Figueres

Un projecte anomenat Figueres

Lluís Valero, president d'ERC Figueres
El passat 21 d’abril, l’assemblea local de Figueres, vam escollir la persona que encapçalarà la llista per les properes eleccions municipal de la ciutat, l’Agnès Lladó.

L’Agnès representa tots aquells valors que des de la secció local hem volgut aportar a la ciutat, tant des del propi grup municipal, com des de les diferents actes i accions que hem anat fent durant aquests darrers mesos.

Des d’Esquerra Figueres tenim un projecte clar, un projecte basat en la genuïtat però amb una voluntat de voler sumar. Figueres és plural i el nostre projecte per al 2019 així ho reflectirà.

Tenim clar que el municipalisme és clau, fer república ha de començar des dels pobles i ciutats. Cal fer atenció al més mínim detall de cada veí però amb una visió àmplia. Què volem per Figueres? Actualment tots sabem que la ciutat es mou per oportunismes, principalment perquè no existeix un projecte. Des d’Esquerra Figueres ho tenim clar, no proposarem construccions megalòmanes ni promeses faraòniques. Som i serem realistes però sense perdre l’ambició. Volem jugar a la primera divisió de les ciutats mitjanes de Catalunya, per això cal preparar-nos a consciència. És urgent desllorigar el POUM, és fonamental treballar amb els sectors econòmics de la ciutat per donar-li un valor afegit. La formació és una peça essencial d’aquest trencaclosques, una formació que ha de respondre, primerament, a la realitat social i econòmica de la ciutat i comarca.

Enguany, treballant des de l’oposició, hem fet molta feina. Hem precipitat que el projecte de l’escola Carme Guasch faci passos endavant per esdevenir una realitat. Apostem per la retenció de talent i volem que tothom s’hi pugui sentir realitzat. Un dels passos que ja hem fet, també, és recuperar el projecte de la segona fase del centre Ferran Sunyer com a espai per a la formació i ocupació. Cal crear un clima favorable per als emprenedors, amb això estem centrant els esforços.

No oblidem, però, que la ciutat s’ha d’endreçar, bona falta li fa. Per això fa mesos que hi treballem. Volem una ciutat neta, ara ja no és una necessitat, ara és una urgència! Figueres és una gran ciutat, ens l’estimem molt, volem que nosaltres però també els nostres fills se l’estimin i tinguin la oportunitat de viure i gaudir-la. Figueres ha de deixar les ombres enrere, cal obrir les finestres i que l’aire renovi l’atzucac on es troba.

Volem una ciutat més justa, socialment responsable, que treballi pels seus veïns, per tots i cadascun, és per això que presentarem pel 2019 un projecte molt transversal. Per això convidem i convidarem a tothom per fer de Figueres una gran ciutat i estar al lloc que és mereix.