Figueres

Totes les opinions

No fem volar coloms!

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Figueres, Jesús Quiroga,

Aquests dies he llegit que hi ha gent que pensa que apostar per el talent, planificar estratègicament, i diversificar les possibilitats econòmiques de la nostra comarca és “fer volar coloms”, que la fórmula és “turisme i comerç”. El Dret al Futur de la nostra ciutat no el poden liderar, els gestors fracassats de les herències de la Figueres de sempre, per què son ells els responsables d’un model de ciutat que només ha beneficiat a uns, i va deixant a les persones treballadores i les classes mitges en el bloc dels que decideixen marxar, en el bloc de valents i valentes que es resisteixen o en el bloc de les persones en risc de pobresa.

Mandat perdut

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Figueres, Agnès Lladó,

Durant els darrers dies s’han iniciat els contactes per tirar endavant el pressupost municipal 2019. Sí, el govern de l’alcalde Masquef (fins fa poc Felip) va tard, com habitualment. Com durant tot el mandat, la nostra posició serà responsable i no se’ns cauran els anells a l’hora de donar suport, o no, d’acord amb si els pressupostos 2019 responen a les necessitats reals dels figuerencs i figuerenques.

Malamente!, com diria Rosalia

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Figueres, Jesús Quiroga,

El 16 de desembre de 2018 va fer fa un any que per primera vegada vaig assistir a un acte electoral d’Esquerra Republicana. Recordo que vaig enviar un missatge a l’Agnès Lladó per demanar-li que si es feia algun acte a Figueres amb la Dolors Bassa volia assistir-hi. Hi ha moments en què no pots veure l’espectacle des de la tele o deixar que t’ho expliquin en missatges de WhatsApp. Cal significar-se i compartir amb tothom del costat de qui estàs.

300, però no hi érem tots

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Alt Empordà, Figueres, Agnès Lladó

Fa pocs dies, concretament el dimecres 5 de desembre, i davant més de 300 persones que van deixar petit l’Auditori dels Caputxins, vam organitzar amb tots els companys d’Esquerra Figueres un acte per presentar algunes de les principals línies de treball que proposem per reactivar la ciutat. Seguretat, mobilitat, educació, cultura, esports, civisme... Un bon munt d’iniciatives sorgides dels espais de debat que hem organitzat durant els darrers mesos i que han comptat amb la complicitat de més de 100 professionals de diversos àmbits.

Agnès Lladó

Una alternativa real, propera i ambiciosa

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Figueres, Agnès Lladó,

L’alternativa per transformar Figueres. Una alternativa que construeixi el consens necessari entre tots els figuerencs i figuerenques per, amb la seva implicació i compromís, posar-nos a treballar de forma planificada i estratègica. On Figueres i el benestar social i econòmic dels seus veïns i veïnes sigui l’eix sobre el qual pivotin totes les mesures que calgui executar. Una alternativa que Figueres reclama a crits.

Jesús Quiroga

Sense comerç, no hi ha vida

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Figueres, Jesús Quiroga,

Una ciutat té la capacitat per decidir els seu propi model econòmic i són els ciutadans amb els seus vots qui decideixen, a nivell nacional i local, els seus representants que amb la seva gestió condicionaran, regularan o desregularan les condicions més o menys favorables per a determinades activitats econòmiques. Faig aquesta petita introducció per parlar-vos del debat al qual vaig assistir la setmana passada i que, organitzat per Comerç Figueres, demanava als polítics de la ciutat sobre el model al voltant d’aquest sector bàsic per a la ciutat.

Lledoners, dignitat

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Alt Empordà, Figueres, Agnès Lladó, Lledoners

1 hora i 15 minuts de trajecte. Durant el viatge, amb en Josep (l’alcalde de Palafrugell) parlem i parlem. De tot i de res, segurament, almenys jo, per passar-nos l'angoixa. Fa dies que em sento angoixada, tinc moltes ganes de veure l'Oriol, de parlar amb ell, i de poder-li transmetre tot l'escalf que em mostren cada dia tants amics i coneguts. I, sigui dit de passada, amics i coneguts ‘indepes’ però també molts que no ho són.

Maria Perpinyà

Passar vergonya

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Figueres, Maria Perpinyà,

He passat vergonya, a la meva vida de mare alguns cops els meus fills m’han fet passar vergonya. Potser era per una rabieta amb mocs dins una botiga, potser per dir en veu alta una veritat evident i molesta pels que ens escoltaven però em disculpava i ja em quedava tranquil·la. Aquesta darrera setmana he passat vergonya política, no era el primer cop però em va doldre profundament. En el marc del primer Consell Municipal d’Educació de Figueres d’aquest curs 18-19 i amb una ordre del dia amb aspectes molt importants per la ciutat vaig passar vergonya aliena i vaig sentir que no podia disculpar a ningú.

Jesús Quiroga

Prioritzar en base a les necessitats

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Figueres, Jesús Quiroga,

Preguntar i escoltar. Interactuar amb les persones per entendre les preocupacions de les persones i prioritzar. Si faig un exercici de viatjar en el temps, exercici que molts compartiríem, recordo com quan era petit  la meva mare administrava la setmanada (tal i com es deia abans), ara parlem de nòmina o  salari, prioritzant cap a on destinava els diners que entraven a casa. Han passat els anys i continuem repartint  els diners que ingressem en base a unes prioritzacions i necessitats, i si es pot estalviar (cada vegada més complicat), aconseguir alguna cosa extra o fer alguna inversió.