Figueres

Jesús Quiroga serà el número 2 de la llista d’Esquerra Republicana de Figueres

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Alt Empordà, Figueres, Agnès Lladó, Jesús Quiroga, Municipals, Municipals 2019, Eleccions Municipals,
Agnès Lladó i Jesús Quiroga, número 1 i 2 de la llista d'ERC a les municipals 2019
La candidata republicana, Agnès Lladó, en destaca “la capacitat, l’experiència, el coneixement de ciutat i un perfil professional brillant”
Jesús Quiroga serà el número 2 de la llista d’Esquerra Republicana de Figueres amb vista a les eleccions municipals del 2019. Durant la seva presentació ha volgut donar les gràcies a la candidata d’Esquerra, Agnès Lladó, per la confiança i ha afirmat que “Figueres necessita sumar i la proposta de l’Agnès va en aquesta línia i per això no vaig dubtar en voler formar part del projecte”.

Quiroga ha explicat que “sóc molt de Figueres i els companys de feina sempre em diuen que sóc molt pesat. Sempre començo les meves intervencions dient que el meu nom és Jesús Quiroga i sóc de Figueres. Ara, el que no m’agrada és veure que surt el nom de Figueres quan estic en comissions de persones que han demanat la renda garantida, quan llegeixo el nom de la ciutat en rànquings de pobresa i de desacceleració econòmica... No m’agrada que Figueres no sigui referent. Treballarem per canviar aquesta realitat i afrontar els canvis en profunditat que necessita la ciutat”.

Per afrontar el futur, Quiroga ha insistit en el fet que “el camí passa per la suma de projectes i voluntats i, només amb aquest esforç, aconseguirem la transformació que la ciutat necessita. Una transformació important però sense oblidar les potencialitats de Figueres que són moltes. Una potent indústria cultural, les comunicacions, la situació geogràfica... Sovint quan valoro projectes figuerencs des de Barcelona em pregunto perquè no anem més enllà, perquè no retenim el talent i no hi ha oportunitats per als joves amb talent de la nostra ciutat. Sumant en positiu redreçarem aquesta tendència, treballant dur revertirem els indicadors socials que ara ens castiguen”

La candidata a l’alcaldia per Esquerra a Figueres, Agnès Lladó, ha insistit que “apostem clarament per un projecte obert transversal, integrador i representatiu de tota la ciutat. Treballarem perquè la ciutat vegi en Esquerra l’eina de canvi que tant necessita”.
A l’hora de parlar de Quiroga, la candidata figuerenca ha deixat clar que “per afrontar aquest gran repte, la transformació econòmica i social de Figueres, necessitem dels millors i en Jesús representa aquesta barreja de capacitat, experiència, coneixement de ciutat i un perfil professional brillant. M’honora que algú de la seva vàlua hagi volgut formar part del nostre projecte, un projecte que apostarà clarament per generar ocupació i retenir el talent. I, en aquest àmbit, el perfil d’en Jesús serà clau per aconseguir-ho”.

“La llista figuerenca d’Esquerra estarà farcida d’independents, aprofitant els actius que hi ha al partit i els que tenim a la ciutat, i entre tots treballarem per tirar endavant amb un projecte de ciutat que aprofiti i exploti les potencialitats de la ciutat”, ha manifestat Lladó.

Nascut a Figueres (1967), Quiroga és actualment director del programa europeu de la Garantia Juvenil (subdirecció general d’ocupació juvenil) gestionat pel Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC) i subdirector general de la secretaria tècnica del SOC. Ha estat director general de la xarxa ocupacional del SOC i del 2004 al 2008 va ser director de l’Oficina de Treball de Figueres.

Llicenciat en Filosofia i Lletres i amb un postgrau en Ciències Polítiques i de l’Administració, en els dos casos per la Universitat de Barcelona, Quiroga va ser regidor de l’Ajuntament de Figueres del 1999 al 2007 com a independent. Entre altres, va impulsar l’Oficina Municipal d’Atenció al Ciutadà, va elaborar el primer Pla Local de Joventut i va crear la xarxa municipal de Centres Oberts per a Joves. També va ser el responsable de la creació de l’Àrea d’Immigració.