Figueres

ERC Figueres denuncia que l’equip de govern vol crear un "Bingo 2" amb el lloguer de l’antic camp de futbol

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya Figueres, Maria Perpinyà, Agnès Lladó, Jordi Giró
Maria Perpinyà, Agnès Lladó i Jordi Giró
El projecte d’inversió inicial de 93.500 euros, de lloguer anual per 47.800 euros i amb una opció de compra crea un precedent i tira per terra les propostes per dinamitzar solars buits i generar nous aparcaments a tots els barris de la ciutat.

Des d'Esquerra Republicana de Figueres denunciem que l’equip de govern ha bloquejat el projecte per dinamitzar fins a un centenar d’espais buits o en desús de la ciutat amb l’aparcament de l’antic camp de futbol. La portaveu d’Esquerra a l’Ajuntament de Figueres, Agnès Lladó, explica que “quan vam impulsar la Comissió d’Espais Buits no era sota les condicions de pagar lloguers a ningú i, encara menys, amb futures opcions de compra. Amb el projecte de l’antic camp de futbol l’equip de govern vol crear un ‘Bingo 2’, aplicant un model caduc, i bloqueja la possibilitat de crear aparcaments gratuïts a tots els barris de la ciutat”. Lladó fa referència al projecte de lloguer i posterior compra del local de l’antic Bingo del carrer Sant Pau.

En aquest sentit, cal explicar que el camp de futbol formava part d’un dels set projectes que des de la Comissió d’Espais Buits que presideix Lladó s’estava treballant per tal de convertir aquests espais buits en aparcaments, parcs o l’ús que s’acordés amb els propietaris. Aquesta cessió es feia a canvi de compensar l’IBI.

Recentment l’equip de govern ha publicitat que es construirà un aparcament al camp de futbol a canvi d’un lloguer anual de 47.800 euros (3.980 euros mensuals) per un període de set anys, a banda d’una inversió inicial de 93.500 de la qual se’n farà càrrec l’Ajuntament. A l’acord arribat amb la propietat s’hi inclou una opció de compra, a partir del cinquè any, amb un preu encara per determinar que s’hauria d’acordar amb la propietat. En total, una despesa que en aquests set anys s’enfila fins als 428.100 euros.

“El projecte per dinamitzar els espais buits de la ciutat, a tots els barris, no és això. A la comissió estem treballant set projectes, un d’ells el de l’antic camp de futbol, però en cap cas sota aquestes condicions” explica Lladó que afegeix que “i de sobte ens trobem amb aquest projecte, sense tractar-ho a la comissió. Estem davant un cas ‘Bingo 2’, el cas del local de l’antic Bingo del carrer Sant Pau”.

A l’hora de valorar en quin punt es troben les propostes per dinamitzar espais buits o en desús, la portaveu republicana i presidenta de la Comissió afirma que “tenim aquestes set propostes a sobre la taula, una d’elles molt avançada, però nosaltres no som Govern i no les podem executar”.

L’acord arrencat per Esquerra preveu partides de 40.000 i 50.000 euros per aquests projectes durant els pressupostos 2017 i 2018. “Han dinamitat aquesta proposta dirigida als ciutadans de Figueres perquè els propietaris poguessin posar els terrenys a disposició dels figuerencs, generant aparcaments gratuïts a tots els barris. Hem aconseguit la partida, hem treballat els projectes però és el govern qui té la obligació i el poder necessari per executar-los i no ha volgut fer. Ara, amb el lloguer del camp de futbol poden crear un precedent molt perillós”.