Gavà

ERC-Gavà insta al govern local a primar el cooperativisme i l'energia sostenible en la contractació del subministrament dels serveis bàsics de l'ajuntament

El grup municipal d'ERC-Gavà va presentar al Ple del passat mes de març una proposta per defensar des de l'ajuntament l'economia productiva cooperativa i l'energia verda, renovable i sostenible.

Esquerra va reclamar que quan es torni a licitar el servei de gas, electricitat i combustible, que suposa més del 5% de la despesa anual del pressupost municipal, s'introdueixin clàusules on es prioritzi i es puntuï de forma específica el caire cooperatiu i ecològic de les empreses que s'hi presentin.

ERC considera que aquesta seria una forma pràctica i real de demostrar l'interès publicitat pel govern local de potenciar l'economia social i cooperativa a Gavà i el respecte al medi ambient com alternativa al model econòmic liberal imperant.

La proposta recomana tenir en compte el projecte de la cooperativa Som Energia, que opera a Catalunya des de fa anys, mitjançant un sistema productiu innovador i d'èxit, centrat en les energies renovables.

L'equip de govern va acceptar afegir aquestes clàusules en properes licitacions i va explicar que, gràcies a l'adhesió de l'Ajuntament de Gavà a l'Associació Catalana de Municipis (ACM), ja disposen d'un contracte especial per comprar energia 100% verda i més econòmica.

Podeu llegir el text íntegre del prec aquí.