Gavà

ERC-Gavà pel ple reconeixement dels drets de les persones Trans

El passat 31 de març fou el dia internacional de la Visibilitat Trans, un col·lectiu que ha patit (i pateix) violència estructural i discriminacions quotidianes, que afecten tots els àmbits de la seva vida i impedeixen el seu desenvolupament vital en plenitud: inserció al món laboral, gaudir de l’oci i que, en molts casos, també pateixen violències i agressions,

Encara més, les persones trans segueixen tractades com un problema de salut mental i no com una mostra més de la diversitat humana. És més, tot i que l’actual legislació permet el canvi de la menció de sexe al Registre Civil, imposa condicions com el requeriment d’un diagnòstic psiquiàtric o la necessitat de sotmetre’s durant dos anys a tractaments hormonals. I aquesta és només una de les mancances de la legislació actual, que fins i tot el TC n’ha declarat inconstitucional el 1r article. Això ha de canviar.

Durant anys els col·lectius i entitats de persones han reivindicat la necessitat d’aquest canvi i, gràcies a aquesta lluita, el govern espanyol es va comprometre a impulsar una llei Trans, així com una llei contra la Discriminació de les Persones LGTBI.

Amb el nou projecte de llei (del qual ja se n’ha presentat l’esborrany), les persones podran decidir sobre els seu propi cos i la seva pròpia vida sense dependre de ningú, sense haver d’estar condicionats, en cap cas, per informes psiquiàtrics, i l’obligació de sotmetre’s a cirurgies o tractaments hormonal.

Malauradament, i com sempre amb qualsevol llei que vol dignificar la vida de les persones, des de certs sectors s’ha generat un rebuig frontal i violent a qualsevol avenç legislatiu per reconèixer els drets i garantir la dignitat de les persones trans. Entre ells destaca la vicepresidenta primera del govern, Carmen Calvo, que ha arribat a dir que la proposta de llei: “posa en risc els criteris d’identitat de la resta de 47 milions d’espanyols” (sic). I evidentment hi ha les campanyes d’odi i rebuig de la ultradreta, amb postulats excloents i negant de ple els drets de les persones trans a decidir lliurement sobre la pròpia vida.

Aquesta llei no pot esperar més; no es pot seguir vulnerant i ignorant durant més temps els drets de les persones trans a decidir amb llibertat sobre el propi cos i identitat com la resta de persones d ela nostra societat. Si volem ser una societat, un estat de dret democràtic, no podem seguir tolerant que es discriminin col·lectius sencers.

Per tot això, des d’ERC-Gavà, proposarem els següents acords al Ple:
  1.     Instar al Govern espanyol a tramitar i aprovar en aquesta legislatura una llei estatal basada en el projecte elaborat pel Ministerio de Igualdad juntament amb les entitats trans que garanteixi la igualtat plena de les persones trans.
  2.
  3.     Donar trasllat d’aquests acords a tots els grups del Congrés de diputats, al Ministerio de Igualdad així com a les diverses entitats que vetllen pels drets Trans i LGTBI.
  4.
  5.     Informar la ciutadania de Gavà d’aquests acords

Podeu consultar la declaració íntegra aquí.