Gavà

ERC-Gavà dona suport a la campanya ciutadana que ha recollit 1.295 signatures per demanar el canvi de nom de l'Avinguda Joan Carles I pel d'Avinguda de la República

• Fotomontatge de com seria la placa institucional de l'Avinguda de la República.
Entitats de Gavà registraran a l'Ajuntament demà dimarts, 12 de juny, a les 17.30 hores, les 1.295 signatures ciutadanes recollides des del passat mes d'abril per demanar el canvi de nom de l'Avinguda Joan Carles I pel d'Avinguda de la República. La campanya ha estat impulsada per les seccions locals d'Òmnium Cultural i l'Assemblea Nacional Catalana (ANC) i pel col·lectiu La Mata de Jonc i compta amb el suport i l'adhesió d'ERC.

Les tres associacions presentaran la proposta en forma de prec al Ple municipal de juny, una demanda feta en anteriors ocasions, sense èxit, per grups polítics del consistori. Aquest cop, però, la reclamació pren més força que mai després dels darrers casos de corrupció i els escàndols mediàtics protagonitzats per la casa reial espanyola i l'alineament de l'actual monarca, Felip VI, amb la repressió i la violència contra les institucions i el poble de Catalunya arran del referèndum de l'1-O.

Tot plegat va fer que al darrer baròmetre del Centre d'Estudis i Opinions (CEO), fet públic el passat 18 de maig, la monarquia fos la institució pitjor valorada pels catalans, amb una nota d'1,87 sobre 10. Aquesta puntuació mínima segueix la tendència expressada en enquestes precedents des de l'octubre del 2017, on una àmplia majoria, sis de cada deu preguntats (60,3%), afirma no tenir cap tipus de confiança en la casa reial i la qualifica amb un 0 sobre 10. De fet, gairebé quatre de cada cinc enquestats (un 77,9%) la suspenen.

Davant d'aquesta situació i tenint en compte que el periode republicà viscut entre 1931 i 1939 fou un moment únic de progrés, modernitat i justícia social al nostre país -truncat pel cop d'estat militar de Franco- i que no hi ha cap referència al mateix en el nomenclàtor de la ciutat, els impulsors de la campanya demanen al govern local el canvi de denominació de l'avinguda. La reclamació té el suport d'ERC, la CUP, Demòcrates i el PDeCAT i els seus promotors esperen que s'hi afegeixin en els propers dies altres grups polítics del consistori com el de Gavà Sí Se Puede (GSSP) i el del PSC, compromesos ara o en el passat amb la República.

Representants de les associacions que han impulsat la campanya i dels partits que la recolzen seran presents en el moment de registrar les signatures i oferiran un contacte informatiu amb els mitjans (a les 17.45 hores), a la plaça Jaume Balmes, davant de la porta principal d'entrada a l'Ajuntament.