Figueres

Totes les notícies

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Alt Empordà, Figueres, Agnès Lladó

Esquerra Republicana impulsa espais de debat per dibuixar la Figueres del futur

Les sessions s’han dividit en vuit àmbits i se celebraran el 20 i 27 d’octubre i el 3 de novembre Els dinamitzadors de les trobades seran Jesús Quiroga, Pere Gifre, Anna Albó, Eva Gayolà, Gregori Peral i David Arias. Esquerra Republicana de Figueres organitzarà el 20 i 27 d’octubre i el 3 de novembre vuit taules de debat per analitzar la situació de la ciutat, treballar en una diagnosi i plantejar accions que cal dur a terme per revitalitzar la ciutat. Les jornades obertes a tots els figuerencs i figuerenques estaran dinamitzades per professionals de diversos àmbits com Pere Gifre, Gregori Peral, Anna Albó, Eva Gayolà i David Arias. La portaveu del grup municipal d’Esquerra a l’Ajuntament de Figueres i alcaldable el 2019, Agnès Lladó, explica que l’objectiu passa per “amb el suport de professionals de cada àmbit i amb la participació dels ciutadans que vulguin donar la seva visió de la realitat de Figueres volem, entre tots, fer una fotografia de la situació actual de la ciutat. I, encara més important, posar les bases per dur a terme la transformació que necessita la ciutat”. Les sessions estan obertes a tots els figuerencs i figuerenques i des d’Esquerra ja s’ha iniciat també una roda de contactes amb professionals de tots els àmbits per tal que en les taules de debat hi puguin aportar la seva experiència a cada jornada. “Cal l’experiència, el talent i la implicació de tots els figuerencs i figuerenques que s’estimen la ciutat per donar l’impuls que la ciutat reclama a crits. No serà fàcil però a partir d’una diagnosi acurada serem capaços de posar en marxa un pla de ciutat per revitalitzar-la”, afirma Lladó.   Calendari de les sessions Les sectorials s’iniciaran el dissabte 20 d’octubre amb les jornades sobre Urbanisme (10.00 hores) i Convivència i Seguretat (12.00 hores) que es duran a terme a la seu figuerenca del Col·legi d’Arquitectes de Figueres. Les sessions estaran dinamitzades per les arquitectes Anna Albó i Eva Gayolà.

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Alt Empordà, Figueres, Agnès Lladó, Jordi Giró, Ester Capella,

Esquerra Republicana Figueres es reuneix amb la consellera de Justícia de la Generalitat, Ester Capella

Representants d’Esquerra Republicana de Figueres s’han reunit aquesta setmana amb la consellera de Justícia de la Generalitat, Ester Capella. A sobre la taula la cessió, de Justícia a Ensenyament, per dur a terme a construcció de l’Escola Carme Guasch a l’antiga presó del carrer Sant Pau. La portaveu del grup municipal d’Esquerra a l’Ajuntament de Figueres, Agnès Lladó, valora molt positivament la trobada i explica que “cal fer tot el possible per accelerar un projecte que fa massa anys que està enquistat i, per aquest motiu, hem d’aconseguir la implicació màxima de la Generalitat”. Lladó considera que, al mateix temps, cal consensuar i estudiar totes les possibilitats per establir el pla d’usos de l’espai, a banda del trasllat de l’escola. “De moment les propostes que s’han posat a sobre la taula per traslladar-hi els arxius municipal i comarcal no han estat ben rebuts per l’Escola. Hem de treballar amb totes les parts implicades per tal de trobar la millor solució i aconseguir un equipament complementari a l’escola. Veïns, representants de l’Escola, ajuntament i Generalitat hem d’anar de la mà. Però cal accelerar-ho perquè ja s’han incomplert massa terminis”. D’altra banda, des d’Esquerra es valora positivament que Figueres sigui un dels quatre municipis catalans on s’hagi obert un pis per a presos que es troben en tercer grau. Tal i com va explicar la consellera Capella, “són habitatges per a interns en tercer grau amb arrelament laboral o familiar. L’objectiu passar per facilitar-ne el seu procés, progressiu, de retorn a la societat”.

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya Figueres, Maria Perpinyà, Agnès Lladó, Jordi Giró

ERC Figueres denuncia que l’equip de govern vol crear un "Bingo 2" amb el lloguer de l’antic camp de futbol

El projecte d’inversió inicial de 93.500 euros, de lloguer anual per 47.800 euros i amb una opció de compra crea un precedent i tira per terra les propostes per dinamitzar solars buits i generar nous aparcaments a tots els barris de la ciutat. Des d'Esquerra Republicana de Figueres denunciem que l’equip de govern ha bloquejat el projecte per dinamitzar fins a un centenar d’espais buits o en desús de la ciutat amb l’aparcament de l’antic camp de futbol. La portaveu d’Esquerra a l’Ajuntament de Figueres, Agnès Lladó, explica que “quan vam impulsar la Comissió d’Espais Buits no era sota les condicions de pagar lloguers a ningú i, encara menys, amb futures opcions de compra. Amb el projecte de l’antic camp de futbol l’equip de govern vol crear un ‘Bingo 2’, aplicant un model caduc, i bloqueja la possibilitat de crear aparcaments gratuïts a tots els barris de la ciutat”. Lladó fa referència al projecte de lloguer i posterior compra del local de l’antic Bingo del carrer Sant Pau. En aquest sentit, cal explicar que el camp de futbol formava part d’un dels set projectes que des de la Comissió d’Espais Buits que presideix Lladó s’estava treballant per tal de convertir aquests espais buits en aparcaments, parcs o l’ús que s’acordés amb els propietaris. Aquesta cessió es feia a canvi de compensar l’IBI. Recentment l’equip de govern ha publicitat que es construirà un aparcament al camp de futbol a canvi d’un lloguer anual de 47.800 euros (3.980 euros mensuals) per un període de set anys, a banda d’una inversió inicial de 93.500 de la qual se’n farà càrrec l’Ajuntament. A l’acord arribat amb la propietat s’hi inclou una opció de compra, a partir del cinquè any, amb un preu encara per determinar que s’hauria d’acordar amb la propietat. En total, una despesa que en aquests set anys s’enfila fins als 428.100 euros. “El projecte per dinamitzar els espais buits de la ciutat, a tots els barris, no és això.

Carrer Santa Llogaia de Figueres

Cal exigir una millora de la informació que reben els figuerencs i figuerenques sobre els projectes que s’executen als seus barris

Un exemple d’aquesta mala praxi són els aparcaments que s’han suprimit al carrer Santa Llogaia sense avisar als veïns del barri de la Presó     Des d'Esquerra Republicana de Figueres reclamem una millora de la informació que reben els ciutadans de la ciutat sobre els projectes que s’hi executen. Aquesta demanda es fa més palesa en els barris de la capital altempordanesa per tal d’evitar disfuncions i sorpreses d’un dia per l’altre com ha succeït aquesta darrera setmana amb la supressió de 50 aparcaments del carrer Santa Llogaia. Representants d’Esquerra ens hem reunit amb el president de l’AAVV, Josep Ruiz, per conèixer de primera mà com s’havia desenvolupat aquest cas i han pogut constatar que els veïns i veïnes no van rebre cap notificació. La portaveu del grup municipal d’Esquerra a l’Ajuntament de Figueres, Agnès Lladó, explica que “no es pot actuar d’esquena a la ciutadania i anar-te’n a dormir amb tot el carrer Santa Llogaia amb places d’aparcament i, despertar-te l’endemà, amb 50 places menys. I, tot plegat, sense avisar”. Des del grup republicà recordem que hi ha diversos canals per dur a terme una comunicació prèvia d’aquest tipus, de l’execució d’unes obres o la supressió de places d’aparcaments. Des de la utilització de canals tradicionals com una bustiada o reunions veïnals, fins a l’ús de les xarxes socials o la web municipal Lladó no entra a discutir la necessitat de la mesura “per això hi ha els tècnics municipals que, al mateix temps, haurien de tractar-ho amb els comerciants i veïns de la zona” però sí que denuncia que “el govern municipal intentar lluir sempre que pot que aposta per la participació ciutadana però, quan realment cal fer partícips als ciutadans d’una decisió, i informar-los, ens trobem amb sorpreses com les del carrer Santa Llogaia”.   Aparcament de la presó D’altra banda, Lladó recorda que l’alcaldessa Felip “es va comprometre amb els veïns i veïns a posar a la seva disposició, de forma provisional, els aparcaments de la presó del carrer Sant Pau.

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Alt Empordà, Figueres, Agnès Lladó, Maria Perpinyà

Esquerra Republicana reclama l'ordenança d’ocupació de via pública per regular la instal·lació de terrasses

Esquerra Republicana reclama la regulació des del 2015, existeix inclús un esborrany des del 2014, i avui l’equip de govern ha anunciat que “es deixa a sobre la taula perquè falta un tràmit preceptiu” La portaveu del grup municipal Esquerra Republicana de Figueres Agnès Lladó, denuncia la manca de credibilitat i compromís del govern de la ciutat després que en les comissions informatives d’aquest dilluns 25 de juny s’hagi ajornat, per enèsima vegada, l’aprovació de l’ordenança d’ocupació de via pública per regular la instal·lació de terrasses. Lladó, recorda que “des de l’inici del mandat, des del 2015, hem insistit contínuament per desencallar aquesta situació i res de res. El que hem viscut avui a la comissió informativa, patint un nou retard, és només una mostra més de la manca de compromís de l’equip cap a la resta de grups i, el que és més greu, cap als figuerencs i figuerenques. Això és una presa de pèl”. Durant el plenari de mes maig, durant una nova pregunta d’Esquerra reclamant l’ordenança, l’equip de govern va justificar-se anunciant que la comissió es reuniria aviat i que es portaria l’ordenança al plenari del mes de juliol. Avui, quatre anys després de l’anunci que hi havia un esborrany a sobre la taula, l’equip de govern figuerenc ha anunciat que “s’havia de deixar a sobre la taula perquè faltava un tràmit preceptiu”.

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Alt Empordà, Figueres, Agnès Lladó, Jesús Quiroga, Municipals, Municipals 2019, Eleccions Municipals,

Jesús Quiroga serà el número 2 de la llista d’Esquerra Republicana de Figueres

La candidata republicana, Agnès Lladó, en destaca “la capacitat, l’experiència, el coneixement de ciutat i un perfil professional brillant” Jesús Quiroga serà el número 2 de la llista d’Esquerra Republicana de Figueres amb vista a les eleccions municipals del 2019. Durant la seva presentació ha volgut donar les gràcies a la candidata d’Esquerra, Agnès Lladó, per la confiança i ha afirmat que “Figueres necessita sumar i la proposta de l’Agnès va en aquesta línia i per això no vaig dubtar en voler formar part del projecte”. Quiroga ha explicat que “sóc molt de Figueres i els companys de feina sempre em diuen que sóc molt pesat. Sempre començo les meves intervencions dient que el meu nom és Jesús Quiroga i sóc de Figueres. Ara, el que no m’agrada és veure que surt el nom de Figueres quan estic en comissions de persones que han demanat la renda garantida, quan llegeixo el nom de la ciutat en rànquings de pobresa i de desacceleració econòmica... No m’agrada que Figueres no sigui referent. Treballarem per canviar aquesta realitat i afrontar els canvis en profunditat que necessita la ciutat”. Per afrontar el futur, Quiroga ha insistit en el fet que “el camí passa per la suma de projectes i voluntats i, només amb aquest esforç, aconseguirem la transformació que la ciutat necessita. Una transformació important però sense oblidar les potencialitats de Figueres que són moltes. Una potent indústria cultural, les comunicacions, la situació geogràfica... Sovint quan valoro projectes figuerencs des de Barcelona em pregunto perquè no anem més enllà, perquè no retenim el talent i no hi ha oportunitats per als joves amb talent de la nostra ciutat. Sumant en positiu redreçarem aquesta tendència, treballant dur revertirem els indicadors socials que ara ens castiguen” La candidata a l’alcaldia per Esquerra a Figueres, Agnès Lladó, ha insistit que “apostem clarament per un projecte obert transversal, integrador i representatiu de tota la ciutat.

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Alt Empordà, Figueres, Agnès Lladó, Gabriel Rufián,  Coordinadora d’Associacions Josep Casero, Juncaria Parc Bosc, Barri de Sant Joan,

Gabriel Rufián i Agnés Lladó visiten els barris de Juncaria - Parc Bosc i Barri de Sant Joan

El diputat d’Esquerra Republicana, Gabriel Rufián, ha volgut conèixer aquest divendres 25 de maig la situació de la zona oest de Figueres. Acompanyat per la portaveu d’ERC al consistori, Agnès Lladó, on ha tingut una trobada amb la Coordinadora d’Associacions Josep Casero per tal de debatre de la problemàtica dels barris i valorar possibles solucions.   En aquesta línia, Rufián ha explicat que “el grau de degradació important que patiu no és culpa de qui hi viu, ho és de qui ha tingut responsabilitats polítiques i no ha fet res”. Amb vista al futur, el diputat republicà ha valorat que “la solució passa com ha passat a Badalona o Santa Coloma on han existit problemes similars i s’ha resolt quan ha guanyat gent que els importa els barris”.   Per la seva banda, Lladó ha exposat que “és important que polítics com en Gabriel Rufián coneguin la situació que patiu per, entre tots, treballar en possibles solucions”. En aquesta línia, la portaveu d’Esquerra ha manifestat que “sabem de les problemàtiques que hi ha al barri i que tenim davant, tot plegats, un repte que cal afrontar des de diferents punts de vista. Urbanístics, socials i de seguretat ciutadana”.   Rufián, acompanyat d’Agnès Lladó i de representants veïnals de les quatre associacions que formen part de la Coordinadora d’Associacions Josep Casero, han visitat diversos comerços dels barris. A les sis de la tarda han participat, davant una quarantena de persones, en una trobada al local social de l’AAVV Juncària Parc Bosc.

Lluís Valero, president d'ERC Figueres

Un projecte anomenat Figueres

El passat 21 d’abril, l’assemblea local de Figueres, vam escollir la persona que encapçalarà la llista per les properes eleccions municipal de la ciutat, l’Agnès Lladó. L’Agnès representa tots aquells valors que des de la secció local hem volgut aportar a la ciutat, tant des del propi grup municipal, com des de les diferents actes i accions que hem anat fent durant aquests darrers mesos. Des d’Esquerra Figueres tenim un projecte clar, un projecte basat en la genuïtat però amb una voluntat de voler sumar. Figueres és plural i el nostre projecte per al 2019 així ho reflectirà. Tenim clar que el municipalisme és clau, fer república ha de començar des dels pobles i ciutats. Cal fer atenció al més mínim detall de cada veí però amb una visió àmplia. Què volem per Figueres? Actualment tots sabem que la ciutat es mou per oportunismes, principalment perquè no existeix un projecte. Des d’Esquerra Figueres ho tenim clar, no proposarem construccions megalòmanes ni promeses faraòniques. Som i serem realistes però sense perdre l’ambició. Volem jugar a la primera divisió de les ciutats mitjanes de Catalunya, per això cal preparar-nos a consciència. És urgent desllorigar el POUM, és fonamental treballar amb els sectors econòmics de la ciutat per donar-li un valor afegit. La formació és una peça essencial d’aquest trencaclosques, una formació que ha de respondre, primerament, a la realitat social i econòmica de la ciutat i comarca. Enguany, treballant des de l’oposició, hem fet molta feina. Hem precipitat que el projecte de l’escola Carme Guasch faci passos endavant per esdevenir una realitat. Apostem per la retenció de talent i volem que tothom s’hi pugui sentir realitzat. Un dels passos que ja hem fet, també, és recuperar el projecte de la segona fase del centre Ferran Sunyer com a espai per a la formació i ocupació. Cal crear un clima favorable per als emprenedors, amb això estem centrant els esforços. No oblidem, però, que la ciutat s’ha d’endreçar, bona falta li fa.