Gavà

ERC-Gavà insta el govern local a aprofitar la nova línia de crèdits tous de la Generalitat per adquirir habitatge social de lloguer

• Zona comuna interior de la promoció de l'IMPSOL al barri de Can Ribes.
El grup municipal d'ERC-Gavà presentarà al Ple d'aquest dijous, 28 de juny, una proposta on insta el govern local (PSC i Demòcrates) a aprofitar un nou plau d'ajuts obert per la Generalitat per oferir habitatge social als ajuntaments i que aquests el lloguin a les famílies amb menys recursos.

Esquerra explica al prec que el Govern de Catalunya ha posat en marxa dues noves línies de crèdit a través de l'Institut Català de Finances (ICF) per augmentar en quasi 3.000 unitats el parc d'habitatge social destinat al lloguer. Una de les línies, de 110 milions, atorgarà crèdits tous a ajuntaments i entitats perquè puguin comprar pisos als bancs -a través de l'exercici del dret de tempteig i retracte en el moment de la venda- procedents de la darrera crisi de la bombolla immobiliària i destinar-los a lloguer social.

ERC demana al govern local que aprofiti aquesta iniciativa pública per començar a constituir un patrimoni municipal d’habitatge de lloguer social a la ciutat que, hores d'ara, és gairebé inexistent. Segons dades dels instituts d’estadística català i estatal, a Gavà hi ha un miler d’habitatges buits (més d’un centenar són propietat de grans tenidors). I, tot i comptar amb una Oficina Municipal d’Habitatge, al 2016 aquesta només va fer 26 contractes nous.

L'Ajuntament tampoc ofereix mesures fiscals als propietaris per facilitar el lloguer a preus assequibles i posar pisos buits al mercat (tot i que Esquerra ho ha reclamat durant aquest mandat) i gairebé cap de les promocions que ha impulsat els darrers anys comptava amb habitatges en aquest règim. Tant les que va fer l'empresa municipal Gavanenca de Terrenys Immobles (GTI), com la construïda recentment per l’Institut Metropolita del Sòl (IMPSÒL) al barri de Can Ribes, un projecte exclusiu de compra-venda, malgrat que ERC va demanar que en aquests edificis hi haguessin pisos de lloguer.

Podeu llegir el text íntegre del prec aquí.