Gavà

Esquerra, malgrat ser crítica amb la gestió del procés PADEOG i escèptica respecte a la capacitat de l'Ajuntament d'implementar les propostes aportades per aquest pla per sortir de la crisi, ha treballat conjuntament amb els agents socials perquè els objectius prioritaris siguin els més útils possibles al teixit productiu

El grup municipal d’Esquerra ha aconseguit incloure dins les accions prioritàries que encapçalaran les conclusions del Pla per al desenvolupament i l’ocupació de Gavà (PADEOG) dues iniciatives en favor del teixit productiu de la ciutat, tant en relació a les noves tecnologies com a la simplificació màxima dels tràmits administratius vinculats a les empreses i el comerç.

La primera acció, proposada també per l’Associació d’Empresaris de Gavà, suposarà impulsar el cablejat amb fibra òptica de les zones industrials; Esquerra proposava incloure també en aquesta primera fase els centres educatius públics i una primera prova pilot en zona urbana, que se centraria en Gavà Mar, un barri amb deficiències en el servei d’internet als veïns. Aquest cablejat en fibra òptica oferiria una infraestructura de telecomunicacions a les empreses de la ciutat de primer nivell a un preu molt competitiu.

La segona acció, és per fer possible la “finestreta única” per als comerciants i empreses, tant pel que fa a la realització dels seus tràmits administratius, com pel que fa a la coordinació de les inspeccions prèvies als atorgaments de llicències, per tal de fer-los més àgils que ara.

La portaveu municipal d’Esquerra-Gavà Marta Jiménez ha qualificat aquestes dues incorporacions “com el fruit del treball persistent d’Esquerra a les reunions del PADEOG, colze a colze amb els agents socials i econòmics de la ciutat”, i ha recordat que ja havien estat prèviament presentades pel seu grup municipal, no sent ateses en el seu moment. Per a Jiménez “caldrà veure ara quins passos farà el govern municipal per acomplir-ho, després d’haver-se endeutat excessivament en actuacions innecessàries com el nou Ajuntament”.

Marta Jiménez
ha recordat que “vàrem ser crítics respecte el que del PADEOG podria donar de si, defensant la conveniència d’haver posat en marxa un Consell econòmic i social a Gavà que hagués estat més àgil i participatiu, i de ben segur hauria compromès més el govern de la ciutat amb els seus treballs. Tot i això, un cop posat en marxa aquest Pla, l’actitud d’Esquerra ha estat d’un treball continuat i rigorós per tal que el PADEOG no es quedés només en una declaració de bones intencions”.

Gavà, 22 de setembre de 2010