Gavà

ERC-Gavà reclama modificar la normativa municipal sobre l'ús de 'segways', bicicletes i patinets elèctrics a la via pública

• Vianants caminant per l'illa del centre al costat d'un cartell on es regula la circulació de bicicletes.
La proliferació de patinets, patins, segways i bicicletes elèctriques al nucli urbà està comportant problemes en augment per a les persones que es desplacen a peu. Els usuaris d'aquests ginys circulen sovint per la vorera a una velocitat molt superior a la dels vianants i quan ho fan per la calçada van molts cops en contra direcció.

Tot plegat genera freqüents situacions de perill, que segons han denunciat diferents ciutadans a ERC-Gavà, han provocat ja accidents greus. El darrer cas conegut, esdevingut el passat mes de gener, va causar lesions aparatoses a la cara i l'abdomen a un veí que va caure al terra després de ser atropellat per un segway conduït per un infant.

Esquerra ha demanat en diferents ocasions la regulació de l'ús d'aquests vehicles al municipi i la impossició de multes dissuasòries que obliguin a les persones que els porten, o als tutors legals en el cas dels menors d'edat, a comportar-se amb civisme. Però fins ara l'Ajuntament no ha fet res al respecte.

Per aquest motiu, el grup municipal d'ERC-Gavà va presentar al Ple del passat 25 de gener una nova proposta on va instar al govern local a modificar el més avisat possible la normativa sobre aquesta problemàtica a l'illa de vianants i a la resta de la via pública del centre de la ciutat. També es va demanar una campanya amb la l'advertència de posar multes.

L'equip de govern va assegurar que ja fa accions sancionadores i educatives i que està a l'espera que s'aprovi una norma d'àmbit metropolità, hores d'ara en estudi, per aplicar-la també a la ciutat. Una resposta que, segons Esquerra, no soluciona res i deixa als vianants totalment desprotegits.

Podeu llegir el text íntegre del prec aquí.