Gavà

• Manifestació del passat 3 d'octubre a Gavà contra la violència policial i la repressió exercida pel govern espanyol.
ERC lamenta que l'alcaldessa de Gavà, Raquel Sánchez, es manifestés diumenge passat al costat de forces i partits feixistes, en suport al cop antidemocràtic del PP contra l'autogovern i les institucions catalanes, i li demana que posi l'Ajuntament al servei de la República proclamada pel Parlament el 27 d'octubre.

Esquerra vol deixar clara la legitimat del Govern de la Generalitat, escollit a les urnes el 27 de setembre del 2015 amb una participació récord del 77,44% dels catalans. Després d'una escalada de repressió iniciada el 20 de setembre amb detencions d'alts càrrecs de la Generalitat, violència policial contra gent pacífica, conculcació de drets humans i l'empresonament per raons polítiques dels presidents de l'ANC i Òmnium, l'estat espanyol està intentant ocupar ara, de forma il·legal, les institucions catalanes.

Davant d'aquest atac intolerable cal oposar la mateixa resistència cívica i democràtica esgrimida fins ara. Des dels carrers i des de les administracions, com ara els ajuntaments, molts dels quals s'han posat ja al servei de la República. En aquest sentit, ERC-Gavà recorda que els grups municipals del PP i C's van impedir al Ple del passat 26 d'octubre el debat i la votació una moció d'urgència presentada per Demòcrates de Catalunya i el PDECAT, amb el suport d'Esquerra i GSSP, contra l'aplicació de l'article 155 de la constitució espanyola.

Lamentant aquests comportaments antidemocràtics, més propis d'un règim dictatorial, on ja no es pot ni parlar, ERC lamenta la deriva de l'alcaldessa contra els drets bàsics dels ciutadans i la llibertat d'expressió, reunió i opinió. I li demana que defensi als gavanencs que, de forma molt majoritària, estan a favor del dret a decidir i de votar a les urnes, sense trampes i coaccions, el futur de Catalunya.