Gavà

ERC-Gavà manifesta el seu suport als treballadors i treballadores de Nissan

Font: ACN. Manifestació de treballadors de Nissan tallant l’avinguda Diagonal el 4 de febrer del 2020
Des de fa setmanes ha crescut la incertesa respecte al manteniment de la producció de la planta que Nissan té a la Zona Franca de Barcelona per la possibilitat real que Nissan traslladi la producció d’aquesta planta a diferents plantes de Renault (Tant Renault com Nissan formen part d’una mateixa aliança amb Mitsubishi). Actualment aquesta planta dóna feina de manera directa a 3.000 treballadors i, indirectament, a uns 20.000 més a tota la província de Barcelona.

Ja a inicis del confinament pel coronavirus, Nissan va presentar un ERTO que afectava a més de 3.000 treballadors de les plantes que té a la Zona Franca, Montcada i Sant Andreu de la Barca. Com ja va advertir ERC-Gavà anteriorment (en aquest article), ens va preocupar molt la rapidesa amb que moltes empreses van començar a fer ERTOs i que aquests, realment, fossin ERO’s encoberts, com sembla que és el cas de la planta de la Zona Franca.

Davant aquesta situació d’indefinició de la companyia respecte al futur de la planta de Barcelona, els sindicats que formen part del comitè d’empresa de les plantes abans citades (CCOO, UGT, USOC i CGT) van convocar una vaga indefinida el passat 4 de maig que ha aconseguit paralitzar-ne la producció, vaga que tenen la voluntat de mantenir fins que no es garanteixi, per part de la companyia i les administracions competents, la continuïtat i la viabilitat de la planta de la Zona Franca i els llocs de treball que en depenen.

Des d’ERC-Gavà donem tot el nostre suport als treballadors i treballadores de Nissan i, per això,  declarem els següents punts:

1.     - Manifestem el nostre total suport als treballadors i treballadores de Nissan, que, des del 4 de maig del 2020, es troben en vaga indefinida per la incertesa a què s’enfronten davant el possible cessament de l’activitat industrial de Nissan als centres de treball de la Zona Franca (Barcelona), Montcada i Reixac, i Sant Andreu de la Barca.
  2.
  3.     - Reclamem a totes les institucions al més alt nivell (Govern de la Generalitat i Govern central) a promoure totes les accions necessàries per interpel·lar la direcció de Nissan perquè mantingui actives les plantes de fabricació de Nissan i l’ocupació que en depèn.
  4.
  5.     -Expressem la nostra preocupació per les conseqüències que una mesura tan dura pot comportar per al conjunt de proveïdores i empreses auxiliars que treballen per a Nissan, i que afecta més de 20.000 treballadors i treballadores a Catalunya.
  6.
  7.     - Recalquem que el sector de l’automoció és un motor important de l’economia, amb teixit industrial que genera riquesa i dona feina a centenars de milers de treballadors i treballadores a Catalunya.
  8.
  9.     - Per tot això, instem la direcció de Nissan a replantejar-se les seves possibles decisions dràstiques i exigim una solució que permeti el manteniment de l’ocupació, tant directa com indirecta, del conjunt de persones treballadores, ateses les enormes conseqüències socials que pot tenir al territori.

Com sempre, des d’ERC-Gavà agraïm, una vegada més, la gran feina que els/les professionals de la salut estan duent a terme, extensiu a tots els/les treballadors/es que garanteixen els subministraments bàsic i, també, agraïm i encoratgem el conjunt de la població que ha de romandre confinada durant tants dies per tal d’aturar l’expansió del coronavirus.

Com a recordatori, des d’ERC-Gavà adjuntem l’enllaç a la secció sobre el Coronavirus del web de la Generalitat (aquí), on es poden consultar totes les mesures que s’han emprés, informació detallada sobre com evitar transmetre la malaltia i altres consells per al ciutadans.