Gavà

Ja ha sortit l’Eramprunyà de juny

El número 195 (juny de 2020) de L'Eramprunyà, la publicació mensual que edita ERC-Gavà, ja ha sortit al carrer.

Hi destaquen les següents informacions:

L’economia per a la vida, alternativa al capitalisme? Les darreres dècades han estat una marxa triomfal del capitalisme salvatge, regit per les polítiques neoliberals, en que s’ha prioritzat el guany ,i el benefici econòmic per sobre (i en molts casos en detriment) del benestar de les persones. L’economia per a la vida vol situar l’economia i la riquesa al servei de les persones. Albert Massana concreta com aquesta idea s’ha d’aplicar amb l’objectiu de garantir les nostres vides i salut col·lectives.

L’Eramprunyà recorda dos gavanencs il·lustres, Salvador Mercader i Pere Marrugat, traspassats recentment. Salvador Mercader fou, entre altres activitats, un dels principals promotors del bàsquet local. Pere Marrugat fou reconegut, sobretot, pels seus treballs fotogràfics.

Entrevista a Jordi Albert, ex-president comarcal d’ERC i diputat al parlament, que ens explica com s’està gestionant la crisi sanitària a nivell nacional. .

El Pla de Ponent: un pulmó verd irrenunciable.  Amb l’inici del desconfinament, la primera opció on anar per a molts gavanencs han estat els diversos paratges naturals a tocar del nucli urbà, com la platja, la riera dels Canyars i la Sentiu. Miquel Rosselló exposa com fer una petita excursió en aquestes zones, ara amenaçades, és un privilegi al que no hem de renunciar.

La ciutadania de Gavà rebutja el Pla de Ponent. Diversos veïns de Gavà que amb el desconfinament han sortit a passejar per les zones afectades pel pla urbanístic, exposen el seu rebuig al pla en ser preguntats per l’Eramprunyà

La Xarxa ofereix espectacles online. Per substituir el Festival de Titelles, la xarxa va oferir una programació de teatre online que es mantindrá fins que tornin les funcions presencial. Griselda Esteve, membre de la Xarxa, exposa que el retorn a la normalitat no es pot fer sense tornar als teatres.

Fe d’errades. L’Eramprunyà torna a publicar corregida la noticia sobre la suspensió de la Romeria de Gavà publicada a l’anterior número amb diverses errades. Ens disculpem per les molèsties que això va poder provocar.

Podeu llegir el pdf de la revista aquí.