Gavà

El sobiranisme segueix creixent en vots a Gavà després d'un referèndum on els ciutadans van donar una lliçó de dignitat, civisme i democràcia

• Aglomeració de ciutadans per anar a votar l'1 d'octubre al CAP-1 de Gavà.
Deu mil gavanecs i gavanenques van exercir ahir el seu dret al vot a Gavà malgrat les amenaces, els boicots i la brutal repressió policial exercida per l'Estat espanyol per intentar impedir-ho.

Aquests resultats evidencien que el sobiranisme arrela a la ciutat i segueix creixent. A l'espera del tancament definitiu del recompte, un mínim de 7.967 electors es van posicionar ahir a favor que Catalunya sigui un estat independent en forma de república. Una xifra que supera els 7.734 sufragis de Junts pel Sí a les eleccions plebiscitàries del 27 de setembre del 2015 i els 7.390 de la consulta del 9 de novembre del 2014 (amb quatre punts percentuals més de participació, passant del 24% del 9-N al 28% de l'1-O).

A Gavà, doncs, com a la resta del país, es va votar i el sí va guanyar enmig d'una actitud exemplar de dignitat, civisme i democràcia de la ciutadania davant l'ofensiva de violència contra la població civil decretada pel govern espanyol.

ERC-Gavà vol enviar un missatge de suport i estima als més de 800 ferits per les injustificades càrregues policials i altres accions impròpies d'un estat democràtic que es van produïr durant tota la jornada i que ja venien precedides pel cop a les institucions catalanes i les detencions irregulars d'alts càrrecs de la Generalitat patides el 20 de setembre.

També agraïm molt especialment el treball incansable de tants i tants voluntaris i de tota la gent que es va passar hores i dies defensant els centres de votació. Aquestes són les nostres armes, els nostres arguments: urnes, paperetes, democràcia, convivència, civisme, llibertat i pau.

Hem tornat a demostrar que som un sol poble que sap defensar, unit, els seus drets amb el cap ben alt. Ens hem guanyat ser escoltats i respectats. Gràcies a totes i tots els gavanencs pel suport i la lliçó de dignitat cívica que ha donat la volta al món.