Federació de Lleida

Per una Diputació transformadora, equitativa i republicana

Carles Comes. President de la Federació de Lleida d’Esquerra Republicana de Catalunya.

Esquerra Republicana hem estat, per primera vegada, la força més votada i la que obté major representació a la Diputació de Lleida. Aquests resultats són l’efecte de la feina feta durant els darrers anys en els nostres pobles, per la nostra gent, des de l’ajuntament o a l’oposició, constants i ferms als nostres principis, fidels a una manera de fer les coses i a un model de governança que poc a poc s’ha anat estenent fins arribar al nucli de quasi tots els ajuntaments del nostre territori: El model de Governança Republicana.

Ara, des de la Diputació de Lleida, també apostarem per aplicar el nostre model de governar a l’ens supramunicipal. Considerem que la Diputació  s’ha de regir sota el model de governança republicana, basat en la transparència, el repartiment equitatiu d’ajuts i subvencions entre els municipis i una millor distribució i qualitat de les polítiques socials; i en aquest sentit; dirigirem tots els nostres esforços en formar un govern estable, en el qual seran benvingudes totes aquelles formacions que comparteixin aquest criteri de transformació d’aquesta important entitat supramunicipal.

Ha arribat el moment de transformar la Diputació de Lleida i de retornar la confiança de la ciutadania amb aquesta institució, els resultats de les passades eleccions del 26 de maig, els quals ens van donar 11 diputats provincials, així ho avalen. Malauradament, avui per avui, la Diputació de Lleida és la pitjor valorada de les quatre diputacions catalanes pel que fa a transparència, esquitxada per un possible cas de corrupció i regida, des de fa anys, per una distribució majoritàriament discrecional dels ajuts i subvencions a entitats i municipis.
Els republicans creiem que ha arribat l’hora de trencar amb aquesta manera de governar, així doncs, dirigirem tots els nostres esforços en formar un govern estable, en el qual hi volem sumar a totes aquelles formacions que comparteixin aquest criteri de transparència, de lluita contra la corrupció i de repartiment equitatiu entre els municipis, donant especial èmfasi a la millora de les polítiques socials i el benestar de la ciutadania.

I per demostrar el nostre compromís, una de les primeres accions que durem a terme si governem la Diputació de Lleida serà la revisió i reducció de sous dels dirigents i càrrecs de confiança. També dotarem de més recursos les infraestructures de muntanya posant especial èmfasi en la millora de les telecomunicacions i de la xarxa viària. Apostarem per millorar la comunicació entre els departaments a fi de facilitar i agilitzar els tràmits amb l’administració i donarem més amplitud de recursos a l’administració electrònica, de manera que és puguin realitzar totes les gestions possibles a través de la pàgina web de la Diputació.

Hi ha molta feina a fer i seran benvinguts tots aquells partits polítics que vulguin formar un govern estable i que comparteixin aquest gir de la Diputació de Lleida cap al model de governança republicana. Així ho reclama la ciutadania, ho va fer a la Paeria i també ho demana ara a la Diputació, i per tant, farem tot el possible per dur a terme aquest canvi transformador a fi de millorar la convivència i el benestar dels nostres municipis i de tota la ciutadania de les nostres contrades.