Gavà

Totes les notícies

Pancarta per la igualtat de gènere entre dones i homes, al costat d'una de la campanya per l'alliberament d'Oriol Junqueras i la resta de presos polítics, a la Rambla de Gavà.

ERC defensa el dret a la llibertat d'expressió en l'espai públic

El grup municipal d'ERC-Gavà ha registrat una declaració política, per al seu debat i aprovació al Ple de setembre, on defensa el dret a la llibertat d'expressió a l'espai públic, tal i com està reconegut per les lleis vigents. La moció vol respondre a la polèmica viscuda les darreres setmanes per la campanya impulsada per C's, amb el suport del PP i d'alguns dirigents del PSOE, reclamant la “neutralitat” de l’espai públic entesa en sentit negatiu, és a dir, defensant la prohibició de l’exhibició als carrers i les places d’idees i posicionaments polítics i socials. Segons Esquerra, una societat democràtica es basa en el contrast de parers i la diversitat ideològica. El marc de llibertats permet i garanteix que totes les idees es puguin difondre i divulgar, i de fet el mateix text constitucional encara vigent a Catalunya estableix, a l’article 20.1 que “es reconeixen i es protegeixen els drets (...) a expressar i difondre lliurement els pensaments, les idees i les opinions mitjançant la paraula, l’escriptura o qualsevol altre mitjà”. La declaració recorda que la democràcia implica divisió d’opinions, debat i en darrera instància, vot. En aquest sentit, l’espai públic ha de ser un lloc de discussió i contrast de parers. Ha de servir per anunciar actes i activitats en una societat viva i plural. És per això que ERC considera que qualsevol prohibició de l’expressió d’idees i d'opinions en l’espai públic, ni que sigui sota l’aparença d’una falsa “neutralitat”, és profundament antidemocràtica i reclama que el consistori deixi clar el seu rebuig majoritari a qualsevol acció i proposta que limiti aquest dret. Podeu llegir el text íntegre de la moció aquí.

Cartell de l'acte d'aquest dissabte

Gabriel Rufián visitarà dissabte el barri de can Tintorer de Gavà i es trobarà amb representants d'associacions veïnals

El diputat d'ERC al Congrés, Gabriel Rufián, visitarà aquest dissabte, 15 de setembre, el barri de can Tintorer de Gavà i es trobarà amb representants d'associacions veïnals de la ciutat. Rufián farà, pel matí, un recorregut pels carrers de can Tintorer per conèixer la situació actual i les necessitats del barri i, posteriorment, parlarà amb dirigents d'entitats d'altres zones de Gavà. La visita s'iniciarà amb un míting, a les 12.00 hores, a la plaça de Blas Infante, cantonada amb el carrer de Rafael Casanova, davant la masia que dona nom a can Tintorer. Durant la seva presència a Gavà, el diputat estarà acompanyat pels tres regidors municipals d'Esquerra, Albert Massana, Marta Jiménez i Andreu Pérez, que aprofitaran la trobada per fer-li arribar les problemàtiques de la ciutat que depenen del govern espanyol i, per tant, poden ser reclamades des del grup d'ERC al Congrés dels Diputats.

Cartell de l'edició d'enguany de la diada sobiranista a Gavà.

Jordi Albert, diputat al Parlament i president comarcal d'ERC, participarà a la commemoració local de la Diada a Gavà

El president de la federació comarcal d'ERC al Baix Llobregat i L'Hospitalet i diputat al Parlament, Jordi Albert, participarà a la commemoració local de la Diada a Gavà. L'acte es farà el 10 de setembre al vespre, seguint una tradició instaurada per Esquerra a la ciutat l'any 1992. La celebració local de l'Onze de Setembre, que aplega els partits sobiranistes, entitats i ciutadans davant del monument als Màrtirs de 1714, viurà enguany l'edició més diversa i amb més participants, consolidant així el seu creixement continuat. La trobada començarà a les 20.00 hores amb les ofrenes i els parlaments dels representants dels partits polítics republicans. La delegació d'Esquerra estarà encapçalada per Jordi Albert i els tres regidors municipals (Albert Massana, Marta Jiménez i Andreu Pérez). A continuació serà el torn dels sindicats i després de les entitats i associacions locals. Clouran l’acte les ofrenes dels representants del CDR, l’Assemblea Nacional Catalana (ANC) i Òmnium a Gavà. En acabar, s’aixecarà un pilar amb els castellers mentre els assistents formaran un gran llaç groc. La reclamació de l’alliberament dels presos polítics i el retorn dels exiliats serà un dels punts centrals de la Diada, juntament amb fer de les eleccions municipals del proper maig i la unitat d’acció postelectoral, un nou pas per sumar més gent al projecte de la República catalana.

Portada del número 175 de la revista L'Eramprunyà.

Ja ha sortit L'Eramprunyà de setembre

El número 175 (setembre de 2018) de L'Eramprunyà, la revista mensual que edita ERC-Gavà, ja ha sortit al carrer.  Hi destaquen les següents informacions: - La diada sobiranista de Gavà, el 10S, amplia la xifra d'entitats participants: L'acte, que se celebra des de 1992 al monument dels Màrtirs de 1714, viurà l'edició amb més associacions. La commemoració obrirà una tardor de mobilitzacions pel primer aniversari del referèndum de l'1 d'Octubre. Articles d'opinió d'Albert Massana, candidat d'Esquerra a l'alcaldia de la ciutat, i de Josep Campmany, president d'ERC-Gavà. - Esquerra demana un impuls més decidit a la recollida selectiva porta a porta: ERC proposa que la ciutat s'integri a la xarxa de municipis que fan servir aquest sistema, per rebre material i ajudes. Article d'opinió de Miquel Roselló representant d'ERC al Consell d'Administració de PRESEC. - Entrevista a Raúl Puga (Grallers de la Font Groga): El graller gavanenc, autor del nou repertori musical del Xerinolis de la ciutat, valora el Seguici Popular i la implicació dels veïns amb la cultura tradicional. - Comencen els treballs d'ampliació de l'Hospital de Viladecans, aturats pel 155: La consellera de Salut, Alba Vergés (ERC), va donar el juliol el tret de sortida a les obres amb motiu d'una reunió al centre amb l'equip directiu. Article d'opinió de Marta Jiménez, regidora d'ERC-Gavà. - L'Aplec de Sant Miquel retrà homenatge a Pompeu Fabra: L'edició d'enguany, al castell d'Eramprunyà, recordarà el 150è aniversari del naixement del lingüista que va modernitzar la llengua catalana. També es commemora el primer segle de vida de la seva principal obra, La Gramàtica catalana. Article d'opinió de Jordi Ribó (Òmnium Cultural-Gavà). Podeu llegir la revista en pdf aquí.

ERC-Gavà proposa mesures a l'Ajuntament per lluitar contra el cop de calor

En un escrit entrat avui al registre municipal, que podeu llegir aquí, el grup municipal d'ERC-Gavà ha proposat una sèrie de propostes i mesures per tal d'ajudar a la ciutadania a suportar el cop de calor, que aquests dies està vivint màxims històrics a causa del canvi climàtic. En l'escrit se suggereix que, en situacions d'emergència climatològica, l'Ajuntament posi a disposició els equipaments municipals dotats d'aire condicionat per protegir els ciutadans. Així, entre d'altres, es proposa tenir la piscina oberta i gratuïta, com han fet alguns ajuntaments, o obrir els casals municipals, biblioteques i altres espais cívics que disposen d’aire condicionat durant les hores de més calor del dia, perquè la ciutadania que no té aire condicionat a casa hi pugui fer estada. ERC-Gavà adverteix que la situació viscuda aquests dies serà habitual en el futur, a causa del canvi climàtic, i per tant és bo que l'Ajuntament tingui propostes concretes per protegir la ciutadania dels cops de calor. Podeu veure l'escrit entrat aquí.

Un cubell per a la recollida de brossa orgànica a un municipi que fa el sistema porta a porta.

ERC demana que Gavà s'integri a l'associació de municipis per la recollida selectiva de brossa porta a porta i participi en l'Estratègia Catalana Residu Zero

El grup municipal d'ERC-Gavà defensarà al Ple de juliol una proposta per integrar l'Ajuntament a l'associació de municipis per la recollida selectiva de brossa porta a porta i a l'Estratègia Catalana Residu Zero. El prec vol aprofitar la implantanció a dos barris de la ciutat, el de la Sentiu i el de Bruguers, de la recollida segregada porta a porta. El govern local ha anunciat també que el proper any estendrà aquest model al centre del municipi, on ja es fa parcialment. Esquerra considera que és, doncs, el moment perfecte per formar part de l'associació que aplega els municipis catalans que fan servir aquest sistema, per intercanviar experiències i bones pràctiques que permetin optimitzar i millorar la seva aplicació i els resultats finals. Per a ERC, la solució als problemes de neteja i manteniment de l'espai públic que pateix Gavà passa per un canvi de mentalitat i de cultura en referència a la gestió dels residus. Un canvi que s'ha de fer conjuntament des de l'administració municipal i la ciutadania, amb estratègies pedagògiques i didàctiques. Seguint aquesta filosofia, l'associació dels municipis que fan la recollida porta a porta organitza trobades técniques, fa estudis i informes sobre les diferents experiències que s'estan provant, dona suport per crear campanyes de promoció i difusió i també per demanar subvencions. A més, ofereix serveis com ara la compra de bosses compostables, cubells i altres materials. Aquest darrer punt permet un estalvi econòmic als ajuntaments. L'entitat forma part de la Xarxa de Municipis de l'Estratègia Catalana Residu Zero, que té per objectiu el foment d'una economia circular on la brossa pugui ser transformada en matèria prima, amb el benefici ambiental i econòmic que això suposa. Una raó més per formar-ne part. Podeu llegir el text íntegre del prec aquí.

Nous panells informatius a l'estació de trens de Gavà.

ERC insta l'Ajuntament a reclamar al nou govern del PSOE l'execució de les inversions estatals compromeses per a Gavà i la comarca

El grup municipal d'ERC-Gavà ha registrat una declaració política, per al seu debat i aprovació al Ple de juliol, on insta l'Ajuntament a reclamar al nou govern del PSOE l'execució de les inversions compromeses per a Gavà i la comarca del Baix Llobregat. Esquerra va presentar una moció semblant al Ple municipal del passat 25 de gener, quan encara hi havia Mariano Rajoy i el PP al capdavant de l'executiu espanyol. Com no s'ha complert res del demanat i, aprofitant que el nou president, Pedro Sánchez, és del mateix partit que l'alcaldessa de Gavà, ERC insisteix en recordar els principals projectes pendents de realització a la nostra zona. Entre aquests hi destaca l'adequació de l'estació de Gavà com a capçalera i terminal sud de la línia R-11 de Rodalies, una inversió aprovada pel Pla d'Actuacions de la Comissió Tècnica de representats d'ADIF, el ministeri de Foment i la Generalitat, que encara no s'ha fet. També estan pendent d'execució el planejament detallat i les obres per posar en marxa la nova línia ferroviària R-3 entre Castelldefels i Cornellà de Llobregat, amb parada a la nostra ciutat. Altres projectes compromesos per l'estat són el de conservació de la platja de Gavà, afectada pel retrocés del litoral, amb fórmules sostenibles i ecològicament compatibles; la finalització dels treballs de remodelació del nus viari de la Parellada, a Sant Boi del Llobregat, entre les carreteres C-245, N-2 i C-32; el túnel de Vallirana; l'obertura al trànsit de la B-24 i la connexió directa entre l'autopista AP-7 i l'autovia A-2. Podeu llegir el text íntegre de la declaració aquí.

Les obres del nou Hospital de Viladecans començaran dilluns vinent

En una reunió celebrada avui a l'Hospital de Viladecans, presidida per la consellera de Salut, Alba Vergés, el Departament ha anunciat formalment que les obres del nou hospital començaran dilluns vinent. L'anunci s'ha fet després de superar l'aturada provocada per la intervenció del govern de la Generalitat arran de l'aplicació de l'article 155, i d'uns litigis plantejats per l'empresa licitant que va perdre el concurs per fer les obres. A la reunió hi han assistit els membres de la direcció de l'hospital de Viladecans, i diversos representants territorials de la zona. Amb aquest anunci es culmina el compromís adquirit el 2015 per la Generalitat de dignificar l'hospital i millorar els serveis sanitaris a la zona de Gavà, Viladecans, Castelldefels, Begues i Sant Climent. El compromís de construcció d'aquest nou Hospital es va aconseguir gràcies a la intensa pressió ciutadana en el marc de la plataforma Salvem l'Hospital de Viladecans, i a la intervenció de les seccions locals d'ERC de Gavà, Viladecans, Castelldefels, Begues i Sant Climent.

La riera dels Canyars, al seu tram final abans de desembocar a la platja.

ERC-Gavà es congratula de la instal·lació d'un sistema per impedir la contaminació de la desembocadura de la riera dels Canyars a la platja

Seguint una proposta del grup municipal d'Esquerra registrada en diferents ocasions durant els darrers temps (l'últim cop al Ple del 22 de febrer d'enguany), i inclosa al pacte amb el govern local (PSC i Demòcrates) per donar suport al pressupost del 2017, l’Ajuntament de Gavà ha enllestit aquests dies una solució provisional per evitar la contaminació de la desembocadura de la riera dels Canyars a la platja. Es tracta de la creació, dins del calaix de la riera de les Parets, just abans de desguassar a la dels Canyars, d’una barrera desmuntable amb una reixa capaç de retenir els residus, que es retiraran periòdicament. D'aquesta manera s'evitaran els episodis de contaminació en casos de pluja intensa, quan l'aigua de les clavegueres supera el sobreeixidor que connecta amb la riera. La instal·lació es pionera a Catalunya. ERC-Gavà es congratula que el govern local hagi posat fil a l'agulla, tot i que sigui amb un any de retard, per combatre aquest greu problema ambiental i de salut pública denunciat en nombroses ocasions per entitats ecologistes i pel grup municipal d'Esquerra. Alhora, i atès que la solució aportada és provisional, proposa a l'equip de govern que demani a l'Autoritat Metropolitana de Barcelona (AMB) el finançament que calgui per invertir en la construcció d'una bassa de descàrrega definitiva.