Figueres

Totes les opinions

Agnès Lladó

Comprar a Figueres. Una experiència?

Agnès Lladó, portaveu del Grup Municipal d'ERC a l'Ajuntament de Figueres

Darrerament, es parla molt de la crisi del petit comerç, i a Figueres especialment. Fa uns dies l’associació Comerç Figueres organitzava un debat amb els alcaldables de les diferents candidatures que ens presentem a les properes eleccions municipals del 26 de maig. Hi va haver debat? Francament diria que no. Quan parlem de comerç a Figueres ens centrem en aparcaments, en senyalització… i parlar de comerç és molt més que això.

Fets, no paraules!

Agnès Lladó

En política no tot s’hi val i quan fem referència a temes que afecten a tanta gent i suposa un dels pilars bàsics de la nostra societat, menys. Deixem-ho clar d’entrada. La construcció de l’escola Carme Guasch, és un deute que la ciutat de Figueres té amb la comunitat educativa, les famílies i els alumnes. Un deute de fa  tretze 13 anys. És per aquest motiu que, com a mínim, l’hem de tractar amb seriositat, rigurositat, realisme i honestedat.

Qüestió de prioritats

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Figueres, Agnès Lladó, Eleccions, Municipals, Eleccions Municipals,

A poc més de dos mesos de les eleccions municipals és hora de passar balanç de la feina feta durant l’actual mandat i començar a posar a sobre la taula propostes de futur per intentar renovar, o no, la confiança dels figuerencs i figuerenques. Cadascú des dels projectes propis de ciutat que tenim, els que en tenim, assumint els deures que hi ha pendents i les carpetes que hi ha obertes. Malauradament d’aquests expedients sense tancar en tenim un armari ple a Figueres.

No fem volar coloms!

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Figueres, Jesús Quiroga,

Aquests dies he llegit que hi ha gent que pensa que apostar per el talent, planificar estratègicament, i diversificar les possibilitats econòmiques de la nostra comarca és “fer volar coloms”, que la fórmula és “turisme i comerç”. El Dret al Futur de la nostra ciutat no el poden liderar, els gestors fracassats de les herències de la Figueres de sempre, per què son ells els responsables d’un model de ciutat que només ha beneficiat a uns, i va deixant a les persones treballadores i les classes mitges en el bloc dels que decideixen marxar, en el bloc de valents i valentes que es resisteixen o en el bloc de les persones en risc de pobresa.

Mandat perdut

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Figueres, Agnès Lladó,

Durant els darrers dies s’han iniciat els contactes per tirar endavant el pressupost municipal 2019. Sí, el govern de l’alcalde Masquef (fins fa poc Felip) va tard, com habitualment. Com durant tot el mandat, la nostra posició serà responsable i no se’ns cauran els anells a l’hora de donar suport, o no, d’acord amb si els pressupostos 2019 responen a les necessitats reals dels figuerencs i figuerenques.

Malamente!, com diria Rosalia

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Figueres, Jesús Quiroga,

El 16 de desembre de 2018 va fer fa un any que per primera vegada vaig assistir a un acte electoral d’Esquerra Republicana. Recordo que vaig enviar un missatge a l’Agnès Lladó per demanar-li que si es feia algun acte a Figueres amb la Dolors Bassa volia assistir-hi. Hi ha moments en què no pots veure l’espectacle des de la tele o deixar que t’ho expliquin en missatges de WhatsApp. Cal significar-se i compartir amb tothom del costat de qui estàs.

300, però no hi érem tots

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Alt Empordà, Figueres, Agnès Lladó

Fa pocs dies, concretament el dimecres 5 de desembre, i davant més de 300 persones que van deixar petit l’Auditori dels Caputxins, vam organitzar amb tots els companys d’Esquerra Figueres un acte per presentar algunes de les principals línies de treball que proposem per reactivar la ciutat. Seguretat, mobilitat, educació, cultura, esports, civisme... Un bon munt d’iniciatives sorgides dels espais de debat que hem organitzat durant els darrers mesos i que han comptat amb la complicitat de més de 100 professionals de diversos àmbits.

Agnès Lladó

Una alternativa real, propera i ambiciosa

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Figueres, Agnès Lladó,

L’alternativa per transformar Figueres. Una alternativa que construeixi el consens necessari entre tots els figuerencs i figuerenques per, amb la seva implicació i compromís, posar-nos a treballar de forma planificada i estratègica. On Figueres i el benestar social i econòmic dels seus veïns i veïnes sigui l’eix sobre el qual pivotin totes les mesures que calgui executar. Una alternativa que Figueres reclama a crits.

Jesús Quiroga

Sense comerç, no hi ha vida

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Figueres, Jesús Quiroga,

Una ciutat té la capacitat per decidir els seu propi model econòmic i són els ciutadans amb els seus vots qui decideixen, a nivell nacional i local, els seus representants que amb la seva gestió condicionaran, regularan o desregularan les condicions més o menys favorables per a determinades activitats econòmiques. Faig aquesta petita introducció per parlar-vos del debat al qual vaig assistir la setmana passada i que, organitzat per Comerç Figueres, demanava als polítics de la ciutat sobre el model al voltant d’aquest sector bàsic per a la ciutat.