Gavà

ERC aconsegueix que l'Ajuntament de Gavà reclami augmentar la protecció natural del delta del Llobregat

• Un avió que en maniobra d'aproximació a l'aeroport, volant pel damunt de les zones naturals protegides del delta.
El Ple municipal del passat 28 de setembre va aprovar, amb els vots a favor de GSSP, C’s i el PSC i les abstencions del PP i CiU, una declaració política presentada per ERC on es dona suport a les reivindicacions del grup ecologista Depana davant la Comissió Europea per augmentar la protecció dels espais naturals del delta del Llobregat.

La moció es va debatre arran de l'acceptació, per part de la Comissió de Peticions del Parlament Europeu, d'estudiar una queixa presentada per Depana fa cinc anys per demanar empara a la UE davant la deficient protecció d'aquesta zona i l'incompliment que això suposa de les directives comunitàries.

L'entitat ecologista va denunciar que l'Estat espanyol ha infringit diferents normatives europees relatives a la conservació de les poblacions d'aus silvestres del delta, així com dels hàbitats naturals i la flora. Uns compromisos adquirits en la declaració d'impacte ambiental vinculada a l'ampliació de l'aeroport del Prat i la desviació de la desembocadura del riu Llobregat

La queixa sosté també que el Govern de la Generalitat ha incomplert la Directiva Aus en fer prevaldre criteris urbanístics sobre els científics a l'hora de delimitar les zones a protegir.

A la declaració aprovada al Ple municipal de Gavà es considera que la decisió de la Comissió de Peticions suposa un pas ferm i decisiu en l'objectiu d'obligar a les dues administracions a complir els seus compromisos. És per aquest motiu que la moció instà a l'Estat espanyol i a la Generalitat a implementar les mesures adients per augmentar la preservació de la zona.

Podeu llegir el text íntegre de la declaració aquí.