Gavà

Ja ha sortit L'Eramprunyà d'abril

• Portada del número 171 de la revista L'Eramprunyà
El número 171 (abril de 2018) de L'Eramprunyà, la revista mensual que edita ERC-Gavà, ja ha sortit al carrer.

Hi destaquen les següents informacions:

- Clam a Gavà per unes pensions dignes: ERC s'adhereix i dona suport al manifest i les accions impulsades per la nova Plataforma de Gavà per unes Pensions Dignes. Alhora, recorda que amb sobirania econòmica, des de la República catalana, es garantiria un sistema que a l'estat espanyol fa fallida. Article d'opinió de Juan Antonio Heredia, portaveu de la plataforma.

- Nou atac terrorista contra la seu de l'Ateneu Popular La Màquia: Un grup radical, presumptament ultradretà, va intentar calar foc al local, el passat 10 de març, mentre a dins es feia una activitat. ERC condemna aquest nou intent d'atemptar contra la democràcia, la convivència i la llibertat ideològica a la ciutat i va instar a l'alcaldessa, al darrer Ple, a acabar amb la impunitat d'aquestes persones.

- Entrevista a Marina Mayor, il·lustradora i dibuixant: L'artista gavanenca acaba de publicar el seu primer llibre, L'Abecedari Màgic, dedicat als més menuts.

- Gavà Mar mostra el seu rebuig a un nou intent de canviar les rutes dels avions: L'associació de veïns del barri ha fet públic un comunicat on replica les recents declaracions del president de Vueling, Javier Sánchez-Prieto, reclamant un canvi d'operativa a l'aeroport, tot i que afectaria al seu entorn natural i humà. Article d'opinió d'Elisabet Martínez, presidenta de l'associació veïnal.

- L'Ajuntament de Gavà reclama a l'Estat l'acostament dels presos polítics: El Ple de març va aprovar, amb els únics vots en contra de PP i C's, una moció presentada per ERC on es dona suport als empresonats i els seus familiars i es demana el seu alliberament.

- Front majoritari per defensar l'escola pública i l'ús del català: ERC ha participat de forma activa a les darreres manifestacions i accions impulsades per la plataforma Som Escola i la Coordinadora d'AMPAS de Gavà per defensar l'escola catalana, un model d'èxit integrador i cohesionador que compta al nostre país amb un suport majoritari davant dels atacs de C's i PP.

- Entitats de Gavà, preocupades per l'impacte de l'IVA cultural: Diferents associacions locals, liderades pel Centre d'Estudis de Gavà, s'han adherit a la moció impulsada per ERC i aprovada al Ple de febrer on es denuncien els plans d'Hisenda de castigar a la cultura catalana mitjançant una reinterpretació fiscal del ministre Montoro sobre les ajudes públiques que reben. Article d'opinió de Joan Manuel Tresserras, comunicòleg de la UAB i president de la Fundació Irla.

Podeu llegir la revista en pdf aquí.