Gavà

ERC dóna suport al manifest presentat per la Plataforma de Gavà per unes Pensions Dignes

• Pancarta de la manifestació de la Plataforma de Gavà per unes Pensions Dignes feta el passat 10 de març.
El Grup Municipal d'ERC a l'Ajuntament de Gavà s'adhereix i dóna suport al manifest de la Plataforma de Gavà per unes Pensions Dignes que es presentarà i debatrà al proper Ple d'abril.

El text del manifest és aquest:

Espanya és el país on seguim tenint unes pensions més baixes de la Unió Europea i d'altres països també potents econòmicament. El 50% dels pensionistes no arriba al salari mínim interprofessional, i un 70% no passa de ser mileurista. A més cal tenir en compte que gairebé un 35% de llars depenen d'aquesta pensió per arribar a final de mes, en condicions que resulten molt difícils, i precàries.

Aquesta lluita no és només dels pensionistes, sinó també dels futurs pensionistes i dels joves. Si aquests últims no tenen una feina i un salari dignes, ens veurem abocats al fracàs tots junts. Els nostres majors ens van portar les llibertats, els drets socials i laborals, i ara de nou surten al carrer. És per això que demanem la solidaritat de tots els joves en aquestes manifestacions, perquè a vosaltres també us afecta.

El fons de reserva de la Seguretat Social, conegut com "guardiola de les pensions", es va crear per assegurar el pagament d'aquestes pensions.

Quan el Partit Popular va entrar al Govern el 2011, hi havia més de 67 milions d'euros que ja s'han esgotat, fruit de les negligències i els abusos desmesurats del Govern del PP. Han preferit carregar-se el sistema de pensions públic, abans de posar les despeses de les pensions en el dèficit dels pressupostos de l'Estat.

Per tot l'exposat, els jubilats, pensionistes, futurs pensionistes, i altres homes i dones de Gavà, manifestem el següent:

1. No estarem amb els braços creuats, ni callats, ni quiets fins que no es derogui la reforma de les pensions i es tornin a revaloritzar segons l'IPC. Exigim a l'Estat garanties constitucionals on es reculli el dret a una pensió digna i que això vagi a parar als pressupostos generals de l'Estat durant 5 anys, fins que "la guardiola" es vagi recuperant.

2. Exigim un compromís polític de les pensions mínimes i de viudetat.

3. Rebutgem contundentment la pujada de les pensions de l'Estat del 0,25%, quan la inflació del 2017 va ser del 1,2%.

4. Demanem una reforma de la Constitució per bridar i assegurar les futures pensions.

5. Rebutgem el model de copagament farmacèutic pel seu impacte negatiu en les rendes més baixes. Per tant, cal buscar un nou model que vagi d'acord amb el que un cobra.

6. Cal garantir la prestació de la Llei de Dependència i que aquesta estigui garantida en termes de qualitat i suficiència econòmica.

7. Demanem al Govern mesures eficaces contra la pobresa energètica i que es busquin solucions amb les companyies d'electricitat, aigua, gas ..., i amb això que es pugui garantir un bo social per a aquelles famílies amb rendes baixes, i no els tallin els subministraments.

8. Demanem a Governs, sindicats i partits polítics que tinguin en compte que aquells ciutadans que es vagin a jubilar puguin tenir en compte tota la seva vida laboral per calcular la seva pensió inicial i no només els últims anys.

9. Els pensionistes i futurs pensionistes de Gavà demanem unitat en les manifestacions i concentracions per fer un front comú i no partidista.

10. Exigim als sindicats i partits polítics, unitat a la defensa d'una pensions dignes i no a les divisions de les concentracions.

11. Ens concentrarem tots els dilluns a les 12 del migdia davant de la porta de l'Ajuntament per fer arribar les nostres reivindicacions.

12. Farem arribar als nostres representants polítics a nivell municipal, perquè facin una resolució política i se la traslladin al Govern de l'Estat, sindicats, als partits polítics d'Estat i a les patronals.

Plataforma de Gavà per unes Pensions dignes
Gavà, 13 de març de 2018