Gavà

ERC-Gavà demana al govern local mesures urgents per solucionar el constant retrocés de la platja

• Imatge d'un tram de la platja de Gavà, gairebé sense zona de sorra, feta el passat mes de maig.
El grup municipal d'ERC-Gavà presentarà al Ple d'aquest dijous, 26 d'abril, una proposta on demana al govern local (PSC i Demòcrates) que prengui les iniciatives que calgui davant del Ministerio de Fomento per solucionar el constant retrocés que pateix la platja del municipi, agreujat les darreres setmanes.

El nou episodi de tempestes de llevant viscut a Catalunya enguany ha deixat la platja de Gavà reduïda a la mínima expressió, com es pot constatar en la imatge adjunta, feta el mes de març. Aquesta situació fa més necessària encara la implementació de mesures urgents per protegir-la de l'erosió que pateix i conservar-la en la seva màxima amplitud.

El prec presentat per Esquerra insta també a l'equip de govern a fer públic dos informes sobre els efectes dels temporals d'hivern al litoral local i sobre els criteris estructurals per a la seva restitució i protecció, encarregats per l'ajuntament l'any passat. ERC va sol·licitar el 30 de maig del 2017 una còpia d'aquests treballs, que van costar més de 4.000 euros, però l'alcaldessa, contravenint el Reglament Orgànic Municipal (ROM) i la Llei Municipal de Catalunya, no els ha facilitat encara.

Podeu llegir el text íntegre del prec aquí.