Figueres

Jesús Quiroga

Un compromís per transformar Figueres

Jesus Quiroga, número 2 d'ERC Figueres a les municipals 2019

Dotze mesos per començar a treballar en base a un compromís amb la meva ciutat Figueres. Dotze mesos per construir un projecte il·lusionant de futur, un projecte que amb la voluntat de sumar totes les complicitats possibles permetrà a Figueres començar a sortir de la complicada situació econòmica i social en la qual es troba a hores d’ara. Crec en Figueres. Creiem en Figueres i les seves potencialitats.

Planificació més enllà de pegats i fotos de 50.000€

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Alt Empordà, Figueres, Agnès Lladó

Planificar la mobilitat a Figueres, per què? Si tothom que es coneix la ciutat o pateix desplaçar-se per ella, sap que som un municipi on es molt fàcil moure’s. Per què dimonis complir amb el pacte de pressupost amb Esquerra Republicana on s’establia que durant el primer semestre del 2018 s’impulsaria un nou pla de mobilitat? (superant el del 2012 que tothom considera que no serveix, tècnics municipals especialment) El govern no ha fet res, un cop més ha incomplert.

Filla i germana d’autònoms

Agnès Lladó

Supervivents. Herois en una ciutat com Figueres castigada per la crisi, sense cap tipus de pla a mig i llarg termini i amb un galopant, i creixent, problema per garantir el benestar social i econòmic de tots els seus veïns i veïnes. Sobreviure al dia a dia i, exceptuant casos aïllats, gairebé donant gràcies per poder aixecar la persiana cada matí. Sí, parlo dels autònoms. Enmig d’aquesta realitat que patim a la ciutat, amb un atur per sobre del 17%, el govern de Marta Felip ha impulsat, i anunciat a cop de titular abans que passés pel plenari municipal, un pla destinat a subvencionar les quotes a nous autònoms per crear empreses.

Un govern Ni Ni

Agnès Lladó

Ni empatia amb els treballadors municipals, Ni planificació per crear ocupació, Ni suport als CDR (l'alcaldessa ni tan sols va permetre que al plenari es votés), Ni... Tot concentrat en un plenari. En el cas de la plantilla, el govern segueix incomplint amb els acords aprovats. Un nou menyspreu al pilar bàsic de la institució. I, mentrestant el govern funciona a cop de titulars enganyosos com el de fer front a l'ocupació oferint 50 euros mensuals per a nous autònoms.

Dos dies, 2.140 quilòmetres

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Alt Empordà, Figueres, Agnès Lladó

Aquell viatge que mai hauries volgut fer. Sentiments contradictoris, dolor, ràbia, impotència. Quilòmetres devorats, un rere l’altre, que ens porten gairebé involuntàriament a rumiar, compartir reflexions i a conjurar-nos per continuar lluitant davant d’una situació totalment injusta provocada per un estat demofòbic incapaç de dialogar. Nou persones engarjolades per no han comès cap altre delicte que complir amb el que la gent els va demanar a les urnes.

Maria Perpinyà

La primavera del coneixement

Maria Perpinyà

Ja tenim la primavera aquí, i ja tornem a ser en un moment clau per les famílies de la ciutat, el periode de preinscripció als centres d’Educació Infantil, Primària i Secundària ja ha començat. Un moment delicat de debat familiar i de reflexions importants. Les famílies pensen en quin centre prefereixen segons criteris de centre públic o privat, segons projectes pedagògics o segons altres necessitats: proximitat domicili, activitats extraescolars, instal’lacions.

Eva Sabater

El Dia de la Dona

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Alt Empordà, Figueres, dia de la dona,

Un any més, el proper 8 de març celebrarem el Dia de la Dona. Personalment m'agradaria deixar de celebrar-lo, perquè voldria dir que tots som iguals amb les mateixes oportunitats que tenen els homes. Però, encara que som al segle XXI, tenim moltes mancances. A tall d'exemple: l'any passat 9 dones van ser assassinades i 12.907 dones van ser ateses per violència de gènere. És ben conegut que tenir fills tendeix a afectar les carreres professionals de les dones i, en canvi, no té conseqüències sobre les dels homes.

Agnès LLadó

Mentides, populisme i demagògia, així no!

Els figuerencs no ens mereixem perdre més temps, no mereixem que les estratègies polítiques d’alguns, que davant la manca d’arguments noméssaben atacar als altres i mentir si cal, ens faci abandonar. ERC ha fet un SI a Figueres, si, i ho tornaria a fer, per responsabilitat, per coherència, per evitar el bloqueig de la ciutat i sobretot perquè en política és necessari construir i no destruir.

Javi Martín Uceda

“El Poum i la Figueres diversa”

El POUM s’ha convertit en un peix que es mossega la cua. És recorrent sentir “Figueres necessita tenir rumb!”, i de seguit sentir, quan “Tinguem POUM”. I conseqüentment reflexionar, “I per què no tenim POUM?”, i la resposta “per la impossibilitat d’aprovar-lo”… I aquesta fragmentació impedeix un govern fort, que pugi aprovar un POUM per tenir un camí a seguir que defineixi la nostra ciutat del futur.