Federació de Lleida

Salvar vides

Marta Vilalta i Torres, vicesecretària General d’Estratègia, Entorn i Gestió del Coneixement, portaveu nacional i diputada al Parlament. @martavilaltat

A la gent de la terra ferma el mar ens queda una mica lluny, però això no vol dir que restem impassibles davant dels seus reptes o bé davant les emergències que s’hi produeixen. Perquè la solidaritat és la tendresa dels pobles, no podem concebre cap altre posicionament que no sigui el de salvar les vides que estan en perill i ajudar aquells que fugen de les guerres i les injustícies, i que fa massa temps que troben en el mar les barreres del seus somnis.

Aquest posicionament, que de forma orgullosa podem presumir que a Catalunya s’ha traduït en un Volem Acollir generós, ara s’ha de plasmar en una nova mostra de suport cap a aquells que injustament són perseguits per fer allò que és humà i imprescindible.

Hem d’acabar amb les lleis injustes: mentre salvar vides sigui un delicte, tenim un problema greu com a societat. Sancions a OpenArms anunciades pel Govern espanyol del PSOE, o la detenció de la capitana Carola Rackete a Itàlia, són dos exemples de com lluny estem del país i del món que volem bastir. I de quanta feina ens queda per fer.

Salvar vides és una obligació legal i moral i si les lleis no ho contemplen, s’han de canviar. Com tantes altres lleis que encara són injustes i que també haurem de tombar. Depèn de nosaltres.

Article publicat a l'edició del dijous 4 de juliol de 2019 del diari La Mañana: https://www.lamanyana.cat/opinio/martavilalta/article/salvar-vides/