Figueres

Cal exigir una millora de la informació que reben els figuerencs i figuerenques sobre els projectes que s’executen als seus barris

Carrer Santa Llogaia de Figueres
Un exemple d’aquesta mala praxi són els aparcaments que s’han suprimit al carrer Santa Llogaia sense avisar als veïns del barri de la Presó

Des d'Esquerra Republicana de Figueres reclamem una millora de la informació que reben els ciutadans de la ciutat sobre els projectes que s’hi executen. Aquesta demanda es fa més palesa en els barris de la capital altempordanesa per tal d’evitar disfuncions i sorpreses d’un dia per l’altre com ha succeït aquesta darrera setmana amb la supressió de 50 aparcaments del carrer Santa Llogaia.

Representants d’Esquerra ens hem reunit amb el president de l’AAVV, Josep Ruiz, per conèixer de primera mà com s’havia desenvolupat aquest cas i han pogut constatar que els veïns i veïnes no van rebre cap notificació. La portaveu del grup municipal d’Esquerra a l’Ajuntament de Figueres, Agnès Lladó, explica que “no es pot actuar d’esquena a la ciutadania i anar-te’n a dormir amb tot el carrer Santa Llogaia amb places d’aparcament i, despertar-te l’endemà, amb 50 places menys. I, tot plegat, sense avisar”.

Des del grup republicà recordem que hi ha diversos canals per dur a terme una comunicació prèvia d’aquest tipus, de l’execució d’unes obres o la supressió de places d’aparcaments. Des de la utilització de canals tradicionals com una bustiada o reunions veïnals, fins a l’ús de les xarxes socials o la web municipal

Lladó no entra a discutir la necessitat de la mesura “per això hi ha els tècnics municipals que, al mateix temps, haurien de tractar-ho amb els comerciants i veïns de la zona” però sí que denuncia que “el govern municipal intentar lluir sempre que pot que aposta per la participació ciutadana però, quan realment cal fer partícips als ciutadans d’una decisió, i informar-los, ens trobem amb sorpreses com les del carrer Santa Llogaia”.

Aparcament de la presó
D’altra banda, Lladó recorda que l’alcaldessa Felip “es va comprometre amb els veïns i veïns a posar a la seva disposició, de forma provisional, els aparcaments de la presó del carrer Sant Pau. A l’hora de la veritat no s’hi ha actuat i, a més a més, s’han eliminat places del carrer Santa Llogaia sense tenir a punt cap alternativa”.