Figueres

Totes les opinions

Jesús Quiroga

Emprenedors i emprenyadors: el futur de Figueres

Jesús Quiroga

Aquest dies parlant i compartint moments amb les persones que configuren les diferents identitats de Figueres he constatat aquest neguit intern per exterioritzar la preocupació pel present i futur de la ciutat, marcat pel sentiment nostàlgic del que vam ser. Lluitar contra les sentències bíbliques de bar ha de ser l'objectiu de tots i totes. Fa un temps vaig tenir la sort de compartir una presentació a la UdG amb en Carles Capdevila que ens va fer reflexionar.

Agnès Lladó

Lliçons de necessitats... poques. O cap

Agnès Lladó

“No respon a les necessitats reals de la ciutat”. Amb aquest sorprenent posicionament ha reaccionat el PDeCAT de Figueres davant la proposta que des d’Esquerra Republicana hem traslladat a la conselleria de Salut per tal de convertir l’Oficina de Benestar Social i Família que la Generalitat té al Bon Pastor en un dispensari. Aprofitar un equipament ja existent per apropar-se als barris, a les persones.

Javi Martín

La Figueres del demà serà policèntrica o no serà

Javi Martín

El món i el territori funcionen en xarxa. Xarxes enteses com a espais connectats per vies de comunicació per on circulen persones, productes i idees. Cada cop més i més espais se sumen a les dinàmiques globals, on els antics imperis, antics “centres” de les xarxes globals, deixen pas també a nous actors que fins fa poc havien passat desapercebuts. Més i més “centres” entren en joc, un món cada cop més policèntric.

Agnès Lladó

Prou, una altra Figueres és possible

Agnès Lladó

Com a figuerencs estem preocupats. Com a representants polítics figuerencs, encara més. Durant tot el mandat, des del primer minut, des d’Esquerra Republicana hem defensat la bandera de la responsabilitat per evitar que la ciutat es col·lapsés. Tot i les crítiques que hem rebut per donar suport als pressupostos de la ciutat ho hem continuat fent perquè estàvem convençuts que era el millor per Figueres.

Un compromís per transformar Figueres

Jesus Quiroga, número 2 d'ERC Figueres a les municipals 2019

Dotze mesos per començar a treballar en base a un compromís amb la meva ciutat Figueres. Dotze mesos per construir un projecte il·lusionant de futur, un projecte que amb la voluntat de sumar totes les complicitats possibles permetrà a Figueres començar a sortir de la complicada situació econòmica i social en la qual es troba a hores d’ara. Crec en Figueres. Creiem en Figueres i les seves potencialitats.

Planificació més enllà de pegats i fotos de 50.000€

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Alt Empordà, Figueres, Agnès Lladó

Planificar la mobilitat a Figueres, per què? Si tothom que es coneix la ciutat o pateix desplaçar-se per ella, sap que som un municipi on es molt fàcil moure’s. Per què dimonis complir amb el pacte de pressupost amb Esquerra Republicana on s’establia que durant el primer semestre del 2018 s’impulsaria un nou pla de mobilitat? (superant el del 2012 que tothom considera que no serveix, tècnics municipals especialment) El govern no ha fet res, un cop més ha incomplert.

Filla i germana d’autònoms

Agnès Lladó

Supervivents. Herois en una ciutat com Figueres castigada per la crisi, sense cap tipus de pla a mig i llarg termini i amb un galopant, i creixent, problema per garantir el benestar social i econòmic de tots els seus veïns i veïnes. Sobreviure al dia a dia i, exceptuant casos aïllats, gairebé donant gràcies per poder aixecar la persiana cada matí. Sí, parlo dels autònoms. Enmig d’aquesta realitat que patim a la ciutat, amb un atur per sobre del 17%, el govern de Marta Felip ha impulsat, i anunciat a cop de titular abans que passés pel plenari municipal, un pla destinat a subvencionar les quotes a nous autònoms per crear empreses.

Un govern Ni Ni

Agnès Lladó

Ni empatia amb els treballadors municipals, Ni planificació per crear ocupació, Ni suport als CDR (l'alcaldessa ni tan sols va permetre que al plenari es votés), Ni... Tot concentrat en un plenari. En el cas de la plantilla, el govern segueix incomplint amb els acords aprovats. Un nou menyspreu al pilar bàsic de la institució. I, mentrestant el govern funciona a cop de titulars enganyosos com el de fer front a l'ocupació oferint 50 euros mensuals per a nous autònoms.

Dos dies, 2.140 quilòmetres

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Alt Empordà, Figueres, Agnès Lladó

Aquell viatge que mai hauries volgut fer. Sentiments contradictoris, dolor, ràbia, impotència. Quilòmetres devorats, un rere l’altre, que ens porten gairebé involuntàriament a rumiar, compartir reflexions i a conjurar-nos per continuar lluitant davant d’una situació totalment injusta provocada per un estat demofòbic incapaç de dialogar. Nou persones engarjolades per no han comès cap altre delicte que complir amb el que la gent els va demanar a les urnes.