Gavà

ERC-Gavà agraeix la tasca dels professionals sanitaris i de tothom que treballa per garantir els serveis bàsics.

En aquests moments en que la població pateix l’embat de la pandèmia provocada pel Coronavirus Covid-19, ERC-Gavà vol agrair la imprescindible tasca que els/les professionals de la salut estan portant a terme per tal de pal·liar els greus efectes que aquesta està provocant i que implica que es posin cada dia en perill; aquest agraïment es fa extensiu a tots aquells col·lectius professionals (des de la resta de serveis d’emergència i protecció civil, com bombers i policies, als botiguers i treballadors del sector de la distribució d’aliments) que també s’exposen al perill d’infectar-se per tal de garantir la disponibilitat dels serveis bàsics per a tots als ciutadans.

Aquest sentit i profund agraïment que tots els ciutadans expressem cap a aquests professionals no ha de servir per ocultar que aquesta sobre-exposició  al perill de contagi està agreujada per la manca de suficients equips de protecció (com mascaretes i guants), manca que es fa més greu conforme avancen els dies. Cal que les diverses administracions facin els esforços necessaris per garantir que ningú s’hagi d’exposar sense un mínim de protecció.

Des d’ERC-Gavà també volem remarcar que tot aquest esforç serà en va si no s’augmenta el grau de confinament. No té sentit demanar a la població un confinament estricte quan encara hi ha treballadors de sectors no essencials que encara han d’anar a la feina. Certament l’economia es ressentirà però aquest confinament és la única manera de contenir l’expansió del virus. Si no es fa ara, tard o d’hora s’haurà de fer, però amb més infectats i més col·lapse dels serveis sanitaris. També remarquem que el pes d’aquesta crisi no pot tornar a recaure en les classes social més desafavorides; no es pot demanar a la població que sigui responsable i compleixi el confinament i que després es trobi sense ingressos ni recursos per viure.

Finalment, volem agrair i encoratjar l’esforç, el civisme i la responsabilitat que la majoria de la ciutadania de Gavà està demostrant a la hora de seguir les mesures de confinament, remarcant les iniciatives solidaries que tant persones individuals com empreses estan portant a terme per pal·liar les greus dificultats inherents a aquesta situació (des de la confecció de material de protecció per als hospitals a l’oferiment de voluntaris per fer la compra de persones grans que viuen soles).

I, com a recordatori, des d’ERC-Gavà adjuntem l’enllaç a la secció sobre el Coronavirus del web de la Generalitat (aquí), on es poden consultar totes les mesures que s’han emprés, informació detallada sobre com evitar transmetre la malaltia i altres consells per al ciutadans.