Garraf

ERC Garraf dóna el tret d'inici a la campanya pel Sí al referèndum

La federació comarcal d'ERC va donar ahir inici a la campanya per defensar el Sí al referèndum d'autodeterminació de l'1 d'octubre a Canyelles. Tot i les amenaces de l'Estat, el partit va celebrar un inici de campanya amb normalitat fent un sopar amb els militants dels diferents municipis, els parlaments corresponents i l'enganxada de cartells a les dotze de la nit acompanyada de consignes com "votarem" i "independència".

Una cinquantena de persones van assistir a l'acte d'inici de campanya. La regidora d'ERC a Canyelles, Montse Martínez, va agrair l'assistència de tots els presents i va animar a continuar treballant per assolir aquest gran somni pel que durant tant de temps hem lluitat i va demanar que no paréssim d'animar a la gent perquè el dia 1 d'octubre vagi tothom a votar. L'1 d'octubre hem d'exercir la democràcia i decidir el futur que volem per al nostre país.

El president d'ERC a la comarca del Garraf, Jordi Medina, va exposar que “mai ho havíem tingut tant a prop, que ja fa segles que ho intentem, que hem passat per guerres, per dictadures i per repressions, que són molts els que han lluitat per defensar els ideals de Catalunya i que són molts que hi van deixar la vida. Avui està a les nostres mans. Mentre l'Estat Espanyol només ens impugna i ens amenaça, la resta del món ja està afirmant que amb la victòria del Sí al referèndum de l'1 d'octubre se'ns respectaria i se'ns reconeixeria com a Estat. Les declaracions de la portaveu del Departament d'Estats dels Estats Units i el president de la Comissió Europea així ho avalen. Per tant, que no ens deixem endur per les amenaces de l'Estat sinó defensem els nostres drets democràtics i el dia 1 d'octubre tots a votar perquè la comunitat internacional està al nostre costat”.

Medina també va aprofitar per advertir als alcaldes de la comarca que han de cedir espais electorals per a la celebració del referèndum, “en cas contrari pesarien a la història com els qui van fallar a la democràcia quan la democràcia els necessitava”. Per finalitzar, va encoratjar a la militància a treballar com mai per aconseguir la victòria del “Sí”, si tots ens hi deixem la pell i anem a una “votarem com sempre i guanyarem com mai”.

En acabar els parlaments la militància d’Esquerra Republicana al Garraf va començar la campanya amb la tradicional penjada de cartells.