Gavà

ERC-Gavà i Jovent Republicà participaran a la commemoració de la Diada a Gavà

Com cada any, els partits sobiranistes, entitats i ciutadans de Gavà commemoraran la Diada en el ja tradicional acte commemoratiu, reivindicatiu i obert a la ciutadania que ERC-Gavà va començar a organitzar el 1992 i que, any rere any, ha anat aplegant cada cop més gent i més entitats.

Ara bé, aquesta Diada, al igual que tots els demés actes públics, no es podrà celebrar amb el mateix format que altres anys per causa del Covid-19 però això no vol dir que no s’hagi de fer, ja que motius no en sobren: la persistència de la repressió i la venjança envers els presos polítics, la qualificació com a moviment terrorista dels CDR’s i el Tsunami democràtic, quan han protagonitzat actes de desobediència sense cap tipus de violència,...

Enguany, per tal de mantenir les mesures de seguretat i prevenció, es delimitarà l’espai on es faran les ofrenes i s’hi limitarà el nombre de persones que hi podran accedir en un mateix moment. Així mateix, es comptaran amb mesures com el control de temperatura, gel hidroalcohòlic i la imposició  habitual de l’ús de mascareta.

Per adequar-se a aquestes mesures de prevenció, a la hora de dipositar la ofrena, només un representant de cada entitat hi serà present, sense fer cap parlament per entitat com és usual. Sí que hi haurà un parlament a l’inici (amb un record especial per les víctimes del Covid-19) i un altre al final (més reivindicatiu) abans de cloure l’acte amb el cant dels segadors.

Els ciutadans que vulguin assistir a l’acte podran fer-ho des de fora del recinte de l’acte, procurant mantenir les mesures de protecció habituals: mantenir la distancia de seguretat i portar en tot moment la mascareta.

Finalment, des d’ERC-Gavà comuniquem que tant la secció local com el jovent Republicà participaran a l’acte, ja que la situació de pandèmia no ens farà oblidar els companys i companyes que romanen injustament a la presó o a l’exili.