Gavà

Ja ha sortit l’Eramprunyà de juliol

El número 196 (juliol de 2020) de L'Eramprunyà, la publicació mensual que edita ERC-Gavà, ja ha sortit al carrer.

Hi destaquen les següents informacions:

ERC dóna tot el seu suport als treballadors de Nissan. El tancament il·legítim de Nissan comportarà la pèrdua de 3.000.llocs de treball directes i 22.000 indirectes que afectaran tota l’àrea metropolitana. ERC es compromet a treballar intensament des de totes les institucions on té presència i anima la ciutadania a participar de la Caixa de resistència per mantenir les mobilitzacions. Albert Massana reivindica que la crisi del coronavirus no pot ser excusa per a una nova precarització de l’economia productiva i reitera el seu suport als treballadors de Nissan i de les empreses proveïdores.

Tornen a obrir les platges de Gavà. Una nova aportació de sorra, actuació que es repeteix any rere any, permet la reobertura de la platja (amb les mesures de seguretat necessàries ple Covid) però és aquesta una solució a llarg termini per la regressió de la platja?

Continuen les mobilitzacions en contra els plans especulatius de Can Sellarès i el Pla de ponent: Dijous 2 de juliol es convoca a les 19H una marxa des de can Sellarès a la porta de l’ajuntament de Gavà. Es proposa el 3 d’octubre per fer la manifestació que es va anular el març passat pel coronavirus.

Entrevista a Josep Maria Lluch, president de l’Agrupació de restauradors de Gavà, que ens analitza la situació del sector de la restauració i el petit comerç de Gavà arran de la crisi del coronavirus.

ERC proposa destinar el superàvit a combatre la Covid-19.  La llei d’estabilitat pressupostaria de 2008 implica que el superàvit només pot destinar-se a eixugar deute; ERC ha proposat modificar-la per garantir als ajuntaments una millor capacitat de resposta. Montse Arnau exposa com la Covid ha suposat un gran cop per al teixit productiu del país i com aquesta es veu agreujada per la inactivitat de l’estat (retard en pagar els ERTOS, dèficits d’inversió,..).

El Ple aprova una bateria de propostes per incentivar l’activitat econòmica. Amb el suport d’ERC, aquestes propostes, com la suspensió de la taxa de les terrasses o el nou reglament del Consell de Comerç, aprovades el passat 4 de juny volen ser un revulsiu per superar la crisi del Covid. Marta Jiménez explica com la nova ordenança de terrasses permet a aquestes ocupar més espai públic, recordant que aquesta és una mesura necessària però temporal i que cal que es faci amb responsabilitat.

La crònica d’activitats esportives i culturals aporta bones notícies, com la nova campanya d’excavació i consolidació del castell, on s’hi ha trobat 2 projectils de bombarda utilitzats durant el setge de 1469 però també de greus, com el tancament de les instal·lacions de Can Torelló per indici de contaminació del sòl. Miquel Rosselló ens recorda que amagar la brutícia sota l’estora no fa que desaparegui; el tancament de can Torelló és resultat de les males practiques mediambientals de fa 50 anys i són un avís de cara al futur.

Podeu llegir el pdf de la revista aquí.