Federació de Lleida

Totes les opinions

Francesc Pla i Falip, secretari de polítiques socials i LGTBI de la Federació Regional de Lleida d’Esquerra Republicana de Catalunya.

Orgull LGTBI, orgull de ser i sentir-se persona, com tothom.

El Dia de l’Orgull LGTBI es commemoren els fets del 28 de juny de 1969 a la ciutat de Nova York, coneguda com la revolta de Stonewall. Si bé és cert que avui en dia s’ha avançat molt en legislació arreu del món, també ho és que resta encara lluny de ser una realitat completament assumida i interioritzada per molta gent. Encara avui en més de 70 estats del món es persegueix i condemna qualsevol actitud o manera de fer LGTBI, i en alguns d’aquests estats l’homosexualitat es condemna amb la pena de mort.

Federació Comarcal de les Garrigues d’Esquerra Republicana de Catalunya

De què ens serveixen tants plans estratègics?

Resulta que el Consell Comarcal de les Garrigues s'ha gastat una bona picossada confeccionant un pla estratègic per a la comarca i han fet rumiar un bon grapat de gent, i quan tenen l'oportunitat de prendre decisions veritablement estratègiques, l'ignoren completament o van en la direcció contrària. La darrera gran decisió estratègica dels nostres "lúcids i clarividents" dirigents comarcals, els senyors Villas i Mir, que governen amb majoria absoluta els dos municipis més grans i el Consell Comarcal, ha sigut abonar la decisió del Departament d'Ensenyament de crear un cicle de Formació Professional de la pedra a Mollerussa.

Miquel Àngel Estradé i Palau. Senador d’Esquerra Republicana de Catalunya

El país dels gàngsters

Hi ha ciutadans que es pensen que un gàngster és un delinqüent nord-americà armat amb una Thompson que atraca bancs o liquida rivals. Certament alguns gàngsters responen a aquest perfil, però no tots, ni de bon tros. De fet, el nostre diccionari (el de l'IEC) defineix gàngster com: membre d'una banda organitzada de malfactors; persona sense escrúpols  disposada a tot per tal d'aconseguir els seus fins.

Federació comarcal d’Esquerra de les Garrigues: Josep Cunillera, Albert Donés, Miquel Àngel Estradé i Salvador Noguera

SÍ a tractar purins, NO a cremar residus urbans

Ateses les darreres crítiques cap a Esquerra Republicana de Catalunya del senyor Cau, que sembla que s'ha erigit en portaveu dels ramaders, hem cregut oportú explicar-los de nou per tal que tothom conegui què pensem de Tracjusa i de les plantes de tractament de purins.   D'entrada, ERC sempre s'ha manifestat en contra d'usar com a combustible per assecar purins CDR'S (combustible derivat de residus).

Núria Marín i Casas, regidora a l’Ajuntament de Lleida i diputada provincial d’Esquerra Republicana de Catalunya

Parlem de model territorial, parlem de vegueries

Per a poder debatre sobre aquest tema, cal imaginar, pensar, definir el model d’estat que volem perquè aquesta definició va estretament lligada a la definició del model territorial, no només del que volem sinó també del que necessitem per a tenir un estat equilibrat, o si més no, el més proper possible a l’equilibri. Si entenem les vegueries com una de les tres peces de l’encaix d’un estat descentralitzat, les vegueries han de tenir precisament aquesta funció, descentralitzar el poder.

Xavier Eritja. Diputat d’Esquerra Republicana de Catalunya al Congrés.

El Règim del 78 i la reparació a les víctimes del franquisme

El passat 6 d’abril, des d’Esquerra Republicana vam denunciar, una vegada més, a la Comissió de Cultura del Congreso el reiterat incompliment per part del Govern de l’Estat de la Llei 21/2005. Una llei que estableix la devolució de la documentació confiscada a Catalunya durant la Guerra Civil espanyola i que fou dipositada a l’Archivo General de la Guerra Civil Española a Salamanca. Es tracta dels famosos “Papers de Salamanca”.

Maria Ros Mas i Fustà. Vicepresidenta I de la Federació Regional de Lleida d’Esquerra Republicana de Catalunya

República o República

A aquestes altures, la indefinició i el dubte ja no serveixen com a estratègia política. Ha arribat l’hora de la veritat. En un enclavatge en el qual la democràcia està amenaçada i la ciutadania és enganyada una vegada i una altra per part dels dirigents d’un govern que ignora la realitat del seu territori, vulnera les seves necessitats i menysté les seves voluntats, no podem dubtar ni un moment respecte a allò que més ens convé.

Joan Talarn i Gilabert, alcalde de Bellvís i diputat provincial d’Esquerra Republicana de Catalunya

El Pacte Nacional pel Referèndum, parlem de democràcia

No us dic res de nou si afirmo que a ERC som independentistes i, a més, demòcrates. Encara ho diria millor, si em permeten, a ERC, per damunt d’independentistes, som demòcrates. En aquest sentit ens avalen més de 86 anys de tradició i de lluita per les llibertats individuals i col·lectives de les persones.  I per això, en aquest article, no els vull parlar d’independència, com podrien suposar, sinó de democràcia.

Bernat Solé i Barril. Alcalde d’Agramunt i Diputat de Junts pel Si al Parlament de Catalunya

Educar per saber ser

Fa un any i mig que vaig ser escollit diputat al Parlament de Catalunya per Junts pel Sí. Certament, poc temps per haver pogut submergir-me en la feixuga mecànica parlamentària, però temps suficient per evidenciar certs elements que demostren que molt sovint posem l’accent en el què volem tenir per fer les coses i oblidem el perquè volem fer-les. Com a membre de la Comissió d’Ensenyament, gairebé puc assegurar que més del 80% de les propostes de resolució que s’hi han debatut han anat dirigides a dotar el sistema educatiu de nous equipaments i a resoldre els problemes derivats dels anys de recessió econòmica.