Figueres

Totes les opinions

Maria Perpinyà

No tenim por... o si... Tenim valors

Llegia sobre l’educació dels adolescents: “són uns adolescents rebels, per bé que conformistes i perfectament adaptats a la societat del benestar” i afegeix Jordi Royo, autor del llibre, “reclamen autonomia subvencionada” i “l’autoritat paternofilial s’ha transformat en la dictadura de la negociació continuada.” I aquestes idees em bullen al cap quan penso amb la societat que tenim, sí dic que tenim perquè tots som part d’aquesta societat, uns que hi participem més activament i d’altres per l’actitud passiva que agafen al creure que els responsables ja ho solucionaran.

A votar com sempre

Lluís Valero

Ara ja sí, estem a menys de 3 mesos del referèndum que ens pot portar a constituir-nos com a la futura república, com un nou estat dins d'Europa. Un país on la llibertat i el treball per una igualtat social en seran els denominadors comuns. Des d'Esquerra Republicana ho tenim clar, volem votar que SI perquè volem decidir el nostre futur i avançar. Diem SI a un nou país! El camí per arribar fins aquí no ha estat fàcil i, malauradament, encara menys ho serà ens els propers mesos fins arribar a l'1 d'octubre.

Va de democràcia

“Els ajuntaments són la institució més propera als ciutadans i ciutadanes de Catalunya. Durant més de 35 anys els ens locals han bastit amb esforç una xarxa de serveis bàsics per a la ciutadania. Vertebradors del territori, agents indispensables per a la cohesió social i compromesos en la defensa dels valors fonamentals de la democràcia.”   Així comença el document signat per alcaldes i alcaldesses aquest passat 1 de Juliol de 2017, a tres mesos de la data del Referendum.

Jordi Giró

Mobilitat en suspens

Les darreres setmanes estem rebent queixes de molts veïns sobre la dificultat de circular en vehicle per Figueres. A la ja difícil mobilitat de la ciutat, s’hi ha afegit diferents obres; la rotonda de l’avinguda Salvador Dalí, la urbanització del carrer Joan Arderius, l’entorn del carrer dels Fossos. Les cues a la Ronda Sud cada vegada són més habituals fins i tot fora dels horaris de més afluència dels treballadors de la zona del Recinte Firal.

Lluís Valero

La participació, quelcom inexorable

Fa uns dies es va celebrar a Figueres un debat de mig mandat amb tots els portaveus dels grups municipals. No vull entrar en fer una valoració sobre el debat, s’ha fet en innumerables ocasions. Aquest cop voldria centrar-me és en l’acte en sí mateix, un increïble àgora del sXXI. Els espais oberts de discussió i socialització de les problemàtiques i preocupacions, haurien de ser essencials en una societat que es defineixi com a plural i democràtica.

Agnès LLadó

Analitzar, sumar i construir

El passat 23 de maig es complien dos anys de les eleccions municipals del 2015. Dos anys que als regidors d’ERC ens han permès conèixer l’administració local en profunditat: el seu funcionament, els seus treballadors (massa sovint poc valorats), i sobretot ens han permès treballar per la ciutat des de punts molt diferents: entitats, associacions, col·lectius...sempre a peu de carrer escoltant, fent propostes, presentant alternatives.

Planificació escolar, assignatura pendent

Hi ha temes que trascendeixen la tertúlia del cafè, ens preocupen als pares, germans, tiets i avis i ens treuen la son a tota la família. Escollir llar d'infants, escola o institut és un d'aquests temes feixucs. No hi ha respostes fàcils: no sempre pot ser la que volem, ni la que ens queda més aprop. Mai sabrem:  quina és la millor? com hauria anat si? Preguntes que ens fem sovint i queden sense respondre.

Agnès Lladó

Sense retrets, no tenim dret a tirar la tovallola

Un cop més, Marta Felip ens sorprèn amb unes declaracions totalment desafortunades venint de la persona en qui els ciutadans han dipositat la seva confiança per governar Figueres. La setmana passada manifestava que veia “impossible” el soterrament de la via al seu pas per Figueres, cicatriu que divideix la ciutat en dos i que és assignatura pendent de tots i cadascun dels polítics que han passat pel consistori.

Jordi Giró

En Berruga un llegat molt valuòs

“EN BERRUGA” UN LLEGAT MOLT VALUÓS   Aquest any “En Berruga” protagonitza el cartell de les Fires, tot un encert de la dissenyadora Alba Falgarona .És el capgròs figuerenc més estimat,  i  més antic, la seva primera sortida documentada, data de l’any 1876. Malgrat haver estat destruït durant la Guerra Civil, va poder ser reconstruït, convertint-se en nexe d’unió de moltes generacions de figuerencs, que pateixen durant les fires, les seves ganes de festa i les seves fuetades… Els entesos en cultura popular, el defineixen com un “esparriot”, un personatge que té l’objectiu d’obrir el seguici, i de marcar l’espai on han d’actuar els gegants, encomanant l’esperit festiu a tots els seus conciutadans, i sens dubte ho aconsegueix.