Figueres

Totes les notícies

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Alt Empordà, Figueres, Agnès Lladó, Jesús Quiroga, Municipals, Municipals 2019, Eleccions Municipals,

Jesús Quiroga serà el número 2 de la llista d’Esquerra Republicana de Figueres

La candidata republicana, Agnès Lladó, en destaca “la capacitat, l’experiència, el coneixement de ciutat i un perfil professional brillant” Jesús Quiroga serà el número 2 de la llista d’Esquerra Republicana de Figueres amb vista a les eleccions municipals del 2019. Durant la seva presentació ha volgut donar les gràcies a la candidata d’Esquerra, Agnès Lladó, per la confiança i ha afirmat que “Figueres necessita sumar i la proposta de l’Agnès va en aquesta línia i per això no vaig dubtar en voler formar part del projecte”. Quiroga ha explicat que “sóc molt de Figueres i els companys de feina sempre em diuen que sóc molt pesat. Sempre començo les meves intervencions dient que el meu nom és Jesús Quiroga i sóc de Figueres. Ara, el que no m’agrada és veure que surt el nom de Figueres quan estic en comissions de persones que han demanat la renda garantida, quan llegeixo el nom de la ciutat en rànquings de pobresa i de desacceleració econòmica... No m’agrada que Figueres no sigui referent. Treballarem per canviar aquesta realitat i afrontar els canvis en profunditat que necessita la ciutat”. Per afrontar el futur, Quiroga ha insistit en el fet que “el camí passa per la suma de projectes i voluntats i, només amb aquest esforç, aconseguirem la transformació que la ciutat necessita. Una transformació important però sense oblidar les potencialitats de Figueres que són moltes. Una potent indústria cultural, les comunicacions, la situació geogràfica... Sovint quan valoro projectes figuerencs des de Barcelona em pregunto perquè no anem més enllà, perquè no retenim el talent i no hi ha oportunitats per als joves amb talent de la nostra ciutat. Sumant en positiu redreçarem aquesta tendència, treballant dur revertirem els indicadors socials que ara ens castiguen” La candidata a l’alcaldia per Esquerra a Figueres, Agnès Lladó, ha insistit que “apostem clarament per un projecte obert transversal, integrador i representatiu de tota la ciutat.

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Alt Empordà, Figueres, Agnès Lladó, Gabriel Rufián,  Coordinadora d’Associacions Josep Casero, Juncaria Parc Bosc, Barri de Sant Joan,

Gabriel Rufián i Agnés Lladó visiten els barris de Juncaria - Parc Bosc i Barri de Sant Joan

El diputat d’Esquerra Republicana, Gabriel Rufián, ha volgut conèixer aquest divendres 25 de maig la situació de la zona oest de Figueres. Acompanyat per la portaveu d’ERC al consistori, Agnès Lladó, on ha tingut una trobada amb la Coordinadora d’Associacions Josep Casero per tal de debatre de la problemàtica dels barris i valorar possibles solucions.   En aquesta línia, Rufián ha explicat que “el grau de degradació important que patiu no és culpa de qui hi viu, ho és de qui ha tingut responsabilitats polítiques i no ha fet res”. Amb vista al futur, el diputat republicà ha valorat que “la solució passa com ha passat a Badalona o Santa Coloma on han existit problemes similars i s’ha resolt quan ha guanyat gent que els importa els barris”.   Per la seva banda, Lladó ha exposat que “és important que polítics com en Gabriel Rufián coneguin la situació que patiu per, entre tots, treballar en possibles solucions”. En aquesta línia, la portaveu d’Esquerra ha manifestat que “sabem de les problemàtiques que hi ha al barri i que tenim davant, tot plegats, un repte que cal afrontar des de diferents punts de vista. Urbanístics, socials i de seguretat ciutadana”.   Rufián, acompanyat d’Agnès Lladó i de representants veïnals de les quatre associacions que formen part de la Coordinadora d’Associacions Josep Casero, han visitat diversos comerços dels barris. A les sis de la tarda han participat, davant una quarantena de persones, en una trobada al local social de l’AAVV Juncària Parc Bosc.

Lluís Valero, president d'ERC Figueres

Un projecte anomenat Figueres

El passat 21 d’abril, l’assemblea local de Figueres, vam escollir la persona que encapçalarà la llista per les properes eleccions municipal de la ciutat, l’Agnès Lladó. L’Agnès representa tots aquells valors que des de la secció local hem volgut aportar a la ciutat, tant des del propi grup municipal, com des de les diferents actes i accions que hem anat fent durant aquests darrers mesos. Des d’Esquerra Figueres tenim un projecte clar, un projecte basat en la genuïtat però amb una voluntat de voler sumar. Figueres és plural i el nostre projecte per al 2019 així ho reflectirà. Tenim clar que el municipalisme és clau, fer república ha de començar des dels pobles i ciutats. Cal fer atenció al més mínim detall de cada veí però amb una visió àmplia. Què volem per Figueres? Actualment tots sabem que la ciutat es mou per oportunismes, principalment perquè no existeix un projecte. Des d’Esquerra Figueres ho tenim clar, no proposarem construccions megalòmanes ni promeses faraòniques. Som i serem realistes però sense perdre l’ambició. Volem jugar a la primera divisió de les ciutats mitjanes de Catalunya, per això cal preparar-nos a consciència. És urgent desllorigar el POUM, és fonamental treballar amb els sectors econòmics de la ciutat per donar-li un valor afegit. La formació és una peça essencial d’aquest trencaclosques, una formació que ha de respondre, primerament, a la realitat social i econòmica de la ciutat i comarca. Enguany, treballant des de l’oposició, hem fet molta feina. Hem precipitat que el projecte de l’escola Carme Guasch faci passos endavant per esdevenir una realitat. Apostem per la retenció de talent i volem que tothom s’hi pugui sentir realitzat. Un dels passos que ja hem fet, també, és recuperar el projecte de la segona fase del centre Ferran Sunyer com a espai per a la formació i ocupació. Cal crear un clima favorable per als emprenedors, amb això estem centrant els esforços. No oblidem, però, que la ciutat s’ha d’endreçar, bona falta li fa.

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Alt Empordà, Figueres, Municipals 2019,

Agnès Lladó, candidata d’Esquerra Republicana a Figueres a les municipals 2019

La candidata republicana ha manifestat que “amb la suma de tothom des d’Esquerra farem possible la transformació econòmica i social que necessita Figueres”   Agnès Lladó serà la candidata d’Esquerra Republicana a Figueres amb vista a les eleccions municipals que se celebraran el pròxim any 2019. Lladó s’ha mostrat agraïda pel suport i la confiança rebuda per l’assemblea local i ha volgut deixar clar, des d’un primer moment, que “amb la suma de tothom des d’Esquerra farem possible la transformació econòmica i social que necessita Figueres”.   En aquesta línia, la candidata republicana ha insistit en el fet que “en el projecte d’Esquerra Figueres no hi sobra ningú. El repte és important però al mateix temps il·lusionant per a tots aquells que ens estimem figueres i volem que aixequi el vol”.   Lladó ha explicat que s’hi deixarà la pell per tirar endavant amb la transformació que la ciutat necessita i ha manifestat que “des d’Esquerra som conscients que cal ser transversals per tal de sumar totes les sinergies possible”.   “Tenim i tindrem el millor projecte, apostarem pel talent i tornarem a portar l’esperança per Figueres. Convidem tothom a participar-hi i, entre tots, ser corresponsables del futur il·lusionant que la ciutat es mereix”, ha argumentat la candidata republicana.   Durant la seva intervenció, Lladó ha fet una diagnosi de la ciutat afirmant que “Figueres fa molts anys que no sap on va. Simplement, els dirigents han anat posant pegats i la ciutat no es pot permetre un nou mandat enmig d’aquesta indefinició. Des d’Esquerra trencarem amb aquesta dinàmica, amb l’ajut de tothom, i dibuixarem la transformació que els figuerencs i figuerenques necessiten. Prou de populisme. Prou de pensar només amb un sector de la societat. Treballem i treballarem pel benestar econòmic i social de tots els veïns i veïnes de la ciutat”.     Nascuda a Figueres el 1979, Lladó té estudis en Dret i Recursos Humans i actualment treballa com assistent de direcció de màrqueting en una important empresa de serveis figuerenca d’àmbit nacional.

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Alt Empordà, Figueres, Grup Municipal, Agnès Lladó, Maria Perpinyà, Jordi Giró

Audiència pública sobre l’avantpla del nou POUM de Figueres a proposta d’ERC

El grup municipal d’ERC a l’Ajuntament de Figueres valora molt positivament que el govern municipal porti a audiència pública l’avanç del POUM.   Un dels punts que condicionaven el suport republicà al Pressupost 2018 era precisament reprendre el procés de tramitació del POUM durant el primer semestre del 2018.   Amb la voluntat d’aconseguir un consistori que fomenti la participació i la transparència, des d’ERC es va posar com a condició en les negociacions del pressupost per l’exercici actual aquesta audiència en els primers sis mesos de l’any. Un exercici de transparència que ha der ser comú en el dia a dia de l’Ajuntament i en la manera de fer en especial del govern.   El POUM és la pedra angular sobre la que hem de començar a construir la nova Figueres, i per això necessita ser un instrument conegut, entès i assumit per tots els agents de la ciutat, començat pels seus ciutadans.   El nostre sí a tenir un pressupost per Figueres és un sí a l’inici d’una transformació que també ha de ser urbana. És un sí a tenir un nou projecte per Figueres, amb les eines del segle XXI que pertoquen, i amb una voluntat renovada d’entesa a tota la ciutat. En aquest sentit i en aquelles qüestions que siguin de gran importància per la ciutat, de treballar plegats per aconseguir desencallar temes que són d’interès estratègic per   Figueres sempre tindran a ERC al costat. Només així podrem sumar esforços per una Figueres més cohesionada social i urbanísticament, amb una millor qualitat de vida visquem on visquem, en un barri o altre.  Figueres no serà capaç de transformar-se amb un Pla General de fa quasi 40 anys. No podem esperar a aprovar un nou planejament urbanístic que faci front als grans reptes urbans, com poden ser la mobilitat, les àrees verdes, els equipament públics, habitatge o sostenibilitat.   Cal avançar en l’aprovació i fer-ne partícips a tots els figuerencs i figuerenques. I per això que és necessari exposar a tothom tots els passos que es realitzin per tenir de manera definitiva el POUM.

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Alt Empordà, Figueres, Esport, Joc net,

ERC vol que Figueres sigui un model de ciutat educadora també en l’esport

Esquerra Republicana de Catalunya presenta al ple de dijous una moció perquè Figueres sigui un model de ciutat educadora també amb l'esport, potenciant el joc net.   Figueres és membre de l'Associació Internacional de Ciutats Educadores des de l'any 2000 i com a tal assumeix els principis que es recullen en la Carta de ciutats Educadores, Declaració de Barcelona, 1990.   ERC valora molt positivament i imprescindible la tasca feta pels Clubs Esportius, Entitats Esportives i AMPES com agents educatius de la ciutat i cal ajudar-los completant amb iniciatives i programes que fomentin valors  educatius transversals.  Aconsegueixen nivells de cohesió social i cultural molt importants i cal vetllar per ajudar-los a seguir així i créixer amb aquest compromís.     És per aquest motiu que el grup municipal d’ERC proposa que l'Ajuntament informi i promogui entre els clubs esportius la necessitat de continuar amb la seva tasca educativa, seguint valors i actituds de joc net. I els convidi i doni suport a seguir l'exemple de campanyes que s'han anat engegant des de fa anys adreçades a famílies. Recordar els valors  claus del: RESPECTE, TREBALL EN EQUIP, EMPATIA, SOLIDARITAT, CIVISME, AUTO-CONTROL NO-VIOLÈNCIA, MOTIVACIÓ, AUTONOMIA (constància, esforç, superació...) i RESPONSABILITAT.   La moció proposa que es consensuïn entre tots els agents educatius quins són els valors, actituds i normes que s'han de treballar de forma interna des dels clubs esportius i les famílies, i també s’incideixi en la comunicació externa a les diferents instal•lacions esportives.   Seguint aquesta línia es proposa la col•locació d'uns plafons informatius a les diferents instal•lacions esportives on es reflecteixin els valors positius de l'esport, de joc net, de companyonia i d'altres.

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Figueres, Alt Empordà, Dolors Bassa, Apoderats

ERC Figueres reuneix als apoderats del 21D en una trobada amb Dolors Bassa

La secció local d'ERC a Figueres va reunir el passat divendres 26 de gener als apoderats que van col•laborar amb la jornada electoral del passat 21 de desembre.   A l'acte van participar més de 60 persones que va comptar amb la participació de la portaveu del grup municipal d'ERC a l'Ajuntament de Figueres Agnès Lladó i de la consellera Dolors Bassa.   Lladó va agrair a totes les persones que van fer d'apoderat el 21D "El compromís amb el país" i que "gràcies a vosaltres vam poder garantir la democràcia al nostre municipi". Finalment va afegir que “La República es construeix de baix a dalt, i els municipis som imprescindibles i ens mantenim dempeus per defensa-la”.   Per la seva banda Dolors Bassa va manifestar la importància de la ciutadania per fer avançar el país, per "seguir fent República i poder a acabar de construir un país socialment més just i democràticament més lliure".   A Figueres, ERC va comptar amb 69 apoderats, que repartits pels  22 col•legis electorals de la ciutat, van garantir que la jornada electoral i que el recompte es fes amb totes les garanties de democràtiques.   Des de la secció local volem agrair a totes aquestes persones la seva implicació de forma voluntària i el seu compromís amb la ciutat, el país i la democràcia.

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Alt Empordà, Figueres, Pressupost, Agnès Lladó, Marta Felip

Acord de pressupost a Figueres entre ERC-MES i el PDeCAT

A continuació podeu consultar l'acord sobre els pressupostos municipals 2018 de la ciutat de Figueres signat entre ERC-MES i el PDeCAT: 0.- Antecedents El passat exercici 2017, ERC vam apostar decididament per aprovar els pressupostos 2017, amb un clar objectiu: evitar el bloqueig de la ciutat i apostar per tirar endavant inversions imprescindibles per Figueres, definint amb les nostres propostes la necessitat de canviar el model econòmic, apostar per la innovació i formació, i la participació ciutadana. Tanmateix, es necessari aconseguir més autonomia financera, i per aquest motiu cal complir amb la norma de la despesa i la Llei d’estabilitat pressupostària.  Som conscients que els ingressos de la ciutat són limitats i les despeses estructurals són importants, per això és imprescindible  treballar per la racionalització de la despesa, la optimització de recursos i eficiència en el servei.   Els acords previstos al pressupost 2017 s’han anat complint amb un alt grau d’implicació i seguiment dels regidors comissionats per ERC, i tenint en compte aquestes premisses per un costat, per altre  veient la disponibilitat del govern de la ciutat a seguir mantenint els acords que per ERC són imprescindibles perquè Figueres avanci i, després de fer les propostes que el nostre grup considera necessaris, acordem seguir apostant per Figueres i fer un SÍ al pressupost 2018, amb tota una sèrie d’acords en concepte de partides de pressupost però també de procediment   i ideari polític.    Per tot això es proposa aquest acord per a uns pressupostos de ciutat per al 2018:   1.- Introducció El present acord el subscriu l'actual equip de govern de l'Ajuntament de Figueres conjuntament amb el grup municipal ERC-Mes. Aquest consta d'uns punts d'acord en format de partides pressupostàries i punts d’acord de planificació,  procediment i condicionants. L'acord s'accepta en la seva totalitat. 2.- Acords L’Alcaldia Presidència mantindrà comissionats els regidors del Grup Municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya (ERC-MES), designats de comú acord pels signants d’aquest pacte, per responsabilitzar-se del desenvolupament i control de les tasques necessàries per dur a terme les noves inversions ara pactades o aquelles on s’hagi incrementat la seva dotació inicial.