Gavà

El sobiranisme aconsegueix un nou rècord de vots a Gavà

• Gràfic que mostra l'evolució del vot sobiranista a Gavà els darrers anys
L'independentisme ha tornat a guanyar a les urnes, de forma pacífica i democràtica. Davant el pitjor atac patit des de 1939 contra l'autogovern i les institucions catalanes, el sobiranisme ha guanyat en escons (70 entre ERC, JxCAT i la CUP, per 57 de C's, PSC i PP), en percentatge de vots (47,49 % a 43,49%) i en sufragis (2.063.361 a 1.889.176), pendents encara de l'escrutini oficial definitiu.

Amb una participació històrica del 81,94%, aquests resultats evidencien la derrota del PP de Mariano Rajoy, que es converteix en un partit residual a Catalunya, i del bloc del 155. Ni la violència policial i la repressió de drets i llibertats, ni una justícia parcial i arbitrària que manté quatre presos polítics han impedit a l'independentisme revalidar la majoria absoluta al Parlament i, per tant, reeditar el legítim govern de la Generalitat.

ERC-Gavà agraeix als electors la seva confiança, resistència i dignitat i exigeix l'alliberament immediat del nostre candidat i president, Oriol Junqueras, del conseller Joaquim Forn i dels presidents d'Òmnium Cultural i l'ANC, Jordi Cuixart i Jordi Sánchez, respectivament. També exigim l'acceptació dels resultats per part de l'estat espanyol i, en conseqüència, la retirada de l'aplicació de l'article 155 a Catalunya.

A Gavà, els resultats han estat també molt satisfactoris i el sobiranisme ha sumat un nou rècord de vots, gràcies als 8.349 sufragits assolits per ERC, JxCAT i la CUP. Aquesta xifra supera els 8.062 del referèndum del passat 1 d'octubre i els 7.734 de les eleccions al Parlament del 2015 (veure quadre adjunt), i demostra un creixement sostingut.

ERC ha aconseguit, a més, el seu millor resultat en unes eleccions catalanes i, a Gavà és tercera força, amb 4.677 sufragis i un percentatge del 16,89%, convertint-se en el referent indiscutible del sobiranisme al municipi.

Des de la Secció Local valorem molt possitivament aquests resultats, que ens donen encara més forces, confiança i il·lusió per seguir treballant per la nostra ciutat i per la República catalana, amb l'horitzó de les eleccions municipals del 2019 com a nou repte.

Salut, República i bones festes!