Gavà

Totes les notícies

ERC-Gavà porta al Ple de març una moció de suport als drets i llibertats contemplats als tractats internacionals, davant els reiterats incompliments de l’Estat espanyol

El grup municipal d’ERC-Gavà ha registrat una declaració política al Ple de març, per al seu debat i aprovació, on es dona suport als drets i llibertats contemplats a la Carta de les Nacions Unides, la Declaració Universal dels Drets Humans i el Pacte Internacional dels Drets Civils i Polítics.   La moció insta als governs mundials, i en especial al de l’Estat espanyol, a donar compliment dels acords inclosos en aquests tractats, davant l’evidència que alguns d’aquests pactes han estat menystinguts en els darrers temps, de forma reiterada, per l’executiu del PP.   En concret, ERC fa referència als articles 14, 23 i 25 de la Declaració Universal dels Drets Humans, on es recollen les garanties jurídiques i les obligacions dels estats davant l’acollida als refugiats; el dret a una prestació social per als aturats de llarga durada; el de les ajudes contra la pobresa energètica i el d’un habitatge digne.   La declaració fa esment també als articles 1,8, 9 i 26 del Pacte Internacional dels Drets Civils i Polítics, que legitimen la convocatòria de referèndums d’autodeterminació dels pobles, condemnen el tràfic de persones i la privació de la seva llibertat i garanteixen que la justícia ha de ser igual per a tothom.   Esquerra recorda que l’Estat espanyol és signatari de tots aquests tractats i pactes internacionals, la qual cosa l’obliga a complir-los sense cap excepció.   Podeu llegir el text íntegre de la moció aquí.

Una carta d'un restaurant amb la informació preceptiva sobre els al·lèrgens.

ERC-Gavà insta l’Ajuntament a fer complir als locals de restauració el deure obligatori d’informar als clients de les substàncies al·lèrgiques dels plats

El grup municipal d’ERC-Gavà presentarà al Ple de març una proposta on insta el govern local a fer complir als bars i restaurants el deure d’informar als clients dels al·lèrgens (substàncies que poden causar al·lèrgies) que contenen els aliments que comercialitzen.   Esquerra recorda que aquest deure va esdevenir obligatori a finals del 2014 i està regulat en el Reglament (UE) 1169/2011, de 25 d'octubre d’aquell any, sobre la informació alimentària facilitada als consumidors. Tot i això, molts establiments de Gavà incompleixen la norma.   En el cas dels bars i restaurants, el criteri l'Agència Catalana de Consum és que cal col·locar un o diversos cartells, plafons o rètols en un o diversos indrets de l'establiment i que siguin fàcilment perceptibles (per exemple, a la zona de recepció de l’establiment o a la caixa).   Aquests indicadors han d’avisar que el personal disposa de la informació relativa als al·lèrgens dels plats que es serveixen. L’Agència també aconsella que aquest mateix text s'incorpori a les cartes i els suports escrits on constin plats, en aquells establiments que els utilitzin, per tal d’oferir informació sobre els productes o substàncies que poden provocar al·lèrgies i intoleràncies.   Atès que la vigilància de les condicions sanitàries dels establiments de restauració, a través del control de les llicències d’activitats, és competència municipal, ERC insta al govern local a inspeccionar els bars i restaurants de la ciutat, per tal d’informar-los en una primera visita dels seus deures relatius a la informació d’al·lèrgens. I, posteriorment, si no fan compliment, aplicar les sancions oportunes.   Podeu llegir el text íntegre de la proposta aquí.

Acte d'ERC-Gavà per reivindicar els drets de les dones

Aquest dimecres, 8 de març, Esquerra Republicana sortirà al carrer per reivindicar els drets de les dones, tal i com recollim al nostre manifest.   Com a dones i homes d’Esquerra, treballem cada dia i sortim al carrer el 8 de març, per tal de fer possible i real un món i un país sense discriminacions, sense bretxa, sense violència masclista, sense patriarcat.   Com cada any, ens sumem als esdeveniments convocats pels moviments feministes i participarem a totes les manifestacions convocades arreu del territori, amb la clara voluntat d’estar al costat del moviment feminista, com ho hem estat històricament, i de manera molt especial, en aquest moment constituent de la República Catalana, que volem declaradament feminista.   Enguany, al costat dels moviments feministes, ens sumem també a la convocatòria d’aturada de dones, i convidem a totes les dones a participar-hi: A Gavà, regidors i militants d’Esquerra llegiran avui el manifest en un acte públic a la plaça de la Pagesia, que començarà a les 17.45 hores. Us animem a venir i acompanyar-nos.

Portada de L'Eramprunyà de març

Ja ha sortit L'Eramprunyà de març

El número 158 (març de 2017) de la revista mensual que edita ERC-Gavà ja ha sortit al carrer. Hi destaquen les següents informacions: - El secretari de migracions de la Generalitat explica a Gavà el model d'acollida i integració del nou Estat: Crònica i imatges de l'acte públic que va protagonitzar Oriol Amorós a la ciutat el passat 25 de febrer, emmarcat en la campanya d'ERC La República que farem.   - Set entitats presenten el projecte per fer un espai de Memòria Democràtica a l'edifici de l'antiga Unió de Cooperadors: El pla d'aquestes associacions (Ateneu Popular La Màquia, Amics del Museu, Centre d'Estudis de Gavà, Òmnium, ANC, Impulsa-mos i La Mata de Jonc) representa a un miller d'associats i forma part del procés participatiu obert per l'Ajuntament per donar nous usos a aquest equipament. - Entrevista a Rafael Díez, pastor de l'Església Evangèlica de Gava: El portaveu de la principal entitat protestant de la ciutat explica la seva història i les activitats socials i culturals que desenvolupen. - Adhesions a la denúncia al Parlament Europeu de la tala d'arbres a la Pineda: Les signatures es poden fer registrant-se al web de la Comissió de Peticions del Parlament, que investiga la destrucció, el maig del 2016, de 160 pins protegits a Gavà Mar per habilitar un aparcament provisional. - ERC impulsa la reforma d'una ordenança per lluitar contra la pobresa energètica: La proposta de resolució, aprovada amb el suport de tots els grups municipals, excepte l'abstenció del PP, gravarà les empreses de llum, aigua i gas amb infraestructures que travessen la ciutat i destinarà els beneficis a les famílies amb menys recursos. - Mostra itinerant de la història de l'ecologisme a Gavà: Òmnium Cultural començarà aquest 25 de març, amb una taula rodona al Parc Municipal de la Torre Lluch, l'exposició Lluites compartides, que recorda les protestes contra l'abocador del Garraf i altres campanyes veïnals de defensa del medi ambient a la ciutat - Firmes convidades: Articles d'opinió de Jordi Soler i Vinyes, fill de Josep Soler Vidal, fundador de la Unió de Cooperadors, Elisabet Martínez, presidenta de la l'Associació de Veïns de Gavà Mar i Jordi Ribó, portaveu a Gavà d'Òmnium Cultural.

Jordi Calatayud, en una imatge del 2011.

Vetlla i cerimònia de comiat de l'exregidor d'ERC-Gavà, Jordi Calatayud

Us informem que la vetlla al nostre company, Jordi Calatayud, es farà aquest dilluns, de les deu del matí fins a les 16.30 hores, al Tanatori de Gavà. A continuació, i al mateix lloc, es farà la cerimònia de comiat. El Jordi ens va deixar el passat dissabte mentre col·laborava en un esdeveniment en què participaven els Castellers de Gavà. Regidor d'ERC-Gavà el passat mandat, va néixer a Cornellà de Llobregat, l'any 1964. Des de molt jove va estar vinculat a diferents associacions: Esplai Mowgli, Grup ecologista de Cornellà i el Moviment d'esplais del Baix Llobregat. Va estudiar empresarials a la Universitat de Barcelona. L’any 1988 va venir a viure a Gavà, on portava una petita empresa familiar i on va obrir un establiment comercial. Fou president de l’AMPA del CEIP L’Eramprunyà (2007-2013) i l’any 2004 es va fer militant d’ERC. L’any 2011 va ser escollit regidor i va formar part del consistori de Gavà durant tot el mandat 2011-2015. L’any 2015 va entrar a formar part de la colla dels Castellers de Gavà, i es va integrar a la plataforma 22 solidari, que impulsava un projecte de menús socials per als més desafavorits. Des de la secció local d’ERC, transmetem a la seva família i amics el nostre més sentit condol. Que descansi en pau.

jordi calatayud 2011

Condol de la secció local per la mort de l'exregidor d'ERC Jordi Calatayud

Avui hem rebut la trista notícia de la mort del nostre company i amic Jordi Catalayud, mentre col·laborava en un esdeveniment en què participaven els Castellers de Gavà. Jordi Catalayud va néixer a Cornellà de Llobregat, l'any 1964. Des de molt jove va estar vinculat a diferents associacions: Esplai Mowgli, Grup ecologista de Cornellà i el Moviment d'esplais del Baix Llobregat. Va estudiar empresarials a la Universitat de Barcelona. L’any 1988 va venir a viure a Gavà, on portava una petita empresa familiar i on va obrir un establiment comercial. A Gavà va ser president de l’AMPA del CEIP L’Eramprunyà (2007-2013) i l’any 2004 es va fer militant d’ERC. L’any 2011 va ser escollit regidor i va formar part del consistori de Gavà durant tot el mandat 2011-2015. L’any 2015 va entrar a formar part de la colla dels Castellers de Gavà, i es va integrar a la plataforma 22 solidari, que impulsava un projecte de menús socials per als més desafavorits. Des de la secció local d’ERC, transmetem a la seva família i amics el nostre més sentit condol. Que descansi en pau.

Imatge actual del camí de ca n'Espinós a la nit.

ERC-Gava demana mesures provisionals al camí de Ca n’Espinos per millorar la seguretat dels vianants i el govern local se’n desentén

El grup municipal d’ERC-Gavà va presentar al Ple del passat 23 de febrer una proposta per millorar al camí de ca n’Espinós que, tot i ser la principal via d’entrada i sortida del barri, no compta amb voral i enllumenat.   Els regidors d’Esquerra van explicar que la situació actual provoca que, de nit, els veïns i veïnes que van i vénen a peu hagin de recórrer la calçada, que en alguns casos presenta revolts de nul·la o difícil visibilitat, i per tant pateixen el risc de ser envestits pels cotxes que passen pel camí.   És per això que ERC va demanar posar-hi enllumenat suficient i obrir un pas fora de la calçada que permeti els vianants de circular-hi sense perill. Com aquesta infraestructura és un camí veïnal, l’Ajuntament és el responsable del seu manteniment, a l’espera que s’executi el projecte de creació d’un nou vial, emmarcat en el pla Serra de les Ferreres. Una obra que, hores d’ara, no té data d’inici per la situació de manca de recursos que pateix la Generalitat i les entitats locals.   L’equip de govern (PSC-CiU) es va desentendre del problema afirmant que aquesta reforma puntual tindria un “cost elevadíssim” perquè caldria expropiar terrenys del voltant per fer-hi el voral. I va insistir en reclamar al Govern de la Generalitat l’execució del projecte pendent d’urbanització de l’accés, malgrat saber que les dificultats actuals de finançament impedeixen que es faci a curt termini.   Podeu llegir el text íntegre de la proposta aquí.

Cartell de l'acte d'aquest 25 de febrer

L’acollida de refugiats, a debat a Gavà aquest dissabte amb el secretari de migracions de la Generalitat

Oriol Amorós, secretari d’igualtat, migracions i ciutadania del Govern de la Generalitat visitarà Gavà aquest dissabte, 25 de febrer, per protagonitzar un debat públic emmarcat en la campanya d’ERC La República que farem. L’acte, obert a tothom, es farà als Baixos del Museu de Gavà i començarà a les 18.00 hores.   Amorós parlarà de temes de gran actualitat que gestiona des del seu departament, com ara l’acollida de refugiats i les polítiques de cooperació i migració, sempre amb l’horitzó present de la futura República catalana.   La República que farem és una campanya informativa i de debat ciutadà engegada per Esquerra el passat octubre de 2016 per dissenyar, de manera col·lectiva i participativa, el nou país que volem. La iniciativa s’està desenvolupant arreu del territori, dividida en cinc eixos temàtics sobre els que s’estan organitzant debats i xerrades, moderats per experts en els diferents àmbits de discussió. Els eixos són Economia i Treball, Ciutadania i Benestar, Cultura i Educació, Territori i Medi Ambient i Política internacional.   L’estructura dels actes s’inicia amb l’exposició del ponent i després s’obre el torn de participació i intervenció dels assistents, que també poden deixar les seves aportacions per escrit a un panell instal·lat al lloc de la trobada. Parel·lament, es pot prendre part al procés en qualsevol moment, enviant comentaris, opinions i suggerències a l’adreça electrònica www.larepublicaquefarem.cat/participa.   La campanya viurà el seu acte central el proper 4 de març al Centre de Convencions Internacional de Barcelona (CCIB), al Parc del Fòrum, amb la participació del president d’ERC, Oriol Junqueras, i altres dirigents i càrrecs electes com Marta Rovira i Gabriel Rufián.

Una subestació elèctrica.

ERC-Gavà demana que l’Ajuntament taxi a les empreses de llum, aigua i gas per utilizar el sòl públic per fer negoci, i destinar els ingressos a la lluita contra la pobresa energètica

El grup municipal d’ERC-Gavà presentarà al Ple de febrer una proposta de resolució on demana a l’equip de govern (PSC-CiU) que, a través d’una ordenança fiscal, creï una nova taxa municipal a les empreses de llum, agua i gas per destinar l’import recaptat a la lluita contra la pobresa energètica.   Esquerra argumenta que els darrers anys les companyies subministradores de serveis bàsics, i particularment les elèctriques, han vist incrementats els seus ingressos alhora que la ciutadania ha patit un augment desmesurat de les tarifes, posant en risc l’accés de moltes famílies a drets essencials. Davant d’aquesta situació, l’Estat espanyol ha optat per prioritzar els objectius de les grans corporacions i, en els cas dels ajuntaments, aquestes han trobat sovint els mecanismes legals per eludir el pagament d’impostos.   Un exemple clar és la taxa per a l’ús privatiu o aprofitament especial del domini públic que, segons la llei d’hisendes locals, han d’abonar les empreses de subministrament per les seves instal·lacions de generació, transport i distribució. La mateixa norma estableix per aquest concepte el pagament del 1,5% dels ingressos bruts procedents de la facturació que obtinguin al municipi.   A més, diferents sentències del Tribunal Suprem habiliten als ajuntaments a establir aquesta taxa a les empreses del sector que compten amb xarxes que travessen el terme municipal, tot i que aquestes no estiguin directament vinculades a la prestació de serveis a la ciutat. I regula també un mètode de càlcul de l’import que han d’abonar.   ERC reclama que el govern local inclogui aquesta nova taxa a les ordenances fiscals del 2018 (les d’enguany ja estan aprovades) i destini els majors ingressos obtinguts per la seva aplicació a la lluita contra la pobresa energètica a Gavà.   Podeu llegir el text íntegre de la proposta de resolució aquí.