Gavà

ERC insta a l'Ajuntament de Gavà a reclamar la llibertat d'Oriol Junqueras, Joaquim Forn, Jordi Cuixart i Jordi Sánchez, empresonats per defensar de forma pacífica i democràtica les seves idees polítiques

• Pancarta i parades per reclamar l'alliberament dels presos polítics, el passat 3 de març, a la Rambla de Gavà.
El grup municipal d'ERC-Gavà ha registrat una declaració política, per al seu debat i aprovació al Ple del proper 22 de març, on s'insta a l'Ajuntament a expressar el seu rebuig a la decisió de l'estat espanyol de mantenir en presó preventiva a Oriol Junqueras, Joaquim Forn, Jordi Cuixart i Jordi Sánchez, càrrecs electes i representants de dues de les entitats més importants de Catalunya, empresonats per defensar de forma pacífica i democràtica les seves idees polítiques.

La moció considera també que l'aplicació que està fent el Tribunal Suprem espanyol d'una mesura cautelar com la presó preventiva vulnera el dret internacional i dificulta la normalització de la situació política a Catalunya, immersa en una preocupant excepcionalitat democràtica i jurídica. I insta a l'Ajuntament de Gavà a expressar la seva solidaritat i suport a les famílies de les persones empresonades davant del sotrac emocional i psicològic que pateixen.

Esquerra demana al Ple que, considerant l'allunyament penitenciari com un càstig social que vulnera també el dret internacional i atempta contra els drets humans dels reclusos i els familiars, defensi que, mentre no es produeix l'excarceració, es procedeixi immediatament al trasllat de Junqueras, Forn, Cuixart i Sánchez a centre penitenciaris catalans.

De forma paral·lela, ERC-Gavà va iniciar el passat 3 de març, a nivell local, la campanya Free Junqueras, que estan impulsant arreu del país diferents entitats i col·lectius. L'objectiu d'aquesta iniciativa és conscienciar la ciutadania de la gravetat dels fets i de l'atac a l'estat de dret que suposa l'existència d'aquests presos polítics per motius ideològics.

Podeu llegir el text íntegre de la declaració política registrada al Ple aquí.