el moment d’aixecar el cap. Però també pel propi territori ple de pobles petits i mitjans que saben que l’èxit de Lleida ciutat és també part del que podrà ser la seva supervivència.

Un win win, que deia aquell. I això, en definitiva seria un guany per tots els lleidatans i lleidatanes que ens sentim orgullosos de ser-ho.

Article publicat a l'edició del dijous 27 de juny de 2019 del diari La Mañana: https://www.lamanyana.cat/opinio/martavilalta/article/lleida-tanament/