Figueres

Totes les notícies

Finalistes Premis Figueres Republicana

PREMIS ‘FIGUERES REPUBLICANA’. FINALISTES   DOLORS BASSA I COLL (Torroella de Montgrí, 1959) Mestra, psicopedagoga, activista social i política. Ha estat regidora a l’Ajuntament de Torroella de Montgrí, secretària general de la UGT a les comarques de Girona, diputada al Parlament de Catalunya i consellera de Treball, Afers Socials i Famílies. Condemnada injustament a presó pels fets de l’1-O, actualment es troba en règim de semillibertat. Com a interna del Centre Penitenciari del Puig de les Basses de Figueres, ha treballat en defensa dels drets i la dignitat de totes les persones preses.   CARME DAVIU I BATLLE (Figueres, 1941) Empresària i administrativa. La defensa dels valors de la República li ve de petita, quan a casa seva van amagar persones perseguides pel franquisme que fugien cap a França. Va ser una de les fundadores de l’Associació Triangle Blau, entitat en què es va bolcar, juntament amb el seu marit  Jordi Riera, que ens va deixar el passat novembre; ha estat l’organitzadora i ànima de les activitats de l’Associació, a més d’anar sovint a escoles, instituts i institucions diverses a difondre la Memòria Històrica. Encara hi col·labora.   ABDERRAHIM EL HAKAM ABAJTOUR (Snada, Rif, 1969) Treballador i activista sindical d’origen amazic. Republicà per naixement i conviccions, arriba a Figueres el 1989, tot sol, buscant millorar les seves condicions de vida i ajudar la seva família. Treballa en diferents oficis i s’afilia a la UGT per defensar els drets dels treballadors. Actualment, treballa a ECOSERVEIS i és delegat sindical. La seva aspiració és ser bona persona i ajudar la gent. Com a militant de base de la secció local d’ERC, és un membre actiu i col·laboratiu, sobretot en actes i campanyes.   JAN MILLASTRE (Lladó, 1976) Activista social i del món de la discapacitat. Un accident de feina va resultar en cremades al 90% del seu cos, però sobreviure’l li va servir per mirar endavant. Va fundar l’associació Kreamics, Associació d’Afectats per Cremades de Catalunya, que presideix, i treballa amb el Grup Editor de la Revista de la Discapacitat (GERD) de Sarrià de Ter, ONG que treballa amb persones discapacitades per potenciar-ne les capacitats.

Jurat dels primers premis Figueres Republicana

Es constitueix el jurat dels Premis Figueres Republicana, els guardons anuals que convoca ERC de Figueres en reconeixement a la trajectòria en favor del republicanisme S’ha constituït el jurat dels premis Figueres Republicana, els guardons que la secció local d’ERC a Figueres ha creat, amb caràcter anual, per reconèixer una trajectòria en favor dels valors republicans i que poden ser concedits a persones o a entitats. Recordem que les candidatures han estat presentades per la ciutadania figuerenca, i el termini per presentar-les es va tancar el passat 31 de gener. Tal com s’indicava en les bases dels premis, ara toca presentar el jurat que decidirà quina candidatura s’endurà el primer d’aquests guardons. Els ciutadans i ciutadanes que integren el jurat tenen una solvència contrastada i són ben conegudes dins de l’àmbit figuerenc i empordanès. Es tracta de les següents persones:   Joan Antoni Poch (JAP), il·lustrador, ninotaire i catedràtic d’institut ‘feliçment jubilat (sic)’. Erika Serna, arxivera de l’Arxiu Comarcal i entusiasta de la història local. Sebastià Roig, periodista. Mireia Pérez, advocada i actual opositora de l’administració de justícia. A més del president de la secció local de Figueres, Jordi Masmartí, com a membre nat del mateix. Ara s’obre el període per examinar les candidatures presentades. El jurat escollirà 4 candidatures finalistes, entre les quals, posteriorment, es decidirà la guanyadora. La proclamació de la guanyadora del guardó tindrà lloc el proper 14 d’abril, Dia de la República, en un acte públic que s’anunciarà properament.

Premis Figueres Republicana

FIGUERES REPUBLICANA

A ERC de Figueres hem decidit crear uns premis: els Figueres Republicana. Es tracta de fer un reconeixement honorífic i popular a persones o entitats de tots els àmbits amb una relació clara amb la nostra ciutat i una tasca destacada en la promoció i la defensa dels valors republicans. El nom de Figueres Republicana no pot ser més encertat. D’un cantó, perquè és així com a ERC ens agrada pensar en Figueres, i també perquè, en certs moments històrics, la capital de l’Alt Empordà ha estat capital de la República i capital del republicanisme (recordem Abdó Terrades i Narcís Monturiol, per exemple). Per altra banda, l’elecció de candidatures també serà popular: les candidatures les podrà proposar qualsevol persona, fins el 31 de gener, a través d'un formulari en aquesta mateixa web, del correu electrònic figueres@esquerra.cat o per correu certificat a ERC Figueres, c/Sant Llàtzer 29 17600 Figueres, i caldrà que duguin, un escrit de presentació de la persona o entitat (màxim de 3.000 caràcters) i el seu currículum. Cal aclarir que cap persona o entitat es podrà presentar a si mateixa com a candidata. Les candidatures seran valorades per un jurat compost per cinc persones representatives de Figueres i presidit pel president de la secció local. El jurat escollirà quatre candidatures ─respectant la paritat─ que seran sotmeses a la votació de la militància d’ERC a Figueres. Només es podrà escollir una candidatura guanyadora; un possible empat, el resoldria el mateix jurat. Si el jurat ho considerés oportú, a més, podria atorgar un segon guardó, el Premi especial del Jurat Figueres Republicana. També es podria donar el cas que el jurat no considerés prou vàlides cap de les candidatures presentades i calgués declarar el premi desert per a aquell any. El premi o premis seran publicats el dia 14 d’abril ─diada de la República─, i la concessió del guardó ─una estatueta dissenyada i realitzada per talent figuerenc─ es farà durant un acte públic que donarem a conèixer quan toqui.

PRESSUPOST 2021 - EN TEMPS I FORMA

En temps i forma és com cal presentar els documents i és com cal fer les coses. Aquesta és la màxima que ha aplicat l’alcaldessa de Figueres, Agnès Lladó, i el govern que presideix, per aprovar el Pressupost municipal per al 2021. Serà el primer cop en molts mandats, que el Pressupost entra en vigor i comença a executar-se des del minut zero de l’any. Això significa que no hi haurà excuses que valguin per a no dur a terme feines i projectes com ara arrencar la construcció de la nova escola de maons Carme Guasch, perquè la partida ja estarà prevista. Per destinar diners a l’emergència, perquè, oh miracle!, la partida destinada a aquest fet existeix. Per vigilar que la coberta de la Rambla no s’esfondri, perquè al Pressupost ja hi està reflectida, aquesta feina. Perquè es reprenguin projectes als barris de la ciutat a través dels pressupostos participatius, perquè després del parèntesi pandèmic del 2020 ─i la inexistència per manca de voluntat del Govern municipal al 2019 i al 2018─ s’han tornat a incloure al Pressupost. Perquè es destinin recursos als serveis socials, al comerç, a l’educació i a tots els sectors de la ciutat des del primer minut de l’any. Cal donar moltes gràcies a l’àrea d’Economia i Hisenda, als tècnics i a la seva regidora Maria Gratacós, que no han estalviat hores ni esforços per fer possible que els Pressupostos per al 2021 arribessin abans fins i tot que comencés el desembre del 2020. Els objectius del  pressupost d’enguany, segons va exposar la regidora Gratacós en fer-ne l’exposició al Ple municipal són: “destinar els recursos a l’emergència social provocada pel Covid-19, amb un 15,44%; al rellançament de l’economia, amb un increment del 4,77%; a executar inversions necessàries per a la ciutat. També apostar pel Capítol I de personal per potenciar les noves tecnologies i apostar per la transparència, i també per la seguretat ciutadana”. L’alcaldessa va remarcar que es continuaria treballant en la línia, iniciada amb el principi del mandat republicà, de “enfocar-se a millorar el nivell de vida de la gent de Figueres  (.

Resum del primer any de mandat

Les claus del primer any de mandat d'Agnès Lladó - El 15 de juny de 2019, Agnès Lladó és proclamada alcaldessa de Figueres mitjançant un pacte de forces progressistes i ciutadanes (ERC-PSC-Guanyem Figueres-Canviem Figueres). Els membres del pacte són rebuts enmig d’un escrache propiciat per l’equip de govern sortint. - Al discurs d’investidura, Lladó diu: «(...) vull treballar activament per Figueres (...)». I tan activament! Dilluns 17 de juny, l’alcaldessa arriba a l’Ajuntament a les 7,30 h i es troba la porta tancada. Ha d’esperar que l’obrin a les 8,00. Ningú no li havia donat les claus... I no es presenta ningú del govern anterior per fer el relleu de carteres. - La primera setmana de mandat, els veïns del barri del Ral·li Sud es mobilitzen per demanar que es paralitzi la instal·lació d’una antena de telefonia. La negociació de l’alcaldessa amb Telefónica fa possible que, al cap d’uns mesos, l’antena s’instal·li en un altre emplaçament. - (Agost) El plenari municipal aprova desistir de la petició d’ampliació de municipi turístic presentada pel govern del PdCAT al final del mandat anterior a la Direcció General de Comerç per la manca d’acord amb el sector. S’impulsa un pla d’acció per als comerços del centre. - (Agost/Setembre) Es reobre el carrer Sant Pau al trànsit, tot i que amb prioritat per als vianants. Mesura ben valorada pels veïns i comerciants del carrer. - (Setembre) Modificació ordenances fiscals, millora l’eficàcia en els cobraments i baixa la morositat envers l’Ajuntament. Per primer cop en molt temps, les taxes es cobren! - Primers 100 dies de govern: s’ha aconseguit posar ordre a l’Ajuntament (voler és poder), han millorat la seguretat i la neteja dels carrers, es treballa conjuntament amb les institucions (Generalitat, Diputació, etc.), l’equip de govern és una pinya amb un lideratge clar de l’alcaldessa. - (Octubre) S’emprèn la construcció del pàrquing dissuasiu a l’antic camp de futbol de la carretera del Far.

ERC Dones

#OnSónLesDones

Informe #OnSónLesDones (16 gener 2020): Som el 51% però opinem el 29% i impera la blanquitud Aquestes són unes de les principals conclusions: - Només un 29% (3.122 opinions) han estat expressades per dones, sobre un total de 10.788 articles i aparicions d’opinadors en els espais analitzats, que comprenen premsa en paper, premsa digital, tertúlies radiofòniques i televisives.  - Per titularitat, els mitjans públics s’acosten més a la paritat que els privats. - Per mitjà, els homes encara són majoria en un 73% dels articles d’opinió en diaris, en les tertúlies de ràdio més escoltades – amb un 64% d’homes – i el 59% en el cas de les tertúlies televisives. - Per primera vegada, hem recollit dades sobre la representació de dones en condició de racialització. El 99,5% de les intervencions recomptades corresponen a dones blanques i només el 0,5% a persones racialitzades.

executiva, ERC, Figueres

ERC renova l’Executiva local de Figueres

L’assemblea local de la ciutat, reunida el passat 30 de juliol, va decidir que sigui Jordi Masmartí i Recasens (Figueres, 1974) el nou president de la secció local en substitució de Lluís Valero, que l’ha encapçalat la darrera legislatura. La nova Executiva d'ERC Figueres està formada pels següents militants: Jordi Masmartí (President); Guillem Massallé (Secretaria d'Organització); Gregori Peral (Secretaria de Finances); Angi Afonso (Secretaria de la Dona); Toni Soler (Secretaria de Política Municipal); Agnès Figueres (Secretaria d’Imatge i Comunicació); Montse Roig (Secretaria d'Entorn); Joan Carné (Secretaria de Nova Ciutadania); Montserrat Segura (Secretaria de Formació); Xavier Besora (Secretaria d’Activitats); Ferran Quintana (Secretaria de Campanyes); Nàdia Fernàndez (Vocal) i Jordi Torrent (Vocal), així com Arnau Deu i Josep Alegrí en representació del Jovent Republicà i el Grup Municipal, respectivament, com a membres nats. Masmartí, diplomat en Estadística i militant des del 2016, destaca “les ganes i responsabilitat amb les que encarem el nou projecte un grup de persones molt capacitat, tan divers com cohesionat”. L’augment i dinamització de la militància, el suport al Grup Municipal, que actualment governa la ciutat, i reforçar les àrees socials, són els punts principals del seu programa d’actuació. “Que l’Agnès Lladó sigui l’Alcaldessa de Figueres, naturalment, influirà en la nostra gestió, però les nostres prioritats són de partit i de ciutat, hi ha vida més enllà de l’Ajuntament!” comenta el nou President. Confessa obertament que l’Executiva neix amb un problema de paritat, reflex de la militància, amb la intenció de destinar esforços a trobar-hi solucions. També remarcar que la llibertat de les preses i presos polítics, i la construcció de la República Catalana, són objectius indiscutibles, sempre presents, de tota la militància sense excepció, independentment del càrrec o posició que s’ocupi.

La presentació del lema s'ha dut a terme als jardins Enric Morera de Figueres

Sí a Figueres, lema d’Esquerra Republicana per la campanya de les municipals

Sí a Figueres. Aquest és el lema que ha anunciat Esquerra Republicana Figueres i amb el qual es presenta a les eleccions municipals del proper diumenge 26 de maig. L’alcaldable dels republicans, Agnès Lladó, ha explicat que es tracta “d’un Sí a una ciutat que ens estimem i que necessita d’una transformació que liderats per Esquerra, i amb la complicitat de tots i totes, durem a terme”. La candidata d’ERC ha afegit que “diem Sí a Figueres. Sense complexos, amb orgull, sent realistes de les seves necessitat urgents però, al mateix temps, convençuts de les seves potencialitats. Sí, ens en sortirem”. Durant la presentació del lema de campanya, Esquerra Figueres també ha explicat alguns dels eixos del programa amb el qual es presenten a les municipals que ja van exposar en una conferència municipal el passat mes de desembre a l’Auditori dels Caputxins i que, posteriorment, ha anat desenvolupant. “Es tracta d’una proposta que neix fruit del treball durant els darrers mesos i que ha comptat amb el suport de més d’un centenar de professionals de diversos àmbits que han volgut aportar el seu granet de sorra el projecte de futur de la ciutat que liderarem des d’Esquerra”, ha anunciat Lladó. Durant els pròxims 15 dies, Esquerra anirà exposant detalladament les seves propostes però tal i com explica la candidata d’ERC Figueres, el programa es basa en, entre altres mesures, “planificar i executar actuacions per transformar econòmica i socialment la ciutat, garantir la seguretat dels figuerencs i figuerenques i combatre l’incivisme, adequar la formació a la necessitat dels joves i majors de 45 anys i lluitar per resoldre la problemàtica de la mobilitat i l’aparcament a la ciutat”. La candidata republicana ha deixat clar que “hem de fer totes les accions possibles des del consistori per garantir drets fonamentals com l’accés a la feina o a l’habitatge i en una ciutat amb un 47% de la població en risc d’exclusió social cal posar, urgentment, fil a l’agulla”.

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Alt Empordà, Figueres, Agnès Lladó, Municipals, Municipals 2019, Eleccions Municipals,

ERC Figueres presenta un Pla d’Aparcaments que inclou una hora gratuïta a la zona blava, tarifes per treballadors a les zones verdes i renegociar amb les concessionàries

Agnès Lladó posa sobre la taula un paquet de mesures per tal i com diu l’alcaldable republicana, Agnès Lladó, “resoldre un dels principals reptes de la ciutat” Esquerra Republicana de Figueres ha presentat avui un Pla d’Aparcaments per tal i com ha explicat l’alcaldable republicana, Agnès Lladó, “resoldre un dels principals reptes que la ciutat, des de fa anys, té a sobre la taula”. Entre les mesures que ERC defensa hi ha la gratuïtat de la primera hora de la zona blava, la possibilitat d’aparcar per 1 euro al dia a la zona verda si s’acredita que s’hi treballa, renegociar les concessions dels aparcaments del municipi i desenvolupar una senyalització del s/XXI a totes les entrades del municipi, mostrant on són els pàrquings i la seva ocupació. En primer lloc, pel que fa a la zona blava, Lladó ha explicat que “la zona blava no ha de tenir una funció recaptatòria. Ha de tenir una funció de facilitar la rotació i per aquest motiu implantarem una primera gratuïta i, posteriorment i fins a les dues hores, un preu que no sigui com l’actual que ens situa entre els més cars de Catalunya”. Pel que fa a la zona verda, la candidata d’Esquerra considera que “a Figueres no ho hem resolt bé. És una bona eina a segons quins barris però també s’han d’aplicar altres mesures com la que proposem de poder impulsar una tarifa d’1 euro al dia per als treballadors que puguin acreditar que hi treballen” A l’hora de parlar de les concessions de pàrquings, Lladó aposta per la renegociació i la proposta que es posarà a sobre la taula porta per nom 4x4. “En definitiva ens reunirem amb les concessionàries per poder establir una tarifa que serà de la primera hora gratuïta i, fins arribar a les 4 hores, de 4 euros”. D’altra banda, a les zones de càrrega i descàrrega, Lladó considera que “s’ha d’acabar amb l’abús que es fa d’elles ja que a hores d’ara s’utilitzen com aparcaments, i no ho són.