Gavà

ERC-Gavà demana més espais per a les entitats locals

Des d’ERC-Gavà sempre hem defensat el gran paper que tenen les entitats locals, ja siguin culturals, esportives o de lleure, per a la cohesió social.

Així mateix, nombroses vegades hem fet constar que un dels grans problemes per al correcte desenvolupament de la vida cultural i social de la ciutat és la creixent manca d’espais (com podeu veure aquí o aquí) que atrofien el creixement i l’expansió de les mateixes i fan, que cada vegada més, Gavà adquireixi les característiques d’una ciutat dormitori.

A Gavà portem molt de temps perdent espais per a les entitats ja sigui per la privatització del mateix (com és el cas del Centre Cultural) o per deteriorament de les instal·lacions (com en el cas dels baixos del casal Sant Jordi), a part del tancament temporal de molts espais per causa de la Covid-19, com és el cas dels bucs d’assaig de l’American Lake on hi assajaven els grups musicals.

Davant aquesta manca creixent d’espais, des d’ERC-Gavà ressaltem que GTI té locals buits a la zona de Can Tries, concretament als baixos dels 3 blocs que hi ha a l’avinguda de la riera de Sant Llorenç (números 207-229), just a tocar de l’Escola Marcel·lí Moragas.

Aquests espais, plantejats com a locals comercials, mai s’han fet servir des de que van ser construïts els blocs (ja fa més de 10 anys) i no és previsible que s’arribin a ocupar en un futur proper (o potser mai). Podrien ser, un cop ben condicionats, un bon lloc on ubicar locals per a les entitats que, a més, donarien més vida a un barri massa cops oblidat.

Per això, des d’ERC-Gavà, varem fer un prec al Ple Municipal del passat dijous 25 de març, on fèiem esment de la problemàtica de la manca d’espais i que hi ha aquests locals buits, tot demanant a l’Ajuntament que donés alguna sortida a les entitats i grups de música locals per tal que tinguin un aixopluc digne.

La resposta que ens van donar és que els locals esmentats estan buits, sense construir i que només són 4 parets i de moment no s’hi pot entrar i referent als espais tancats per la Covid-19; no hi ha locals insonoritzats que permetin suplir els existents i que tot depèn de les normes del Procicat i que es mirarà de reobrir-los amb les restriccions que permet el Procicat.

Com sempre, aquest ajuntament ens demostra la seva manca d’iniciativa i visió de futur: com que els locals estan sense construir i no es poden utilitzar ja, no es plantegen la possibilitat d’adequar-los per a un futur.

Aquesta manca de visió de futur és el que fa que a Gavà, les entitats cada cop tinguin menys espais, ja que els que hi ha es van perdent i no hi cap previsió d’habilitar-ne de nous.