Gavà

El Grup Municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya a l’Ajuntament de Gavà ha enviat una carta a l’alcalde en què proposa millorar la transparència de la gestió municipal amb una sèrie d’accions adreçades a evitar l’opacitat amb què es gestionen les empreses municipals.

Diners

Les propostes d’Esquerra es fan en el marc de l’anunci fet per l’alcalde el passat 19 de juliol (vegeu-lo) d’impulsar mesures de transparència econòmica a l’Ajuntament, anunci produït després que la Sindicatura de Comptes de Catalunya detectés greus irregularitats en diverses contractacions municipals fetes en la precampanya de 2007 (vegeu l'informe aquí).

La portaveu del grup municipal d’Esquerra a l’Ajuntament de Gavà, Marta Jiménez, es mostra satisfeta que “finalment s’hagi començat parlar seriosament d’impulsar la transparència de la gestió municipal”, i valora positivament que “ja es comenci a preveure l’ampliació del concepte d’informació pública al d’informació publicitada i accessible, amb la qual cosa es posa a l’abast dels ciutadans de manera fàcil informació per al control de la bona gestió pública.”

Segons Jiménez, “la millora de la tansparència de la gestió municipal ha estat un tema en què el grup d’Esquerra s’ha mostrat especialment sensible des que té representació a l’Ajuntament de Gavà”, i remarca que “per garantir una democràcia de qualitat, l’oposició necessita mecanismes per poder dur a terme la tasca que la ciutadania li encomana amb el vot, que és, a més de l’aportació constructiva de propostes, la de control i fiscalització del govern municipal”. En aquest sentit, considera que cal aprofundir en la transparència de les empreses municipals, organismes que, per la seva naturalesa mercantil, han escapat fins ara als mecanismes habituals de control polític. Així, ha proposat adoptar un seguit de mesures per reduir l’opacitat de les empreses municipals:

- L’exposició pública, a través d’internet, dels projectes d’obra municipal ordinària, amb tots els seus expedients, plànols i memòries.

- La publicació de la llista d’empreses o professionals externs contractats per l’Ajuntament, els organismes autònoms i les empreses municipals.

- La publicació de la llista d’informes i treballs tècnics encarregats per l’Ajuntament, organismes autònoms i empreses municipals.

- La fi de l’opacitat en la facturació de les empreses municipals, de forma que es faciliti de forma regular informació sobre les factures d’aquestes empreses als grups de l’oposició.

- L’adopció de convocatòries reglades de les Juntes Generals d’accionistes de les empreses municipals.

Podeu consultar la totalitat de la carta adreçada a l’alcalde de Gavà pitjant aquí.