Figueres

Totes les notícies

ERC de Girona i de la Catalunya del Nord estrenyen la relació

Representants de les federacions de les comarques gironines i de la Catalunya del Nord d’Esquerra Republicana s’han reunit per treballar plegats i intensificar la relació. Les federacions s’han compromès a reunions trimestrals per consolidar el pla de treball i impulsar dinàmiques. Entre les accions que s’han acordat hi ha la celebració d’un acte de la campanya del referèndum a la Catalunya del Nord i l’organització d’una oficina parlamentària amb la participació de la diputada al Congrés Teresa Jordà i el senador Jordi Martí. L’objectiu passaria per tractar sobre problemàtiques conjuntes com les infraestructures ferroviàries i els transports, i derivar-ho en iniciatives parlamentàries. El president de la Federació d’Esquerra de la Catalunya Nord, Enric Vilanova, va explicar que “estem treballant per tal d’impulsar més projectes transfronterers i, per aquest motiu, serà molt important aquest Pla de Treball que estem posant en marxa amb els companys de les comarques gironines”. Per la seva banda, el president de la Federació d’ERC a les comarques gironines, David Mascort, va destacar que “la construcció de la República Catalana també necessita, i molt, del suport dels companys de la Catalunya Nord i per això apostem per intensificar la relació i treballar plegats en aquest gran projecte que tenim a les nostres mans”. Representants de Figueres i l’Alt Empordà van explicar, des de la capital comarcal, que s’han presentat mocions per potenciar les relacions transfrontereres a través del comerç i la cultura.

Figueres no pot esperar al 2025 per veure una sortida a l'eliminació dels seus passos a nivell»

El senador gironí d'Esquerra Republicana demana a la Comissió de Foment que es busqui una sortida, de forma urgent i prioritària, a la problemàtica figuerenca. El senador gironí d'Esquerra Republicana, Jordi Martí, ha portat aquest dimarts 16 de maig fins a la Comissió de Foment la problemàtica dels passos a nivell de Figueres. Concretament, ha instat el Govern de l'Estat a "iniciar la licitació dels projectes constructius destinats a eliminar els dos passos a nivell figuerencs". Martí ha recordat que "recentment han presentat un pla per treure 74 passos a nivell a tot el territori espanyol, una planificació que no inclou Figueres". El senador gironí ha defensat que "els dos passos a nivell de la capital de l'Alt Empordà suposen un greu perill de seguretat al mateix temps que provoca problemes de congestió de trànsit en una de les principals vies d'entrada i sortida de la ciutat". Pel que fa a l'argumentació del Ministeri de Foment segons la qual Figueres no forma part d'aquest pla perquè no hi ha un conveni signat amb l'Ajuntament, Martí ha demanat que, de forma urgent, "es treballi per trobar la fórmula per tal que Figueres passi a ser una prioritat a l'hora de treure els dos passos a nivell que creuen per la trama urbana del municipi. Treballem en una solució encara que sigui en convenis plurianuals perquè la ciutat no es pot esperar fins al 2025 per començar a visualitzar una sortida que, a hores d'ara, ningú ens pot assegurar". La moció presentada per Esquerra ha rebut el suport de tots els partits menys el Partit Popular.

Conferència La Hisenda Catalana

Figueres incorporarà, properament, una de les quatre noves seus de la demarcació de Girona de l'Agència Tributària de Catalunya (ATC). Per aquest motiu el proper dimarts 28 de març a les 19.30 hores, a la Sala Brossa-Frègoli del Museu del Joguet, celebrarem una conferència oberta al públic sobre la Hisenda catalana. El ponent de l'acte serà el secretari d'Hisenda de la Generalitat de Catalunya, Lluís Salvadó. Salvadó farà una exposició sobre el disseny i desplegament de la nova agència tributària catalana, una de les estructures clau per a la creació de la futura República Catalana. Un cop hagi finalitzat la conferència, hi haurà un torn obert de paraula. Al final de l'acte hi haurà un petit refrigeri per a tothom.

MACRO PARADA A FIGUERES

Demà dissabte 18 de març ens trobareu a partir de les 10 del matí fins la 1 del migdia  a la Plaça Catalunya una  macro-parada d'ERC com les que es posaran a tots els municipis del país. Serà un espai per escoltar-vos, xerrar i reflexionar amb vosaltres de diferents temes. Ens podreu traslladar aquell dubte, inquietud que teniu sobre la ciutat, sobre el país que volem, que serà. Us convidem a venir!!

Acte Dia de la Dona

El proper dilluns 13 de març a les 20.15 del vespre a la seu d'ERC FIGUERES, us convidem a assistir a l'acte per commemorar el Dia Internacional de les Dones.Nosaltres hem pensat dedicar-ho especialment a totes les dones refugiades, i intervindran com a ponents l'escriptora Assumpta Montellà, Alma Sahinpasic, refugiada bosnia i Faouzia El Kammouni, presidenta de l'Associació Nur, conduït per Montse Segura. Al final de l'acte brindarem amb cava tots els assistents.

Visitem el Barri del Poble Nou

Aquest proper dissabte 11 de març visitarem el Barri del Poble Nou de 10 a 12 Si voleu participar en la passejada per conèixer de primera mà les mancances del barri i escoltar suggerènci es dels veïns, envieu un correu a figueres@esquerra.cat. Us hi esperem!

Guanyem la República

Guarda't el proper dissabte 4 de març a l'agenda i participa de l'acte més multitudinari de la història moderna d'Esquerra Republicana! Inscriu-t'hi ara  en aquest enllaç. Els últims mesos hem recorregut el país amb un gran procés participatiu en què, entre tots, hem definit la República que farem, un país lliure, net i just al servei dels ciutadans. Un país que ara tenim a tocar. Per això no podem defallir. Ara és el moment de fer-nos escoltar, amb moltes veus però amb un objectiu compartit. Amb Oriol Junqueras, Gabriel Rufián i altres companys i companyes i persones vingudes d'arreu ens carregarem de raons per guanyar aquest país. Esquerra està preparada. Portem anys treballant molt dur per aquest moment. Encarem la recta final d'aquest procés que ens ha de portar a la independència forts, units i convençuts. I amb el compromís i la determinació de persones com tu ho farem possible. Ets imprescindible. El 4 de març, el mes de setembre... compto amb tu!