Figueres

Totes les opinions

Agnès Lladó

Una alternativa real, propera i ambiciosa

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Figueres, Agnès Lladó,

L’alternativa per transformar Figueres. Una alternativa que construeixi el consens necessari entre tots els figuerencs i figuerenques per, amb la seva implicació i compromís, posar-nos a treballar de forma planificada i estratègica. On Figueres i el benestar social i econòmic dels seus veïns i veïnes sigui l’eix sobre el qual pivotin totes les mesures que calgui executar. Una alternativa que Figueres reclama a crits.

Jesús Quiroga

Sense comerç, no hi ha vida

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Figueres, Jesús Quiroga,

Una ciutat té la capacitat per decidir els seu propi model econòmic i són els ciutadans amb els seus vots qui decideixen, a nivell nacional i local, els seus representants que amb la seva gestió condicionaran, regularan o desregularan les condicions més o menys favorables per a determinades activitats econòmiques. Faig aquesta petita introducció per parlar-vos del debat al qual vaig assistir la setmana passada i que, organitzat per Comerç Figueres, demanava als polítics de la ciutat sobre el model al voltant d’aquest sector bàsic per a la ciutat.

Lledoners, dignitat

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Alt Empordà, Figueres, Agnès Lladó, Lledoners

1 hora i 15 minuts de trajecte. Durant el viatge, amb en Josep (l’alcalde de Palafrugell) parlem i parlem. De tot i de res, segurament, almenys jo, per passar-nos l'angoixa. Fa dies que em sento angoixada, tinc moltes ganes de veure l'Oriol, de parlar amb ell, i de poder-li transmetre tot l'escalf que em mostren cada dia tants amics i coneguts. I, sigui dit de passada, amics i coneguts ‘indepes’ però també molts que no ho són.

Maria Perpinyà

Passar vergonya

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Figueres, Maria Perpinyà,

He passat vergonya, a la meva vida de mare alguns cops els meus fills m’han fet passar vergonya. Potser era per una rabieta amb mocs dins una botiga, potser per dir en veu alta una veritat evident i molesta pels que ens escoltaven però em disculpava i ja em quedava tranquil·la. Aquesta darrera setmana he passat vergonya política, no era el primer cop però em va doldre profundament. En el marc del primer Consell Municipal d’Educació de Figueres d’aquest curs 18-19 i amb una ordre del dia amb aspectes molt importants per la ciutat vaig passar vergonya aliena i vaig sentir que no podia disculpar a ningú.

Jesús Quiroga

Prioritzar en base a les necessitats

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Figueres, Jesús Quiroga,

Preguntar i escoltar. Interactuar amb les persones per entendre les preocupacions de les persones i prioritzar. Si faig un exercici de viatjar en el temps, exercici que molts compartiríem, recordo com quan era petit  la meva mare administrava la setmanada (tal i com es deia abans), ara parlem de nòmina o  salari, prioritzant cap a on destinava els diners que entraven a casa. Han passat els anys i continuem repartint  els diners que ingressem en base a unes prioritzacions i necessitats, i si es pot estalviar (cada vegada més complicat), aconseguir alguna cosa extra o fer alguna inversió.

Espais per transformar Figueres

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Alt Empordà, Figueres, Agnès Lladó

Sumar. Escoltar. Debatre i valorar les aportacions de tots els professionals, figuerencs i figuerenques que vulguin dir la seva i aportar el seu valuós gra de sorra a la revitalització que demana a crits la ciutat. Fer una diagnosi de la situació de Figueres per, entre tots, posar fil a l’agulla i dibuixar la Figueres del futur. La Figueres que tots ens mereixem. Aprofitant les seves potencialitats i treballant, amb la implicació de tothom, per trobar solucions a les problemàtiques tenim a sobre la taula.

Assumir responsabilitats

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Alt Empordà, Figueres, Agnès Lladó

Figueres pateix. I amb ella els seus veïns i veïnes. I tots aquells que ens l’estimem. I tots els emprenedors que hi han apostat per desenvolupar el seu projecte professional. I totes aquelles famílies que han decidit compartir amb la ciutat el seu futur més personal. Figueres pateix, i això fa mal. Cal assumir responsabilitats. A molts nivells. Tothom. És imprescindible assumir-les com a primer pas per començar a construir el projecte de ciutat que Figueres es mereix.

Excuses de mal... governant

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Alt Empordà, Figueres, Agnès Lladó

Per tal de poder actuar davant una problemàtica primera cal detectar-la, admetre que existeix. A partir d’aquesta diagnosi, repeteixo que cal ser assumida i acceptada per molt dura que sigui, cal treballar per trobar solucions i deixar enrere les excuses. Sembla obvi? Sí. Ho apliquem? Sovint, no. Transformarem Figueres quan aquesta diagnosi sigui assumida i es posi a sobre la taula la planificació per redreçar la nau.

Jesús Quiroga

Emprenedors i emprenyadors: el futur de Figueres

Jesús Quiroga

Aquest dies parlant i compartint moments amb les persones que configuren les diferents identitats de Figueres he constatat aquest neguit intern per exterioritzar la preocupació pel present i futur de la ciutat, marcat pel sentiment nostàlgic del que vam ser. Lluitar contra les sentències bíbliques de bar ha de ser l'objectiu de tots i totes. Fa un temps vaig tenir la sort de compartir una presentació a la UdG amb en Carles Capdevila que ens va fer reflexionar.